• 2
  • 3
2020-09-01, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Körde mc föraren lagligt och med omdöme?
Om inte behöver vi inte skämmas.

Jag vet inte, jag känner inte killen. Jag vet inte hur han brukade köra, och jag vet inte hur han körde vid det aktuella tillfället.

Det jag reagerar mot är det automatiska övervältrandet av skuld på någon som inte kan försvara sig, baserat på att andra, i en annan stad kör si eller så, att någon sett en hoj köra på bakhjulet vid ett annat tillfälle eller att någon är irriterad på att motorcyklar kommer fram smidigare när det är köbildning.

Jag kan dock ge dig ett tips: det är bilisten som ställs inför rätta med "vårdslöshet i trafik" som åtalspunkt.
Det är absolut inte säkert att han fälls - och det är hur som helst billigt att köra ihjäl folk i Sverige.

Men ändå. Han tvingas stå inför skranket.
Alltid något.
Citera
2020-09-09, 10:52
Medlem
Mattsson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Körde mc föraren lagligt och med omdöme?
Om inte behöver vi inte skämmas.

Ja det gjorde han.

Han körde lugnt med sin Harley, var engagerad i D.A.C.A (vice president för sin avdelning) drivers against Child abuse.

Vi var bästa vänner sen vi var små, killen var världens snällaste kille, aldrig varit i slagsmål eller gjort något dumt mot någon annan människa och världens största starwarsnörd och stoltaste pappa. Mår illa hur ni skriver, så jag slänger in en screenshot från hans mamma.

https://anonfiles.com/r3E4x9T1o5/7B4...622E7A0B7A_png

Väntar på papprena från hans mamma just nu, killen som körde bilen blev dömd i april iår.

Har inte pratat med henne förut om detta pga respekt.

Finns dåligt med respekt här...

Känns skönt att det är över iaf. Ta hand om er.
Senast redigerad av Mattsson69 2020-09-09 kl. 10:54.
Citera
2020-09-09, 17:48
Medlem
DennisOlofs avatar
Mattsson69, stackare.

Trist, detta är dock en av anledningarna till att jag inte vågar åka motorcykel. Nu har jag inte körkort för det men jag vågar inte ändå. Jag är livrädd för andra galna förare där ute på vägarna, inte för att jag är en bra bilförare men man kan inte lita på andra människor i trafiken längre.

Stackars barn, får man fråga vilken ålder ?
Citera
2020-09-19, 17:43
Medlem
Nu är ju detta längesen men dum var jag som ändå sökte. Har man ingen koll på vad som hänt är det bättre att vara tyst. Denna unga man i Svedala var min familjemedlem. Den mest underbara man kan tänka sig, ett hjärta större än de flesta!
En idiot svänger ut framför honom, med två barn i bilen. Hade det inte varit för att denna underbara man tänkte på barnen och svängde i kollisionen, vilket orsakade hans död, så hade barnen inte suttit där dem gör idag.
Att folk som inte vet aldrig kan hålla käften, kom fan inte och skyll på mc förare bara för dem är unga. Idioter rent ut sagt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in