2021-04-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Hade han bara gift sig med flickan först hade han inte fått något straff. Florida ligger två i USA som delstaten med flest barnäktenskap. Yngsta var 13 år.

Det måste först accepteras av hennes föräldrar, lagen är inte till för barnäktenskap som så, utan för att tex en 16 årig pojke skall kunna gifta sig med sig en 14 årig flicka.

Lagen kom inte till för att någon skall kunna sexuellt utnyttja en minderårig (oavestt ålder) och kunna komma undan med det genom att gifta sig med henne efter det att hennes föräldrar gett sin tillåtelse.

Därmed inte sagt att en förövare inte skulle kunna försöka använda sig av lagen på det sättet, men han måste först få hennes föräldrars samtycke.

Det skulle i princip omöjligt ske, om nu inte föräldrarna var tex knarkare eller med andra seriösa problem som skulle göra att de satte sin dotter i den situationen.

Det finns mödrar som säljer sina minderåriga döttrar som prostituerade tex. Men det är ju knappas normen.
Senast redigerad av vanderbeek 2021-04-01 kl. 15:41.
Citera
2021-04-01, 15:45
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Det måste först accepteras av hennes föräldrar, lagen är inte till för barnäktenskap som så, utan för att tex en 16 årig pojke skall kunna gifta sig med sig en 14 årig flicka.

Lagen kom inte till för att någon skall kunna sexuellt utnyttja en minderårig (oavestt ålder) och kunna komma undan med det genom att gifta sig med henne efter det att hennes föräldrar gett sin tillåtelse.

Därmed inte sagt att en förövare inte skulle kunna försöka använda sig av lagen på det sättet, men han måste först få hennes föräldrars samtycke.

Det skulle i princip omöjligt ske, om nu inte föräldrarna var tex knarkare eller med andra seriösa problem som skulle göra att de satte sin dotter i den situationen.

Det finns mödrar som säljer sina minderåriga döttrar som prostituerade tex. Men det är ju knappas normen.

Rekordet är tydligen en 74 åring man och en 14 årig flicka. Verkar vara vanligare i sydstaterna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_..._United_States
Citera
2021-04-01, 15:49
Medlem
Jag kan inte fatta att så många i den här tråden kallar honom pedofil..
"Enligt lagen får en vuxen ha sex med en 15-åring, hur stor ålders-skillnaden än är mellan dem. Det gäller så länge samlaget är helt frivilligt och inget annat brott begås (till exempel att 15-åringen står i beroende-ställning till den vuxna)."

Detta gäller i Sverige. Kan sätta mitt liv på att alla som hatar inte hade hatat om personen hade haft svenskt utseende ^^.

Synd om snubben. Eller våldtog han henne? Existerade inget samtycke?
Citera
2021-04-01, 15:56
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Äckliga jävla pedofil. Nackskott på såna som dig!

Var drar du gränsen någonstans och vi håller oss till att kalla folk för pedofiler, 15, 16, 17? Att det är moraliskt fel att ligga med en tonårstjej fattar väl vem som helst men ordet pedofil missbrukas väldigt mycket.

Hur som helst mannen får det inte lätt i fängelset om han nu inte sätts i en skyddad miljö. Finns ju vissa anstalter där sexbrottslingarna placeras i sexualbrottsavdelningar just för att fångarna helt enkelt inte överlever på en normalavdelning.
Citera
2021-04-01, 15:57
Medlem
Det är viktigt att följa lagarna där man befinner sig. Sen är det ju lite snuskigt att han tog kontakt med henne när hon var 14år.

Straffet är högt i mina ögon.

Liten bonus - Första byxmyndighetsåldern, som man känner till är från Romriket. Imperiet införde en gräns på barn som kunde säljas till bordellen av föräldrarna - Gränsen var 5år.
Citera
2021-04-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är viktigt att följa lagarna där man befinner sig. Sen är det ju lite snuskigt att han tog kontakt med henne när hon var 14år.

Straffet är högt i mina ögon.

Liten bonus - Första byxmyndighetsåldern, som man känner till är från Romriket. Imperiet införde en gräns på barn som kunde säljas till bordellen av föräldrarna - Gränsen var 5år.

Skulle förklara varför de styrande anser att det är ok med sexualundervisning för fyra åringar, de groomar småbarn och kallar det för "kärlek" och att "kärlek vet inga gränser" passar bra för homosexulla, pederaster och pedofiler med andra ord, då barnen tror att det är normalt att bli fingrad på av vuxna.

De tror att det är normalt därför att barn litar på vuxna, litar på att de har barnets bästa intressen som prioritet.

Det här är vänstern i ett nötskal, samma skräp som tar med sina köpta (adopterade) barn på den årliga pedofil och pederast paraden de kallar för...pride!!!

