2019-07-20, 14:36
Medlem
Det här måste ju vara det sämsta argumentet någonsin i den här branschen.

Risk för kroppssmitta. Då måste vi ju förbjuda all sex rakt av.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-kroppssmitta

Chockerande att 67% av de som röstar på sidan tycker att det är rätt att förbjuda.
Citera
2019-07-20, 15:37
Medlem
Det finns väl alltid "moralister" som blir förfasade av artikeln och röstar nej direkt, utan att egentligen veta vad det handlar om.
Det nämns att hygienrutiner saknades och dålig ventilation.
Frågan är ju vad Miljöförvaltningen säger om man har väl dokumenterade goda hygienrutiner och bra ventilation. Jag kan tänka mig att vilken behandling som helst kan få föreläggande och i slutänden stängning om man konstaterar dåliga hygienrutiner och dålig ventilation. Till exempel en sunkig vanlig frisörsalong. Har nog läst om det någon gång.

Är det någon av FB utsända som besökt massagesalongen? Berätta gärna i så fall. Både om behandlingen och det var sunkigt på något sätt.

Smutsiga madrasser låter i mina öron värre än en normal nyduschad kropp.

immse
Citera
2019-07-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven

Chockerande att 67% av de som röstar på sidan tycker att det är rätt att förbjuda.

Du har läst fel. 67% anser det bör vara tillåtet.
Citera
2019-07-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du har läst fel. 67% anser det bör vara tillåtet.

Jadu, det hade jag. Det var positivt.

Med andra ord är förmodligen inte majoriteten av svenskar för denna lag eller tillämpning av lag, varpå det är ett dåligt beslut.
Citera
2019-07-20, 19:44
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Hur kan ni utgå från att folk har aftonbladet plus?? Då är man ju en undermänniska.

Kopiera o klistra in artikeln nu i tråden
Citera
2019-07-20, 20:08
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hur kan ni utgå från att folk har aftonbladet plus?? Då är man ju en undermänniska.

Kopiera o klistra in artikeln nu i tråden

Ja va fan. Att det finns flashback användare som betalar för skiten?!?!

Anställda på Aftonbladet som jagar klicks 100%
Citera
2019-07-20, 20:11
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Ja va fan. Att det finns flashback användare som betalar för skiten?!?!

Anställda på Aftonbladet som jagar klicks 100%

Exakt... Hade jag fått reda på att nån i min krets betalar för plus så klipper jag kontakten dirr
Citera
2019-07-20, 20:46
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven

Dock innebär det ingen som helst smittorisk att låta tusentals asylsökande marschera rakt in utan varken karantän eller gränskontroll.
Citera
2019-07-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Dock innebär det ingen som helst smittorisk att låta tusentals asylsökande marschera rakt in utan varken karantän eller gränskontroll.

Fast de går ju knappast in nakna över gränsen...
Citera
2019-07-21, 19:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immse
Fast de går ju knappast in nakna över gränsen...

Nä men jag undrar vad det är för sjukdomar som sprids av att massörer gnuggar sig nakna mot folk, som är en så mycket värre smittorisk. Kan det bli mer uppenbart att staten hatar sex men ljuger om att förbudet skulle handla om något annat.
Citera
2019-07-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Nä men jag undrar vad det är för sjukdomar som sprids av att massörer gnuggar sig nakna mot folk, som är en så mycket värre smittorisk. Kan det bli mer uppenbart att staten hatar sex men ljuger om att förbudet skulle handla om något annat.

Det vanligaste sättet att sprida kroppssmitta är ett vanligt hederligt "svenskt" handslag. Vem vet var handen varit eller vad den som tagit i t ex ett dörrhandtag eller trappräcke har på händerna?

Mitt intryck är att alla som ägnar sig åt omhändertagande på ena eller andra sättet håller sig rena - inte minst för sin egen skull.
Citera
2019-07-22, 19:13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immse
Det vanligaste sättet att sprida kroppssmitta är ett vanligt hederligt "svenskt" handslag. Vem vet var handen varit eller vad den som tagit i t ex ett dörrhandtag eller trappräcke har på händerna?

Mitt intryck är att alla som ägnar sig åt omhändertagande på ena eller andra sättet håller sig rena - inte minst för sin egen skull.

Men förkylning är väl inte den smitta som sexhatarna i staten menar sprids av nakenmassörer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in