2019-12-01, 11:34
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe2000
Förstår inte helt vad du menade med det.
Jag förtydligar min egna text så kanske du får svar.

Själv är jag emot visa typer av jakt, och jag "saboterar" för jägarna under visa formers av jakt som jag anser är fel.

Vad är ”fel” och hur motiverar du det?
Citera
2019-12-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Det låter som en utmärkt metod att använda för den som längtar efter att bli vådaskjuten.

Om så skulle ske så bevisar det våran teori, jägare skjuter utan att se vad det är dem har i siktet. Dem har förmodligen lite analklåda och stör sig på alla möjliga ljud ifrån skogen och blåser av skotten på må få för att få tyst på dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vad är ”fel” och hur motiverar du det?

Jag har inte skrivit att det är fel, jag har skrivit att jag/vi anser det är fel
Det är en skillnad, mellan att anse något och att uttrycka sig att det är. Om jag inte misstar mig, för att kunna säga något är fel så behövs studier/forskning som bevisar att det är fel, om sådant inte existerar så anser man. Det har dock inte med trådskaparens fråga att göra
Citera
2019-12-02, 18:25
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att det är fel, jag har skrivit att jag/vi anser det är fel Det är en skillnad, mellan att anse något och att uttrycka sig att det är. Om jag inte misstar mig, för att kunna säga något är fel så behövs studier/forskning som bevisar att det är fel, om sådant inte existerar så anser man. Det har dock inte med trådskaparens fråga att göra

Vad anser du/ni i sådana fall är fel? Jakt på älg, rådjur, hjortdjur? Stötande hund? Drevlag? Anser ni att någon specifik jakt är rätt? Jag antar utan att veta att du inte har så stor naturlig anknytning till jakt eller friluftsliv?
Citera
2019-12-02, 18:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Om så skulle ske så bevisar det våran teori, jägare skjuter utan att se vad det är dem har i siktet.

Det bevisar snarare att de som föredrar att smyga runt och göra vad de kan för att inte synas i områden där skytte pågår, är först ut på en Darwin Award.
Citera
2019-12-03, 15:13
Medlem
Citat:
Om så skulle ske så bevisar det våran teori, jägare skjuter utan att se vad det är dem har i siktet. Dem har förmodligen lite analklåda och stör sig på alla möjliga ljud ifrån skogen och blåser av skotten på må få för att få tyst på dessa.
Du inser väl att du riskerar att driva djuren mot jägaren som sen tar ett skott och du står nånstans i backgrunden blir det en bom eller genomslag är det svårt att säga vart skottet kommer hamna.

Egentligen kan man fråga sig är du villig och ha en picknick på en aktiv skjutbana? Man har ju ett mål man skjuter på således är risken att du skadas mindre än en promille men skulle du göra det?
Citera
2019-12-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag antar utan att veta att du inte har så stor naturlig anknytning till jakt eller friluftsliv?
Ett antagande som dessvärre var fel, skulle påstå att jag har mycket god kunskap om naturen och friluftsliv.
Men jag tror jag förstår din tankegång. Det finns många sabotörer och anti-jakt människor som har det stora "stadsyndromet" och noll koll på natur och djur.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det bevisar snarare att de som föredrar att smyga runt och göra vad de kan för att inte synas i områden där skytte pågår, är först ut på en Darwin Award.
Det är med ett sätt att se på saken

Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Du inser väl att du riskerar att driva djuren mot jägaren som sen tar ett skott och du står nånstans i backgrunden blir det en bom eller genomslag är det svårt att säga vart skottet kommer hamna.

Absolut finns det en risk att så sker, jag bedömer den dock som liten. Det beror på platsen, är det ett kalhygge, är det en åker eller är det intill tät vegetation, är det en ensam jägare eller är det ett jaktlag, aspekterna är många, något man tar hänsyn till för att försöka att få djuren att håla sig undan från platsen.
Citera
2019-12-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antabazz
Var tvungen att ladda ner videon ifall de tar bort den.

Har vi namn på dessa individer? Menar såklart namnen på dessa ''Hunt Saboteurs'' då. De alla beter sig som pubertala kids och grabben äcklar mig mest av alla. Han står och bara hetsar och skriker ''AHH AHHH??!?''. Sen får han en kick och faller platt.

Fick sån JÄVLA ståkuk av det.

Har videon ifall någon vill ha den, den ryker väl snart skulle jag tro. 90% av alla kommentarer är emot dessa hippies.

Länk till videon ifall den försvunnit från Fejjan..

https://minfil.com/Sc83H143n1/getfvi...55819910_n_mp4

https://www.facebook.com/HuntSaboteu...3323806096807/

Fyfan vilka barnungar,
Önskar han hade smällt till dem lite till...
Citera
2020-04-17, 18:05
Medlem
Pantone297Cs avatar
Hunt Saboteurs Sweden häcklar Adam Alsing

Tycker inte om att sätta epitetet terrorist på det här förståndshandikappade gänget egentligen, men då de terroriserar jägare får det bli här.
Osäker på vilken tråd jag skulle välja.

Alla tycker olika om Adams död, men inlägget på deras Facebook var osmakligt.

Citat:
Jägaren Adam Alsing är död.

Han har tagit många oskyldiga liv i skogen tillsammans med bland annat Markoolio som tyvärr fortfarande är ute och mördar i skogarna.

När Adam och en vän jagade för några år sedan stötte de på en dovhjort som fastnat i taggtråd. De lirkade ur djuret och sa sedan: "– Det är kul att visa att jägare inte bara dödar djur, vi hjälper dem också." vilket media uppmärksammade. Ja men vad bra! Ni dödar och hjälper djur det låter ju inte alls konstigt....

Istället för att sörja en jägares död sörjer vi det okända antalet djur som dödats.
https://m.facebook.com/HuntSaboteursSweden/
Citera
2020-04-17, 18:11
Medlem
HermaeusMoras avatar
Märks att det är ett gäng feministveganer som håller i den gruppen.
Citera
2020-04-17, 18:16
Medlem
SittFints avatar
De har ju en poäng. Om man nu är av åsikten att det är helt fel att jaga så är det ju inte direkt så att det uppväger att man har hjälpt ett djur vid något annat tillfälle.
Citera
2020-04-17, 18:17
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Märks att det är ett gäng feministveganer som håller i den gruppen.
Samlade högskolepoängen i den gruppen är fan inte tvåsiffrigt.
Kommentarerna visar vilka sorgliga typer det är.
Citera
2020-04-17, 18:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Dom vill ha uppmärksamhet. Den här tråden ger dom vad dom vill ha. Fast inte så mycket av det, flashback är rätt obskyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in