2019-07-23, 15:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
S mycket vet jag att hktet skts av polisen. Men hur det ser ut drinne har jag ingen aning om? r man i princip insprrad i en egen cell hela dygnet, minus tid fr en kort utepromenad och dusch? Har man normalt allts ingen kontakt alls med andra hktade? Isfall kan man ju kalla en normal hktning fr "solitary confinement".

ndrade i mitt inlgg. Spontana mten ja, men ingen relation. Allts "solitary confinment"
Citera
2019-07-23, 16:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
ndrade i mitt inlgg. Spontana mten ja, men ingen relation. Allts "solitary confinment"

r det verkligen alltid s fr normalt hktade utan restriktioner?

Hkteslagen (https://lagen.nu/2010:611#K2P5S1): "En intagen ska ges mjlighet att dagtid vistas tillsammans med andra intagna (gemensamhet), om inte [...]"
Citera
2019-07-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
lagarna tolkas av domstolarna, det dms kors och tvrs, domstolarna r inte konsekventa utan dom stter upp fingrarna i luften efter att dom slickat lite p ett pekfinger.

Det r ett skmt att han ASAP blev hktad , det r en vanlig misshandel, kanske dagsbter p straffskalan. Han skulle inte hktats frn scratch.

Med lite psttningar s slpper brnnvinsklagaren ASAP efter att ha ftt fem minuter spotlight.
Nja.
Jag har inte fljt detta d jag tycker att hela grejen r en skitsak. Men jag lade mig i nr det brjade pratas om rttsstaten samt den dr invandringen som alltid dyker upp.

Men jag har sett en del av klippet o dr blev en liggande person sparkad. Det r inte misshandel i min bok utan grov misshandel.
Med detta samt flyktrisken s r en hktning befogad.
Citera
2019-07-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Glm bara inte att stackars trottoarbarnet slagit livvakten, frfljt sllskapet och nypt tjejer i rven innan.

Ja, han slog ett par hrlurar i livvaktens huvud.
Ska man hvda ndvrn och sjlvfrsvar s kan man ge personen en smll.
P bilden jag sg s ligger angriparen ner p backen och frsker skydda sitt huvud. Negerrapparen r i frd att klippa till honom. Det r inte sjlvfrsvar utan misshandel, drav hktningen.

Det kommer inte bli ngot politiskt ver detta d negern r skyldig till misshandel.
Med det sagt s friar jag inte kulturberikaren. Han borde f sitt straff han med.

De politiska konsekvenserna torde vara att det inte fungerar att blanda olika kulturer och kalla lekplatsen fr Sverige.
Citera
2019-07-23, 20:36
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ja det har avbehandlats gott om i ASAP-trden, att folk sitter fngslade i USA i 2-3 r utan rttegng pga lngdraget rttsystem och fr att de inte har pengar fr bail.
Yes det finns skert anledning att kritisera det svenska systemet

Sjlv skulle jag grna se en lag som gjorde det mjligt att lsa in peknegrer pga dlig musik
Citera
2019-07-23, 20:40
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Ja, han slog ett par hrlurar i livvaktens huvud.
Ska man hvda ndvrn och sjlvfrsvar s kan man ge personen en smll.
P bilden jag sg s ligger angriparen ner p backen och frsker skydda sitt huvud. Negerrapparen r i frd att klippa till honom. Det r inte sjlvfrsvar utan misshandel, drav hktningen.

Det kommer inte bli ngot politiskt ver detta d negern r skyldig till misshandel.
Med det sagt s friar jag inte kulturberikaren. Han borde f sitt straff han med.

De politiska konsekvenserna torde vara att det inte fungerar att blanda olika kulturer och kalla lekplatsen fr Sverige.
Det som folk inte fattar och som r helt avgrande r att den lille gullegrisen inte r ngot som helst hot mot ett gng storvuxna negrer
Citera
2019-07-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaigeOwens
Yes det finns skert anledning att kritisera det svenska systemet

Sjlv skulle jag grna se en lag som gjorde det mjligt att lsa in peknegrer pga dlig musik

Det r det det inte finns.

