2019-08-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det var antagligen därför han glatt kacklade och erkände när han greps.

Hade han haft bara en aning koll på USAs syn på detta hade han antagligen inte ens rest dit från början.

Men det är lätt att vara efterklok

Han är ju i ett psykotiskt tillstånd också vad det verkar hade ju fotat tung psykofarmaka i sitt instagram och så vidare. Det kan förklara hans skyltande. Dock tror jag han fattar hur olagligt det är. Hon var 15 när de låg, denna gång ja. Men det finns hjärta kommentarer under en av flickans fejjansselfies hjärtan postade av honom som är 11 månader gammal från det han greps. Då var hon 14 alltså. Sen har det ju spekulerats om det där andra insta kontot han gjorde med några suddiga bilder från USA från 2017. Det kan ju också ha med denna flicka att göra. Oavsett är han en ful fisk. Som förgripit sig på ett barn över nätet. Olagligt även här, som sagt.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-14 kl. 13:37.
Citera
2019-08-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett och ett halvt år kan han bli sittande innan målet kommer upp i rätten, om jag minns rätt.

https://www.expressen.se/noje/hotbil...skadespelaren/

Enligt Goodyear tillåts den svenske skådespelaren inte att delta i arbetsprogram som fängelset har utanför murarna, som kan involvera gräsklippning eller vägarbete.
– Eftersom han är från ett annat land skulle jag förmoda att man anser att det finns flyktrisk och därför skulle han inte tillåtas göra något på utsidan, säger han.
I stället tillbringar han större delen av sin tid i en cell och får under en begränsad tid per dag vistas i ett större utrymme utanför cellen där han kan träffa och tala med andra, som också är misstänkta för sexbrott. I rummet finns bord och stolar samt en tv, men inga fönster.

– Det kan finnas andra tillsammans med dem, men vi försöker hålla dem separata eftersom det är en typ av brott som andra intagna inte är förtjusta i. Inte minst när det handlar om barn. En del är föräldrar och de tycker inte särskilt mycket om människor som skadar barn, säger Goodyear.
– Vi har incidenter i fängelset, men förmodligen inte till den grad som de flesta tror, säger han.

Precis var något sånt jag minns också. Att det lär dröja till rättegången.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-14 kl. 13:38.
Citera
2019-08-14, 13:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Han är ju i ett psykotiskt tillstånd också vad det verkar hade ju fotat tung psykofarmaka i sitt instagram och så vidare. Det kan förklara hans skyltande. Dock tror jag han fattar hur olagligt det är. Hon var 15 när de låg, denna gång ja. Men det finns hjärta kommentarer under en av flickans fejjansselfies hjärtan postade av honom som är 11 månader gammal från det han greps. Då var hon 14 alltså. Sen har det ju spekulerats om det där andra insta kontot han gjorde med några suddiga bilder från USA från 2017. Det kan ju också ha med denna flicka att göra. Oavsett är han en ful fisk. Som förgripit sig på ett barn över nätet. Olagligt även här, som sagt.

Jo så är det säkert. Jag har inte ägnat den här tråden mer än ett flyktigt intresse.

Tror nog han har gott om tid att begrunda sitt brott där han sitter
Citera
2019-08-14, 13:59
Medlem
Citat:
Jo så är det säkert. Jag har inte ägnat den här tråden mer än ett flyktigt intresse.

Tror nog han har gott om tid att begrunda sitt brott där han sitter

Det lär finnas tid till det ja. Jag har följt tråden för att jag aldrig slutar förvånas över det mänskliga släktet. Tycker detta är så märkligt. Frågan varför kan jag inte komma ifrån, även om den kanske är dum. Han, en till synes priviligierad person, som ändå blev så självdestruktiv. Och undrar vad hans kulturvänner tänker och säger nu. Ingen reagerade, utan de tryckte gilla på bilder han la upp på nätet av honom halvnaken med en småtjej på hotell någonstans i USA. Inga varningsklockor ringde. Och det efter Me too och allt.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-14 kl. 14:33.
Citera
2019-08-14, 14:23
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Och undrar vad hans kulturvänner tänker och säger nu. Ingen reagerade, utan de tryckte gilla på bilder han la upp på nätet av honom halvnaken med en småtjej på hotell någonstans i USA. Inga varningsklockor ringde. Och det efter Me too och allt.

Svårt att säga. Menar du den där svart-vita bilden där han står bakom ryggen på henne?

Såg den ganska tidigt i tråden. Jag tror, observera tror, att om man inte har facit i hand att hon var 14-15 så skulle hon kunna passera för något äldre, kanske 16 eller 17. På just den bilden alltså, jag har sedan sett andra där hon definitivt ser ut som ett barn. Dessutom såg hon ju rätt sliten ut och var inte särskilt snygg (enligt min enkla smak) så tror inte det triggade någon avundsjuka hos hans vänner. Det var ju inte någon Natalie Portman i Leon-tjej direkt. Dessutom, om man ska vara uppriktig, så ser ju killen ganska ung ut för sin ålder.

Så om man inte haft en aning om faktum (hennes ålder) så skulle just den bilden kunnat passera under radarn. Nu när man vet fakta så ser ju bilden sjuk ut, men frågan är hur man sett den innan man visste? Observera att jag bara spekulerar och jag tar inte ställning för honom. Jag tycker han agerat som ett totalt dumhuvud.

Gissar att många av de som "gillat" inlägget önskar att de kunde radera sitt hjärta nu

Edit: Kollade nu och såg att bilden var borta från Instagram.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2019-08-14 kl. 14:26.
Citera
2019-08-14, 14:44
Medlem
Citat:
Svårt att säga. Menar du den där svart-vita bilden där han står bakom ryggen på henne?

