2021-04-03, 10:10
Medlem
[quote=ArrigoSacchi|75348729]
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

De vill jag också anta, men varför dömer domaren honom då till supervised relese i 5 år?

Kanske därför lagen säger att man måste det eller om han inte kan skickas till Sverige. Det finns ju gamla nazister som USA har velat utvisa 30år och inte kunnat göra det.

När det gäller överflyttning och utvisning så ligger det ofta utanför det vanliga straffrättsliga systemet. Då man måste ha ett OK från landet som tar i mot. När det gäller Bajsmannen i Sverige slutade det med att en svensk polis mutade bajsmannen på flygplatsen för att bli av honom.
Citera
2021-04-03, 10:54
Medlem
Här står det lite mer om utlämning från USA, https://www.justice.gov/criminal-oia/iptu
Citera
2021-04-03, 11:25
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Troligen kommer USA vara väldigt beskyddande. Då de inte vill att han skadas. För då får de problem med Sverige och EU. I slutändan vill de att avtal om överlämning fungerar. Om han behandlas illa kan det sluta med att EU slutar skicka över amerikaner som USA vill ha hem för att straffa.
Skulle vara intressant att veta hur länge det dröjer innan EU tar till hårdhanskarna för att skydda en sexualbrottsling, finns det verkligen ett intresse för det?

Vad gäller Sveriges attityd till hur svenskar behandlas utomlands så har vi en lång och gedigen historia av "tyst diplomati", vilken kanske inte har uppfattats så himla skrämmande genom åren.

Personligen tror jag USA skiter fullständigt i att beskydda honom i fängelset, men vem vet, det kan vara önsketänkande från min sida.
Citera
2021-04-03, 11:41
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Folk tror att övergrepp har med ålder att göra.

Folk tror också - felaktigt - att det har med kön att göra. Dom vanligaste övergreppen begås av sprängkåta tjejer på privata fester, där någon kille fyllesomnat och därför förväntas ställa upp.

Kändisskvaller var det ja, och Joaquin Olsson ger ju inte Dramaten någon vidare bra reklam i det här fallet.
Citera
2021-04-03, 14:17
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Ganska tyst om detta i svensk media ändå, känns som en stor nyhet att en svensk döms till så pass många år i ett annat land.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2021-04-03 kl. 14:21.
Citera
2021-04-03, 16:26
Medlem
Shrinks avatar
Det här är ju ett riktigt tragiskt fall. Hur kan han vara så korkad när han vet hur hårda straff det är i de flesta staterna i USA när det gäller sex med minderåriga. Han chansade och förlorade. Om flickan var 15 år och det hade varit i Sverige så hade han ju varit grön. Om det fanns samtycke och att hon inte varit påverkad av någon drog.
Det fanns ett liknande fall för några år sedan när en VD med villa, Volvo och familj åkte tilll USA för att träffa en 14 årig tjej. Kommer inte ihåg om han låg med henne eller om hon var kamoflerad polis men han fick fängelse i vart fall.
Min erfarenhet när det gäller män som ibland gör sådana här knäppa saker är att de är i någon slags kris. De försöker fly från sin ångest. Många går till prostituerade, (Paulo). Super eller drogar sig.
Pedofila övergrepp är ju något av det mest avskyvärda brotten. Det väcker starka känslor men debatten blir ibland väldigt onyanserad. De som begår pedofila övergrepp på underåriga ska straffas hårt men i USA verkar det gå till överdrift om hon var 15 år och ville ligga med honom. Nu vet inte jag hur lagen ser ut där de befanns sig men 15 år i fängelse för att man är kär o galen är ju sanslöst. Om det inte var ett övergrepp av något slag förståss. Ett land som mördar, visar våld i alla dess former. avrättar folk osv har mage ett döma en relativt ung människa till fängelse så lång tid för kärlek. OBS!! Han är ingen pedofil i svenska lagens mening.
Senast redigerad av Shrink 2021-04-03 kl. 16:28.
Citera
2021-04-03, 17:23
Medlem
[quote=SiamGnome|75348770]
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

Kanske därför lagen säger att man måste det eller om han inte kan skickas till Sverige. Det finns ju gamla nazister som USA har velat utvisa 30år och inte kunnat göra det.

När det gäller överflyttning och utvisning så ligger det ofta utanför det vanliga straffrättsliga systemet. Då man måste ha ett OK från landet som tar i mot. När det gäller Bajsmannen i Sverige slutade det med att en svensk polis mutade bajsmannen på flygplatsen för att bli av honom.

Kommer ihåg att det blev ramaskri, 40 000 kr till när han redan kostat Sverige Miljarders miljoner, muppar alltså...
Citera
2021-04-03, 18:03
Medlem
apanola IIs avatar
Undrar vad forskaren, antirasisten, hustrumisshandlaren och adoptivbarnet Tobias Hübinette har för kommentarer om detta nu då en av hans landsmän har groomat en 15-åring och haft sex med henne. Han, Tobias, som anklagade Svenska män för att ha en fetisch för asiatiska kvinnor, en fetish som enligt honom består av sexualisering och pedofili http://www.tobiashubinette.se/blandrelationer_2.pdf

Nu är ju skon på andra foten så att säga.
Citera
2021-04-03, 18:28
Medlem
ROYBROFAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Tja vilka slutsatser kan du dra utav denna tråd?

Beroende på vilket brott tänkte typ ifall jag som under 21 kan straffas ifall jag skulle dricka alkohol i USA
Citera
2021-04-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Skulle vara intressant att veta hur länge det dröjer innan EU tar till hårdhanskarna för att skydda en sexualbrottsling, finns det verkligen ett intresse för det?

Vad gäller Sveriges attityd till hur svenskar behandlas utomlands så har vi en lång och gedigen historia av "tyst diplomati", vilken kanske inte har uppfattats så himla skrämmande genom åren.

Personligen tror jag USA skiter fullständigt i att beskydda honom i fängelset, men vem vet, det kan vara önsketänkande från min sida.

Alla bönder är bra i ett schackparti även sexförbrytare. Antag att han skadas där. Då kommer varje försvarsadvokat skrika om det när det gäller fall av personer som ska överflyttas. Ex Assange mfl. Dessutom utgår jag i från att han får besök av svenska ambassaden ett par gånger per år som kontrollerar att allt är "OK". Jag vet att am ambassaden besöker amerikaner i svenska fängelser och sv ambassaden besöker svenskar i Thailand. Då kontrollerar man att allt är OK.
Citera
2021-04-04, 08:31
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Bla bla bla Hebofili försvarare. Det är en distinktion endast viktig för dom som vill ligga med tonåriga barn.

Vad menar du med Hebofili försvarare?

Definitionen är viktigt för alla som vill vara seriösa och få ordning på problemet. Varför försöka förvirra bort den viktiga frågan med information som inte stämmer? Det är för att folk håller på med sånt här som gör att folk inte orkar ta i frågan och så utsätts ännu fler för sexbrott.
Citera
2021-04-04, 08:44
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Folk tror också - felaktigt - att det har med kön att göra. Dom vanligaste övergreppen begås av sprängkåta tjejer på privata fester, där någon kille fyllesomnat och därför förväntas ställa upp.

Kändisskvaller var det ja, och Joaquin Olsson ger ju inte Dramaten någon vidare bra reklam i det här fallet.

Jag tar väldigt gärna en källa på detta. Tills vidare betraktar jag det som bland det dummaste jag någonsin läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in