Shawn Mendes skriver "stand with rocky support human rights", like wtf? Frstr idiot att USA r 100 ggr vrre. De exporterar mnniskor t.om ut frn USA fr att kunna tortera de och s drar han human rights..
Amerikaner r d fan riktigt puckade.
Citera
2019-07-23, 21:06
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Det r det det inte finns.

Shawn Mendes skriver "stand with rocky support human rights", like wtf? Frstr idiot att USA r 100 ggr vrre. De exporterar mnniskor t.om ut frn USA fr att kunna tortera de och s drar han human rights..
Amerikaner r d fan riktigt puckade.
Nu r det inte bara USA som kritiserar det svenska hktningssystemet, det r rliga human rights klagoml. Spelar ingen roll att svenska hkten r rtt schyssta man kan nd vara frihetsbervad p ganska svaga grunder
Citera
2019-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
Nu r det inte bara USA som kritiserar det svenska hktningssystemet, det r rliga human rights klagoml. Spelar ingen roll att svenska hkten r rtt schyssta man kan nd vara frihetsbervad p ganska svaga grunder

Ja och i USA kan du bli fngslad fr evigt utan rttegng...?
I USA torterar de fngar..

Men det r klart att ingen bryr sig fr det r nobodys.

Men nu r det en kndis, som kndisar tycker om, pminner vldigt mycket om elitism nr kndisar frsker pverka rttsystemet i ett sdana fall dr det finns videobevis att misstnkt brutit lagen.
Lagen ska inte glla de som r knda, har knda vnner eller har pengar r det som de vill kommunicera.
Citera
2019-07-23, 21:39
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Sedan frstr givetvis Trump inte skillnaden mellan ett oberoende lagfringssystem och ett politiserat sdant rakt av, han yttrar sig litet instllsamt om att Lfven har talent och rknar skert med att Lfven (statsapparaten) kan lsa det hr, vnner emellan.

Och om Lfven faktiskt har laglig mjlighet att g in och "lsa det hr"?

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Vill man "lgga ner" utredningen r det ett beslut som mnga kan ta: klagaren sjlv, givetvis och ven tingsrtten (via omvgen att inte godknna hktningen), med sedvanliga mjligheter till verklagande.

Men att en minister (snarare minst 5) skulle besluta (pverka, snarare) skulle vara ministerstyre, det ogillas allmnt. Se regeringsformen, 11:3

Tror du har fel hr. Regeringen kan g in och lgga ner en frunderskning:

"Om det finns synnerliga skl, fr regeringen besluta att vidare tgrder fr att utreda eller lagfra en brottslig grning inte ska vidtas." RF 12:9

Dvs precis det som Trump ber om, och som Lfven och mnga andra pstr r "omjligt enligt grundlagen". Pstr du fortfarande att vi har ett "oberoende lagfringssystem"?

Finns mnga bra argument fr att detta vore en dlig ide ven om det r tilltet. Men "Trump r s korkad och kan inget om svensk grundlag, hh" r inte en intelligent kommentar av flera skl.
Citera
2019-07-23, 21:58
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ja och i USA kan du bli fngslad fr evigt utan rttegng...?
I USA torterar de fngar..

Men det r klart att ingen bryr sig fr det r nobodys.

Men nu r det en kndis, som kndisar tycker om, pminner vldigt mycket om elitism nr kndisar frsker pverka rttsystemet i ett sdana fall dr det finns videobevis att misstnkt brutit lagen.
Lagen ska inte glla de som r knda, har knda vnner eller har pengar r det som de vill kommunicera.
Frstr du ens vad hktning innebr? I det svenska systemet kan du f sitta i hktet tills du dr det finns ingen tidsgrns hur lng tid det fr ta innan det gr till domstol
Citera
2019-07-23, 22:12
Medlem
Citat:
Frstr du ens vad hktning innebr? I det svenska systemet kan du f sitta i hktet tills du dr det finns ingen tidsgrns hur lng tid det fr ta innan det gr till domstol

Jo, jag vet. Men det hnder aldrig tillskillnad frn i USA dr folk faktiskt dr utan att ha ftt en rttegng.

Vad r det lngsta det har tagit i Sverige 3 r? 5 r?---
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in