Såg den ganska tidigt i tråden. Jag tror, observera tror, att om man inte har facit i hand att hon var 14-15 så skulle hon kunna passera för något äldre, kanske 16 eller 17. På just den bilden alltså, jag har sedan sett andra där hon definitivt ser ut som ett barn. Dessutom såg hon ju rätt sliten ut och var inte särskilt snygg (enligt min enkla smak) så tror inte det triggade någon avundsjuka hos hans vänner. Det var ju inte någon Natalie Portman i Leon-tjej direkt. Dessutom, om man ska vara uppriktig, så ser ju killen ganska ung ut för sin ålder.

Så om man inte haft en aning om faktum (hennes ålder) så skulle just den bilden kunnat passera under radarn. Nu när man vet fakta så ser ju bilden sjuk ut, men frågan är hur man sett den innan man visste? Observera att jag bara spekulerar och jag tar inte ställning för honom. Jag tycker han agerat som ett totalt dumhuvud.

Gissar att många av de som "gillat" inlägget önskar att de kunde radera sitt hjärta nu

Precis den bilden. Instämmer gällande just den, även om varningsklockor borde ringa lite av hela grejen i sig. Då 44 årig man halvnaken på sunkigt hotell med tonårstjej långt bort liksom, som dessutom ser just trashig ut. De borde tänkt: hur och varför har han valt henne. Och kommit fram till: detta är typisk grooming. Och jag tänker också på att han tapetserat nätet om denna "kärlek" en längre tid. Någon borde ju fattat. Men han kanske är en slags kuf som ingen riktigt kom in på livet också och att det var därför ingen fattade. Hade någon av dem riktig koll dock och inte agerade så ångrar kanske den personen sig idag. Att den inte frågade vad han hade för sig.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-14 kl. 15:22.
Citera
2019-08-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
En svensk skådespelare i 40-årsåldern har gripits i USA misstänkt för att ha haft sex med en flicka som är under 16 år.

Mannen tog sig till USA för att träffa flickan, framgår i dokument från den amerikanska polisen.

”Den misstänkte säger att han vet att det är ett brott i USA att träffa NN, för han undersökte det innan han kom hit, men han älskar NN så han bestämde sig för att chansa.”
[...]
Hur gammal flickan är framgår inte i dokumenten från den amerikanska polisen, men det står tydligt att hon är minderårig.

Flickan har sagt till polisen att mannen haft sex med henne.

Skådespelaren har varit verksam under flera år i Sverige, på flera olika scener.

Om svensken döms riskerar han upp till 15 års fängelse.
Expressen

Aldrig hört talas om den här människan men satan, jag kollade bilder och det var jäklar inget som tålde dagsljus. Vem vill se det på film?
Citera
2019-08-21, 09:54
Medlem
Citat:

Finns ju inlägg på hans Facebook där ett stort antal teatermänniskor, medarbetare, släktingar och annat folk har gillat eller "hjärtat" bra mycket mer explicita bilder än den från motellet.

Finns inte en rimlig möjlighet att absolut ingen av alla dessa klickat på hennes FB och därmed kunnat dra egna slutsatser om hennes ålder utifrån det hon skriver om att gå i skolan osv.
Senast redigerad av byggare bob 2019-08-21 kl. 10:12.
Citera
2019-08-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Finns ju inlägg på hans Facebook där ett stort antal teatermänniskor, medarbetare, släktingar och annat folk har gillat eller "hjärtat" bra mycket mer explicita bilder än den från motellet.

Finns inte en rimlig möjlighet att absolut ingen av alla dessa klickat på hennes FB och därmed kunnat dra egna slutsatser om hennes ålder utifrån det hon skriver om att gå i skolan osv.

Exakt. Det hela är mycket märkligt. Men sköt dig själv och skit i andra är väl extra starkt i de kretsarna där ängsligheten blir större för att det är ont om jobb och folk är rädd hamna i fokus.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-21 kl. 10:36.
Citera
2019-08-21, 11:28
Medlem
https://www.facebook.com/10000419170...265472&sfns=mo
Hon som finns på bild med honom ser både sjuk och underårig ut!
Citera
2019-08-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaina
https://www.facebook.com/10000419170...265472&sfns=mo
Hon som finns på bild med honom ser både sjuk och underårig ut!

Men det där är inte bild från hennes fejja utan från hans. På hennes sida hittar du massor av bilder på ett äppelkindat barn. Man kan undra om ingen av skådisens kontakter klickat där, som folk ju brukar göra när människor lägger upp bilder på folk de pussas med. Av nyfikenhet klickar på andra parten alltså. Och där finns hjärta kommentar från honom under en selfie hon tagit tillagd 11 månader innan han greps, då hon var 14 år.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-21 kl. 14:24.
Citera
2019-08-21, 15:41
Medlem
Citat:
Exakt. Det hela är mycket märkligt. Men sköt dig själv och skit i andra är väl extra starkt i de kretsarna där ängsligheten blir större för att det är ont om jobb och folk är rädd hamna i fokus.
Eller så är det en kultur i teater- och konstnärsträffar att underligheter tillåts?

Det är fullständigt otänkbart att ingen av alla de människor som lajkat och hjärtat hans bilder på henne med tillhörande kärlekshyllningar inte har gått in på hennes facebook och kollat genom bilderna.

Och kommer man till 2016-2015 så är det uppenbart att det är ett barn på runt 10-11 som är på bilderna och skriver textena. Sedan är det bara att räkna.

EDit: Nästa fråga är ju hur i h*e hennes förmyndare inte ana veta något om förhållandet när det sker så öppet på Facebook.
Senast redigerad av byggare bob 2019-08-21 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in