2019-07-23, 15:24
Medlem
Fris avatar
Såg den här intervjun i Fox News där Stephard Smith förhör Puerto Ricos guvernör Ricko Rosselló 22 juli 2019 (eller 21:e beroende på tidszon):
https://www.youtube.com/watch?v=trQatZPmULk

Jag har aldrig sett en journalist så totalt köra över en inflytelserik politiker så totalt. Ni som är intresserade av massmedia, vad har ni att säga om det?

Vad det handlar om i sak är ointressant här. Situationen är arketypisk, en politiker har varit ansvarig för nånting som inte gått så bra enligt mångas åsikt, så nu ska han redogöra för det offentligt i en begynnande valrörelse. Vad tycker ni om hur TV-reportern hanterar situationen? Hur hanterar politikern situationen?

Finns det liknande exempel?
Dubbel bonuspoäng för liknande exempel i svensk TV-historia!
Citera
2019-07-23, 21:14
Medlem
Fris avatar
För sent att redigera, men här börjar det under samma intervju, ett par minuter in i intervjun/förhöret:
https://youtu.be/trQatZPmULk?t=155

"900 pages of profanity, dubbed Ricky Gate after You! You called the council speaker 'a whore'. You told your accountant to F- herself. You said that someone who would shoot her dead would for you a great favor." O.s.v. (Inget av vilket förnekas i sak)

Det är ganska tung last att ta som politiker i en demokrati, och här hjullastas det allt på vartannat. Ändå tillbringar guvernören en kvarts timme på att hantera det här, enligt mig helt utan grepp om nånting. Hur är detta medialt möjligt? Han har ju varit med förut, eller hur? Han är Puerto Ricos guvernör inte utan anledning. Varför går han till historien som den värsta trasmattan i amerikansk nyhetshistoria? What is happening??
Citera
2019-07-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För sent att redigera, men här börjar det under samma intervju, ett par minuter in i intervjun/förhöret:
https://www.youtube.com/watch?v=trQa...youtu.be&t=155

Oaoww. Det är synd att bara våra skandinaviska brödrafolk förstår svenska. Om vår store ledare Stefan Östrogen talade engelska och DN krönikörer publicerades på engelska så skulle bonnhålan Stockholm genast bli en besökort för psykologer och forskare. - Jag har nära kontakt med Danmark och jag har i många år hoppats på att Danska jounalister som är intresserade och bekymmrade av Sverige skall börja ställa svåra frågor till svenska politiker. Dock är svensk (Stockholmsk) debatt ca 20 år efter den danska debatten. Så Danska jounalister får liksom börja från början och vänja sig med brunmålningar och eviga Hitlerassociationer och annat ouppfostrat betendee som de inte alls är vana vid i deras debattklimat.

Just ja. Granskning Sverige var vassa. Så pass vassa att Bonnier gick full retard mot dom.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-07-23 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in