Många feminister anser ju att män är satans påfund och att kvinnor minsann är dom som får samhället att gå framåt och förtjänar ditten o datten. Men eftersom feminister sällan relaterar till hur verkligheten faktiskt ser ut, utan mest visar prov på svaghet och helst vill
ta utan att
ge, så vill jag här diskutera detta.
OBS. Jag anser inte att detta är optimalt någonstans. Nu leker vi endast med tanken. Tanken bygger givetvis också på att det skulle finnas så pass många män för att täcka upp alla de jobben som krävs.
Jag påstår alltså att mannen skulle i princip kunna ta över alla de jobb som kvinnor idag jobbar med så att endast män jobbade. Det som däremot inte hade fungerat, är att kvinnor skulle göra det motsatta.
Motbevisa mig gärna.
Mansdominerade jobb kräver betydligt mer
kompetens , medans kvinnodominerande jobb är betydligt mer relaterat till
omsorg . Vi kan titta här på de olika jobben som ett exempel:
https://www.metro.se/nyheter/hela-listan-har-ar-de-stora-yrkena-med-skevast-konsfordelning-H.DLRG2wk6
Det jag menar är att jobb som är vitala för att samhället ska fungera och fortsätta utvecklas, bygger framförallt på att det är män som verkar där. Tekniska områden, ingenjörsarbeten, byggnadsbranschen, polis, forskning, ekonomirelaterat, läkare, för att nämna några. Ni får gärna fylla på.
Det enda yrket jag på rak arm kan anse vara svårt att ersätta där kvinnor verkar är sjuksköterskeyrket. Men det är samtidigt ett yrke som män skulle kunna hantera, om de endast hade det
intresset. Alltså är det fullt möjligt. Vilket det inte är på motsatt håll.
Varför är det såhär då? Varför är män så funktionella? Givetvis har fysiken en stor roll i detta, men även för att män är betydligt mer problemlösande genom sitt logiska tänkande.
Vad anser ni? Skulle kvinnor kunna axla samtliga jobb också?