2019-07-23, 09:31
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Vill inte nämna butik eftersom den telefon jag vill ha är på utförsäljning. Vill nämligen att ett ex finns kvar den dagen jag skall köpa.
Det viktiga är detta: Kommer smartphones oftast i brevlåda/brevinkast nuförtiden eller till ombud?
Alltså om man inte ber om annat vid beställning.
Citera
2019-07-23, 09:48
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant-vibbar
Vill inte nämna butik eftersom den telefon jag vill ha är på utförsäljning. Vill nämligen att ett ex finns kvar den dagen jag skall köpa.
Det viktiga är detta: Kommer smartphones oftast i brevlåda/brevinkast nuförtiden eller till ombud?

Givet värdet kan du nog utgå ifrån att de skickas som paket/rekommenderat vilket betyder ombud+legitimation.
Citera
2019-07-23, 10:28
Medlem
McVegans avatar
När jag beställt telefoner från två av de största elektronikbutikerna i Sverige har det alltid automatiskt gått till ombud. Leveransen gick genom DHL och de verkar alltid gå via ombud enligt mina erfarenheter. Det lär du kunna se också vid förhandsgranskningen ì kassan.
Citera
2019-07-23, 14:54
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant-vibbar

Det går till ombud så att det registreras att du tagit emot paketet.

(Vilket det även gör vid hemleverans.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in