2019-07-16, 23:13
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Socialdemokraternas EU-parlamentariker Heléne Fritzon säger till DN att hon vill se ett hårdare engagemang från Ursula von der Leyens sida när det gäller de EU-stater som inte lever upp till de demokratiska rättigheterna.

Man måste vara väldigt hård mot de länder som inte lever upp till de grundläggande demokratiska rättigheterna.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/fr...von-der-leyen/

Hur kan det komma sig att det saknas "grundläggande demokratiska rättigheter" i EU-länder kamrat Fritzon avser? Brukar man inte hålla demokratiska val där?

Det vore intressant hur "väldigt hård" man ska vara mot dessa hemska stater som inte låter sig kulturberikas utan att spjärna emot. Leifi Plomeros undrade också på sin tid hur hård man fick vara.
Senast redigerad av CommieHunter1 2019-07-16 kl. 23:15.
Citera
2019-07-16, 23:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Hur kan det komma sig att det saknas "grundläggande demokratiska rättigheter" i EU-länder kamrat Fritzon avser? Brukar man inte hålla demokratiska val där?

Det vore intressant hur "väldigt hård" man ska vara mot dessa hemska stater som inte låter sig kulturberikas utan att spjärna emot. Leifi Plomeros undrade också på sin tid hur hård man fick vara.

Hårdare tag emot dom som tycker fel. Viktigt att stå upp för demokraturen.
Citera
2019-07-16, 23:22
Medlem
Sperssons avatar
.
Sverige vill se "hårda tag" mot de länder som klarat asylkrisen allra bäst, och som nästan aldrig drabbas av bilbränder, skottlossningar och våldtäkter.

Visst är det sjukt att ens kritisera länder som har bäst ordning och reda?
Citera
2019-07-17, 01:07
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hårdare tag emot dom som tycker fel. Viktigt att stå upp för demokraturen.

Planen är väl att hela Europa ska översvämmas av flyktingar från Mellanöstern och Afrika. Dessa få länder går emot den planen, då är det klart att vissa blir upprörda och vill straffa dessa länder.
Citera
2019-07-18, 04:33
Medlem
Citat:

Vad är det för grundläggande demokratiska rättigheter som fittan pratar om(betal artikel)
Låt mig gissa, hon vill straffa länder som inte vill förstöra sina egna länder på det sätt som Sverige gjort?
Är det demokratiskt att straffa för att politikerna i dessa länder bryr sig om sitt land och sin befolkning och vill skona dem från terrordåd/gruppvåldtäkter/mord/rån/misshandel/stenkastning mot blåljuspersonal/dödshot mot sjuksköterskor och läkare som utför sina jobb....osv

Det är helt sjukt att man ska straffas för att inte vilja uppleva detta, men självklart kommer förslaget från sinnessjuka svääje.
Citera
2019-07-18, 09:34
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vad är det för grundläggande demokratiska rättigheter som fittan pratar om(betal artikel)
Låt mig gissa, hon vill straffa länder som inte vill förstöra sina egna länder på det sätt som Sverige gjort?

Det är riktigt. Hon menar framför allt Polen och Ungern, men i förlängningen alla monokulturella länder som vägrar ta emot importen som vissa vill prompt dela med sig av.

Det är den nya definitionen på demokrati. Alla andra beskyllningar är enbart svepskäl. Sedan kan hon och hennes partivänner inte förlika sig med tanken att socialdemokrater blev utraderade i senaste parlamentsvalet och ser ut att gå samma öde till mötes i kommande val.
Citera
2019-07-18, 12:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Är det demokratiskt att straffa för att politikerna i dessa länder bryr sig om sitt land och sin befolkning och vill skona dem från terrordåd/gruppvåldtäkter/mord/rån/misshandel/stenkastning mot blåljuspersonal/dödshot mot sjuksköterskor och läkare som utför sina jobb....osv

Det är helt sjukt att man ska straffas för att inte vilja uppleva detta, men självklart kommer förslaget från sinnessjuka svääje.
Inte för att jag har något till övers för EU eller Fritzon, men kritiken från EU mot Ungern/Polen gäller väl främst deras hantering av media (mer statlig kontroll) och domstolsväsendet (politiskt tillsatta domare).
Citera
2019-07-31, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
(politiskt tillsatta domare).
Hur tycker du att vi har i Sverige då?
Citera
2019-08-03, 10:18
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Inte för att jag har något till övers för EU eller Fritzon, men kritiken från EU mot Ungern/Polen gäller väl främst deras hantering av media (mer statlig kontroll) och domstolsväsendet (politiskt tillsatta domare).

Du får mer än gärna utveckla på vilket sätt media inte är helt fria i de två länderna.
Min erfarenhet är att folk tenderar att upprepa saker man hört. Ja, upprepar MSM något tillräckligt länge, blir det smått en sanning.
Citera
2019-08-05, 20:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du får mer än gärna utveckla på vilket sätt media inte är helt fria i de två länderna.
Min erfarenhet är att folk tenderar att upprepa saker man hört. Ja, upprepar MSM något tillräckligt länge, blir det smått en sanning.
Har jag sagt något om detta!?
Jag sa bara vad EU har klagat på framförallt när det gäller Ungern, det är inte migrationspolitiken (som vissa påstår). Jag har inte sagt något alls om vad som är rätt eller fel i sak med Ungern.
Citera
2019-08-06, 09:15
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Har jag sagt något om detta!?
Jag sa bara vad EU har klagat på framförallt när det gäller Ungern, det är inte migrationspolitiken (som vissa påstår). Jag har inte sagt något alls om vad som är rätt eller fel i sak med Ungern.
Svaret är: Ja, just du har sagt något om detta när du har skrivit ett inlägg där du upprepar en socialdemokratisk pratpunkt. Så vad menar du med mer statlig kontroll över media, och varför tror du att inflytande över media inte alls påverkar inflytande över migrationspolitik?
Senast redigerad av Finisterre 2019-08-06 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in