Tog jag i för mycket nu..svar nej.

Samtidigt i vänsterns värld.....

"Man hade sex med 15-16-17 årig kvinna (för vänstern, liten flicka) PEDOFIL!!!!

Moraliskt / omoraliskt? Den diskussion kan man ju ha, men pedofil? Nej, inte ens in närheten.
Senast redigerad av vanderbeek 2021-04-01 kl. 16:12.
Citera
2021-04-01, 16:11
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis
Jag kan inte fatta att så många i den här tråden kallar honom pedofil..
"Enligt lagen får en vuxen ha sex med en 15-åring, hur stor ålders-skillnaden än är mellan dem. Det gäller så länge samlaget är helt frivilligt och inget annat brott begås (till exempel att 15-åringen står i beroende-ställning till den vuxna)."

Detta gäller i Sverige. Kan sätta mitt liv på att alla som hatar inte hade hatat om personen hade haft svenskt utseende ^^.

Synd om snubben. Eller våldtog han henne? Existerade inget samtycke?

Pedofil eller inte, det verkar kunna diskuteras i all oändlighet men värt att påpeka angående ditt inlägg är att i det här fallet är det inte svensk lag som gäller.
Citera
2021-04-01, 16:14
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Han måste sitta minst 1/3-del, dvs drygt fem år.
Var får du den informationen ifrån? Jag hitta information som sa att man måste sitta minst 85 procent av straffet i Florida. Då skulle han behöva sitta minst 13 år och 3 månader. När han fick 15 år och 8 månader.
Citera
2021-04-01, 16:16
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Seriöst. Va fan detta var ju uttstuderat av Joakim.

Ja, det var utstuderat men varför ska vi hoppas på att han ska avtjäna straffet i sverige? Jag tycker han kan sitta i ett amerikanskt fängelse.
Citera
2021-04-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Skulle förklara varför de styrande anser att det är ok med sexualundervisning för fyra åringar, de groomar småbarn och kallar det för "kärlek" och att "kärlek vet inga gränser" passar bra för homosexulla, pederaster och pedofiler med andra ord, då barnen tror att det är normalt att bli fingrad på av vuxna.

De tror att det är normalt därför att barn litar på vuxna, litar på att de har barnets bästa intressen som prioritet.

Det här är vänstern i ett nötskal, samma skräp som tar med sina köpta (adopterade) barn på den årliga pedofil och pederast paraden de kallar för...pride!!!

Tog jag i för mycket nu..svar nej.

Samtidigt i vänsterns värld.....

"18 årig man hade sex med 15-16-17 årig kvinna (för vänstern, liten flicka) PEDOFIL!!!!

Jag vet inte vad du pratar om

Byxmyndighetsåldern har historiskt varit mycket låg i världen: Från medeltiden (väst Europa) 10-12år. Napoleon införde 11 år i Frankrike. Ett skäl för att man höjde den var att man ville ha kontroll på arbetarklassen döttrar när de började på fabriker. Ofta frikändes personer då man tittade på då flickornas beteende i stället för ålder. Även USA har haft generellt mycket låg ålder. När det gäller pojkar så dömdes i princip inte kvinnor före 1970 i västvärlden. Även nu så kommer ofta kvinnor lättare undan. Ett ex från Florida 11årig Pojke och 20årig kvinna. Hon friades. Domarens förklaring. Pojken ville och kvinnan var barnslig.

Det hela har inte med ideologi att göra. Romarikets kejsare kan inte anses ha varit vänster och inte Napoleon. Det finns andra förklaringar. TIll ex USAs regler att föra flickor över statsgräns eller i detta fall att öka över USA gräns själv var från början en möjlighet att ha kontroll på svarta mm.

Sen är pedofili en diagnos och har inget med juridik eller straff att göra. GM som dömdes är inte pedofil möjligen hebifil.
Citera
2021-04-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet inte vad du pratar om

Det är ok.

Det var en kommentar om åldern du tog upp.

Jag får återkomma till den här tråden senare ikväll.
Senast redigerad av vanderbeek 2021-04-01 kl. 16:32.
Citera
2021-04-01, 16:50
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Var drar du gränsen någonstans och vi håller oss till att kalla folk för pedofiler, 15, 16, 17? Att det är moraliskt fel att ligga med en tonårstjej fattar väl vem som helst men ordet pedofil missbrukas väldigt mycket.

Hur som helst mannen får det inte lätt i fängelset om han nu inte sätts i en skyddad miljö. Finns ju vissa anstalter där sexbrottslingarna placeras i sexualbrottsavdelningar just för att fångarna helt enkelt inte överlever på en normalavdelning.

18 såklart. Är ju en nobrainer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in