• 1
  • 2
2006-03-07, 22:06
Medlem
Goggens avatar
Jag funderar lite p att lgga ner allt lskdrickande framfr dattan och istllet kra p juice. Men r juice ens nyttigt? Har det inte vldigt negativ inverkan p tnderna? Finns det bra och dlig juice?
Citera
2006-03-07, 22:13
Medlem
Hin Hle.s avatar
Jag skulle definitivt investerat i en torskpress
om jag var dig! Nyttigare n s blir det inte.

Annars sa en tjej jag dejtade som studerade till dietist att sur juice inte alls var s nyttigt att dricka fr mycket av.
Citera
2006-03-07, 22:51
Medlem
Sndermarkens avatar
Jag har slutat med lsk efter att varit totalt beroende(drack skert 5liter/veckan).
Juice innehller ju en del vitaminer,men ven en hel del fruktsocker.Jag har bytt ut det mot Funlight.Visst,en massa kemikalier och skit,men vatten r inte gott .Wild berry,Pech Icetea och Tropisk smak rekomenderas.
Citera
2006-03-07, 23:54
Medlem
glyos avatar
Oj oj oj juice r inte bra fr tnderna kan jag sga Du ska nog frska dig p fun light
Citera
2006-03-08, 00:01
Medlem
Cryingmantiss avatar
Ibland kan man ha vrldens tur och hitta juice gjord endast p frukt.. utan ngra tillsatser eller socker..
hittar den juicen oftast bara p sommaren och d p coop.
Dock r inte hllbarheten lngre n ngon dag, men s god juice dricker man upp fort.

Sikta p saft istllet..
Eller nnu bttre vatten. Gillar du inte vatten, kan du kasta ngra isbitar i vattnet s att det blir iskallt, d blir det jttegott. Tillslut s r det man lngtar efter nr man r trstig..
.. ett glas iskallt vatten!
Citera
2006-03-08, 02:24
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Jag funderar lite p att lgga ner allt lskdrickande framfr dattan och istllet kra p juice. Men r juice ens nyttigt? Har det inte vldigt negativ inverkan p tnderna? Finns det bra och dlig juice?

1. Jos r nyttigt.
2. Det r inte bra fr tnderna, dock ljusr bttre n lsk.
3. Ja det finns bttre och smre jos.
Citera
2006-03-08, 02:25
Medlem
Juice r vl inte mycket nyttigare n lsk. Innehller lika mycket socker iaf.
Citera
2006-03-08, 02:34
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Söndermarken
Jag har slutat med lsk efter att varit totalt beroende(drack skert 5liter/veckan).
Juice innehller ju en del vitaminer,men ven en hel del fruktsocker.Jag har bytt ut det mot Funlight.Visst,en massa kemikalier och skit,men vatten r inte gott .Wild berry,Pech Icetea och Tropisk smak rekomenderas.

Fem liter i veckan? Skulle det vara mycket eller? Fem liter p sju dagar... Beroende. S fan heller! Det r ju en piss i havet. Fjant! Nstan s jag fr lust att sl dig p kften.
Citera
2006-03-08, 08:49
Medlem
OliTs avatar
Ja, srskilt nyttigt r juice inte, det har visserligen mer vitaminer och liknande, men ngon strre skillnad gr det inte i det lnga loppet. En hel del kalorier och ondigt (frukt)socker.
Citera
2006-03-08, 16:01
Medlem
cosmic_dancers avatar
mnga juicer innehller ju lika mycket kalorier som lsk. men multivitamindryck r ju bra. Det bsta r ju att pressa sjlv. Fun light r ocks bra, visst det r kemikalier ich s istllet fr sockret. Men det r klart bttre att drick 5 l sockerfri sft/lsk i veckan istllet fr sockradsaft/lsk
Citera
2006-03-08, 17:33
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Fem liter i veckan? Skulle det vara mycket eller? Fem liter p sju dagar... Beroende. S fan heller! Det r ju en piss i havet. Fjant! Nstan s jag fr lust att sl dig p kften.
Jag hller faktiskt med en del. Jag drack fyra liter om dagen frut, det tyckte jag var p grnsen till verkonsumption.

En sn dr 1-litersfrpackning tar ju slut s fort
Citera
2006-03-08, 17:44
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Jag hller faktiskt med en del. Jag drack fyra liter om dagen frut, det tyckte jag var p grnsen till verkonsumption.

En sn dr 1-litersfrpackning tar ju slut s fort

Precis min mening. Jag menar, fem liter i veckan? r ju ingenting! D lter man en 1-litersflaska st ver natten. Hade typen sagt 14 liter i veckan skulle jag vl haft lite strre frstelse, men fem? Fjantigt.

Fyra liter lter frvrig extremt maffigt. Det om ngot r verkonsumption. Sjlv drack jag aldrig mer n tre liter nr det var som vrst fr ett par r sedan. Jag var dock inte beroende, vilket jag mrkte nr jag knappt ftt i mig ngon socker p fem dagar utan att ens reflektera ver saken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in