• 1
  • 2
2019-07-22, 08:28
Medlem
svt.se: Kvinna misstänkt mördad i Sölvesborg

Citat:
Under natten till lördag anträffades en kvinna död på en plats i Sölvesborg. ...förundersökning om mord.

En person greps i ärendet, men har senare släppts.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2019-07-22, 09:41
Medlem
Universells avatar
http://www.blt.se/solvesborg/kvinna-misstankt-mordad-3/

Citat:
En kvinna har hittats avliden i anslutning till en bostad i Sölvesborg
Citat:
någon gång mellan midnatt och klockan 05 under lördagen.
Senast redigerad av Universell 2019-07-22 kl. 09:45.
Citera
2019-07-22, 10:26
Medlem
Sölvesborg är väl vida känt för att ha fängelsedömda våldsverkare och våldtäktsmän så nog finns det män som kan mörda också ?. Men med tanke på att det kommer fram i tidningen ett dygn efter så är det nog personer i missbrukarleden det rör sig om. Överdos eller självmord sätter jag min slant på.
Citera
2019-07-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Sölvesborg är väl vida känt för att ha fängelsedömda våldsverkare och våldtäktsmän så nog finns det män som kan mörda också ?. Men med tanke på att det kommer fram i tidningen ett dygn efter så är det nog personer i missbrukarleden det rör sig om. Överdos eller självmord sätter jag min slant på.

Känner du till något större samhälle som INTE har nån invånare som dömts till fängelse för våldsbrott? Har du anledning att tro att Sölvesborg har fler sådana per capita än andra samhällen?
Citera
2019-07-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Känner du till något större samhälle som INTE har nån invånare som dömts till fängelse för våldsbrott? Har du anledning att tro att Sölvesborg har fler sådana per capita än andra samhällen?
Du verkar ha riktigt dålig koll på sölvesborg det hör jag.
Citera
2019-07-22, 12:10
Medlem
Citat:
Du verkar ha riktigt dålig koll på sölvesborg det hör jag.

Bobbybobbs fråga är relevant och du verkar inte kunna styrka din tes. Att försöka nedvärdera Bobbybobb gör dig sannerligen inte mer trovärdig.
Senast redigerad av fredag2010 2019-07-22 kl. 12:26.
Citera
2019-07-22, 12:14
Medlem
Troians avatar
Låter som en del oklarheter om hur hon dött, och för att bena ut det har en förundersökning inletts.
Citera
2019-07-22, 12:49
Medlem
Emolls avatar
Citat:

Ehh, nej... Oerhört sällan man hör om kriminalitet kopplat till Sölvesborg. Jag bor i närheten. Måste vara Ronneby du blandat ihop..

Låt mig gissa, du är någon vänsterbliven stackare som har ett uppdiktat hat mot Sölvesborg pga SD's dominans? Haha, gulligt.
Citera
2019-07-22, 15:47
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Det var natten till lördag som en kvinna hittades död i Sölvesborg. En polispatrull ska ha fattat misstankar och nu utreds dödsfallet som mord.
Varför var det just polisen som hittade den döde? Om man ser någon ligga utslagen utanför ett hus - ringer man inte ambulansen då?
Citera
2019-07-22, 15:51
Medlem
Sölvesborg är väl mest känt för Jimmie Åkesson.
Även Sweden Rock, kanske.
Citera
2019-07-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Citat:
Det var natten till lördag som en kvinna hittades död i Sölvesborg. En polispatrull ska ha fattat misstankar och nu utreds dödsfallet som mord.
Varför var det just polisen som hittade den döde? Om man ser någon ligga utslagen utanför ett hus - ringer man inte ambulansen då?

Min gissning är att texten du citerar är dåligt formulerad. Jag tolkar det som att någon sett en uppenbart död person, ringt polisen. Polisen kunde inte på rak arm fastställa en naturlig dödsorsak, därav "fattat misstankar" och inlett en mordutredning för att fastställa dödsorsaken.
Citera
2019-07-22, 17:32
Medlem
Kvinnan är i 60-årsåldern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem