Citat:
Ursprungligen postat av
JBernard
Jag antar utan att veta att du inte har så stor naturlig anknytning till jakt eller friluftsliv?
Ett antagande som dessvärre var fel, skulle påstå att jag har mycket god kunskap om naturen och friluftsliv.
Men jag tror jag förstår din tankegång. Det finns många sabotörer och anti-jakt människor som har det stora "stadsyndromet" och noll koll på natur och djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Det bevisar snarare att de som föredrar att smyga runt och göra vad de kan för att inte synas i områden där skytte pågår, är först ut på en Darwin Award.

Det är med ett sätt att se på saken
Citat:
Ursprungligen postat av
Dlcm
Du inser väl att du riskerar att driva djuren mot jägaren som sen tar ett skott och du står nånstans i backgrunden blir det en bom eller genomslag är det svårt att säga vart skottet kommer hamna.
Absolut finns det en risk att så sker, jag bedömer den dock som liten. Det beror på platsen, är det ett kalhygge, är det en åker eller är det intill tät vegetation, är det en ensam jägare eller är det ett jaktlag, aspekterna är många, något man tar hänsyn till för att försöka att få djuren att håla sig undan från platsen.