2019-07-23, 20:44
Medlem
Är inte vegan men gillar inte mjölk men vill kunna laga mat o dryck man har mjölk i

Sojamjölk havremjölk mandelmjölk

-vilken smakar mest som vanlig mjölk?
-vilken är nyttigast?
-vilken har minst kalorier?
Citera
2019-07-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Är inte vegan men gillar inte mjölk men vill kunna laga mat o dryck man har mjölk i

Sojamjölk havremjölk mandelmjölk

-vilken smakar mest som vanlig mjölk?
-vilken är nyttigast?
-vilken har minst kalorier?

”Gillar inte mjölk men vilken smakar mest mjölk?”
Citera
2019-07-23, 21:07
Medlem
Jag gillar inte heller mjölk och dricker det inte rakt upp och ner (om jag nu inte har oboy i då). Har däremot inga problem med att använda det i matlagning. Är inte som att kanelbullarna smakar mjölk för att du har mjölk i smeten.

Frågan du ska ställa tror jag mer är vilka egenskaper de olika dryckerna har. Vad går att använda till vad osv.
Citera
2019-07-23, 21:53
Medlem
Osötad mandelmjölk
Citera
2019-07-23, 21:53
Medlem
Heauxms avatar
Havremjölk är gott, smakar gräddigt. Sojamjölk och mandelmjölk är i princip färgat vatten. Det är mandlar som fått ligga i vatten i 24 Tim.
Citera
2019-07-23, 21:54
Medlem
Oatlys lattemjölk är toppen oxå
Citera
2019-07-23, 22:09
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Det är mandlar som fått ligga i vatten i 24 Tim.
Det har du rätt i, men det innebär inte att det blir blaskigt eller smaklöst.

Mandelmjölk är rentav det enda jag använder utöver vanlig mjölk; helt enkelt för att det är så himla gott
Citera
2019-07-24, 09:24
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
”Gillar inte mjölk men vilken smakar mest mjölk?”

Kanske inte gillar industrin bakom komjölk. Han skriver ju inte vad det är han inte gillar med komjölk.

Själv gillar jag Oatly iKaffe bäst, vette sjutton om den smakar komjölk för det vet jag inte hur det smakar, men iKaffe är lite fetare/krämigare i smaken än vanlig havredryck.
Citera
2019-07-28, 19:29
Medlem
Beethovanias avatar
Har bara testat mandelmjölk och havremjölk. Mandelmjölk var direkt äckligt, eller ja, smaklöst är kanske ett bättre ord. Smakade som något var fel iallafall. Havremjölk är i så fall bättre, smakar lite som mjölk man blandat med spadet från havregrynsgröt. Oatlys Ikaffe är faktiskt god att använda till både kaffe och te.

Annars klår inget riktig mjölk.
Citera
2019-08-01, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avdankadhoe
Oatlys lattemjölk är toppen oxå
Ikaffe menar du? den är god i kaffe och funkar även i maten istället för mjölk/matlagningsgrädde.
Citera
2019-08-01, 15:45
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Har bara testat mandelmjölk och havremjölk. Mandelmjölk var direkt äckligt, eller ja, smaklöst är kanske ett bättre ord. Smakade som något var fel iallafall. Havremjölk är i så fall bättre, smakar lite som mjölk man blandat med spadet från havregrynsgröt. Oatlys Ikaffe är faktiskt god att använda till både kaffe och te.

Annars klår inget riktig mjölk.

Mandelmjölk är ofta väldigt tunt, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in