Citat:
Ursprungligen postat av
Mattsson69
https://www.skd.se/2020/01/10/43-ari...c-forares-dod/
Uppdatering..
Nu när det är klarlagt att idioten inte visade hänsyn till sina medtrafikanter, hur får jag information om hur åtalet gick ? Jag bokstavligt talat ber om hjälp att få veta hur det gick i fallet med min vän här.
Har sökt har ingen aning hur jag får fram brottsmål av ystads tingsrätt, tar gärna ihop hjälp så jag kan lägga det bakom mig.
Vad tråkigt att det var din vän. Tyvärr uttrycker sig en majoritet här på Flashback ganska korkat många gånger. Det här är inget man ska bli förvånad över för så fungerar tyvärr Internet. Se bara på Ashberg och trolljägarna som gick på TV3 förut.
Inget ont om M.C. förare men jag har sett bra många vid det här laget och jag tycker de flesta inte uppvisar gott omdöme i trafiken. Sedan är det ju så att den STÖRSTA risken när man kör M.C. är andra trafikanter. Man ska aldrig lite på att andra gör rätt för sig. Själv kör jag alltid defensivt i min bil, det har räddat mig från att krocka flertalet gånger pga andras dumhet. Plus jag har lyckats undvika att köra på små barn flera gånger som annars hade avlidit med tanke på den fart mitt fordon har.
Var det den andra föraren som gjorde helt fel, det fanns inga andra omständigheter som lägger någon skuld på M.C. föraren ?
Var det många andra som kände honom i Svedala ?
Själv vågar jag inte köra M.C. är livrädd för andra trafikanter då det är på tok för många som kör bil mycket dåligt, inte för att jag är en jättebra bilförare själv men ändå. Speciellt galna är dom här i Stockholm.