2019-07-24, 16:22
Medlem
Farbaute666s avatar
Han kommer nog att få ett ganska högt straff... Vi pratar dubbelmoralens högborg - USA. Ett brott som med rätt anses som allvarligt, med domare och tjänstemän som är tillsatta av ultrahögern. Det svenska sättet att spela på sin egen taskiga bakgrund kommer nog inte att få samma genomslag i Florida, som på Södermalm.

På ett sätt kan jag känna visst obehag vad gäller hela fallet. Varför i h-e skulle han fortsätta att bete sig som en nykär tonåring/ung vuxen när han var över 40 år gammal med "karriär" och allt. Var hans uppväxt som adoptivbarn så väldigt orolig, eller är han bara sent - eller inte - utvecklad mentalt. Jag undrar vad hans mentala mognad ligger på. Troligen mellan 14 och 19 år, kanske.

Vad gäller flickan,så är hon väl bara som många andra barn/flickor i den åldern. Vill utforska kärleken, både den där pirriga känslan av att vara åtrådd, älskad och bekräftad, samt lite nyfiken på den fysiska biten. Kanske inte för ung för det sett till åldern, men i så fall med en jämnårig pojk- eller flickvän, inte en 30 år äldre instabil "kändis" från andra sidan Jorden.

En onödig händelse, som kommer att leda till åtminstone ett förstört liv (hans) och kanske till ett liv fyllt av skuldkänslor (hon) efter en historia som aldrig borde ha inletts.
Citera
2019-07-24, 16:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Hmm så hon fyller 16 nästa månad alltså... Han skulle väntat lite så hade straffet blivit betydligt mildare. Vilken sopa.
Citera
2019-07-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
https://www.instagram.com/p/BwhZfpFA...d=ng4jr4o9hoi6

Vad fan

Jag undrar hur många som visste om att han dras till minderåriga och om det är fler än honom som har samma böjelser inom hans bransch? Han skulle tydligen vara med i en teaterföreställning som skulle börja visas för skolungdomar nästa år.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-ar-katastrof

Citat:
Den svenska skådespelaren som misstänks för sex med minderårig i USA har en föreställning för skolungdomar och uppåt planerad till nästa år.
Skrämmande...
Senast redigerad av Pazzamo 2019-07-24 kl. 16:31.
Citera
2019-07-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Hmm så hon fyller 16 nästa månad alltså... Han skulle väntat lite så hade straffet blivit betydligt mildare. Vilken sopa.
Pinsamt av vissa då att hävda att personen är pedofil,
Citera
2019-07-24, 16:30
Medlem
junks avatar
Citat:

I Florida är det fortfarande 18 år som gäller, och med tanke på åtalspunkterna så verkar det iallafall som om det kunde mildrare om hon vore äldre än 16 år. Bra att det nu inte är så, han kommer ha gott om tid att fundera på sin framtid i allafall.
Citera
2019-07-24, 16:31
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Hon är född 2003-08-29
https://m.facebook.com/story.php?sto...cus_composer=0
Tack, tycker att hon ser väldigt ung ut på FB och Instagram . Har det dessutom pågått ett år så får han nog ett kännbart straff.
Citera
2019-07-24, 16:32
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Pinsamt av vissa då att hävda att personen är pedofil,

Äh, ignorera dem bara. De är som rabiessmittade hundar och biter på allt som rör sig. Frågan är om det ens kan kallas hebefil när hon är så pass gammal?
Citera
2019-07-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad är det med adopterade asiater? Är de pedofiler allihop? Jag kan utan att fundera särskilt länge komma på ytterligare två fall, bara senaste månaderna.

1. Asiaten som tog hem ett barn från Tyskland för att knulla henne. Han som blev känd redan för en massa år sen när han kidnappade en svensk 9-åring.

2. Asiat (thai) som våldtog en flicka på väg till skolan alldeles nyligen.

Första gången jag svarar på något här på Flashback, så kanske gör jag fel. Ni får ha överseende.

Något som mig veterligen inte verkar vara vidare känt varken här eller i Sverige över huvud taget är FASD (alkoholskador hos foster). Förekommer ofta hos adoptivbarn, och ger väldigt ofta exekutiva svårigheter, bl a svårigheter att kontrollera sin sexualitet. Män med FASD löper betydligt större risk att utföra sexuella övergrepp av alla de slag än befolkningen i övrigt.

Bara att googla på Fetal Alcohol Syndrom och Sexual Behavior.
Citera
2019-07-24, 16:37
Medlem
Citat:
Då ignorerar du att det faktiskt håller i 30% av fallen livet ut. Det är nog ungefär som det ser ut här i Sverige oxå, trots att alla som gifter sig är vuxna. Så det måste ju ändå vara en vinst för samhället i längden.
En stor andel av dessa barnbrudar kommer från de sektliknande små baptistförbunden som uppmuntrar giftermål för flickor direkt efter High School, de anser att enligt bibeln ska flickor gifta sig i sin ungdoms blomning som är före 20 år
Citera
2019-07-24, 16:38
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
På de bilder jag googlat mig till. Nu finner jag inte bilderna, så jag kan inte länka. Det kanske finns någon annan här som kan vara behjälplig?
Bör vara en annan Savanna i så fall, svårt att tänka sig att en 14-15 åring ska lyckas tatuera sig i Florida. Och även om familjen inte verkar särskilt rik är de nog inga trailer park trash med hemmagjorda tatueringar.
Citera
2019-07-24, 16:39
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helstsomvem
Första gången jag svarar på något här på Flashback, så kanske gör jag fel. Ni får ha överseende.

Något som mig veterligen inte verkar vara vidare känt varken här eller i Sverige över huvud taget är FASD (alkoholskador hos foster). Förekommer ofta hos adoptivbarn, och ger väldigt ofta exekutiva svårigheter, bl a svårigheter att kontrollera sin sexualitet. Män med FASD löper betydligt större risk att utföra sexuella övergrepp av alla de slag än befolkningen i övrigt.

Bara att googla på Fetal Alcohol Syndrom och Sexual Behavior.

Finns väl ofta nån anledning till att biologiska mamman gett upp ungen, utöver fattigdom så kanske nått "fel" på barnet, alkohol/drog-skador pga dåligt leverne under graviditeten. Så andelen med olika problem lär ju vara högre än hos vanliga barn.
Citera
2019-07-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror ärligt talat inte att polisen direkt har lurat honom då det faktiskt skulle finnas en risk i att förhöret kan slängas i papperskorgen. De verkar till och med varit måna om att påpeka att han förstår bra engelska (dvs de misstänker redan där att han kan försöka få förhöret utslängt). Killen verkar inte vara något geni direkt med tanke på att han erkänner till brott, men försöker fortfarande få det till att han är oskyldig.

Han kommer att åka dit så att det ryker om det. Frågan blir väl om han förr eller senare överförs till Sverige då amerikanska fängelse är överfyllda. Gissningsvis kommer han lobba på det i alla fall...
Nu är det fullt här också förstås och många står på kö. Den här gycklaren kommer bli ett statuerat exempel på varför lagarna behövs och ska följas. Med tanke på hur han kränker USA genom att begå brott trots att han läst vad som gäller kommer bidra till att högsta straffpåföljden i skalan. Dessutom har han både utseende och intellekt emot sig. När rätten får se hans instagram är det klappat och klart. 75 år förmodligen och han kommer ut när han är 119.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in