Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Jag kanske uttrycker mig fel, men om jag skriver säkerhetskontrollen då. Om man som jag, har tittat alldeles för mycket på "Locked up abroad" serierna, så verkar det som att säkerhetskontrollerna också kontrollerar drogsmuggling på flygplatsen man reser från. Om man skulle smuggla någon från Colombia t.ex, så är det inte direkt säkerhetskontrollen i Sverige man är mest rädd för att fastna i. Men också som jag skrev, att säkerhetskontrollen när man flyger från Sverige skulle ha drogsmuggling på sin radar känns långsökt. Vem skulle ö.h.t ge sig på något sånt?
Hur fungerar säkerhetskontroll och tull egentligen. Genomlyser de incheckat bagage både vid avresan och på destinationen?
Säkerhetskontrollen konfiskerar narkotika och tillkallar polis om de skulle hitta något. Men de letar inte aktivt, åtminstone inte i Sverige.
Förvara dina tillskott i någorlunda ”legitima” burkar eller påsar så du inte kommer med en blank plastpåse med pulver.
Ut från Sverige ska ingen tjafsa. Eventuellt tjafs skulle isåfall vara i tullen hos det landet du reser till.
Jag förmodar att du är en vit europé. Då kan man egentligen packa vad man vill i väskan, för ingen kommer kolla dig ändå.