• 1
  • 2
2019-07-16, 23:12
Bannlyst
En kvinnlig vän till mig berättade att en busschaufför satt och runkade under färden när hon skulle hem. Hon satt längst fram och han satt och log åt henne medans han gjorde det och frågade var hon bodde etc och gav komplimanger. Hon har åkt med honom som chaufför förr och då har han kommenterat hennes lår bl.a. När hennes mor ringde henne så frågade han vem det var. Han hade kuken ute fritt men gömde den när han såg att hon tog fram mobilen.. Hon lyckades filma lite när han runkar innanför byxan dock.

Funderar på om hon ska anmäla detta till UL, eller polisanmäler man? Lär det ens hända något? Kan hon få skadestånd för sexuellt ofredande eller liknande?
Citera
2019-07-16, 23:17
Bannlyst
Klart det tjänar att anmäla. En sådan tragisk figur ska tas ur tjänst och avtjäna ett långt straff plus eventuell utvisning.

Sexuellt ofredande samt grov vårdslöshet i trafik.
Citera
2019-07-16, 23:19
Bannlyst
Han var utländsk ja men utvisning tror jag knappast lär ske.
Citera
2019-07-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
En kvinnlig vän till mig berättade att en busschaufför satt och runkade under färden när hon skulle hem. Hon satt längst fram och han satt och log åt henne medans han gjorde det och frågade var hon bodde etc och gav komplimanger. Hon har åkt med honom som chaufför förr och då har han kommenterat hennes lår bl.a. Kan hon få skadestånd för sexuellt ofredande eller liknande?
Hon gillade det ju och satte sig så nära det gick. Bekräftelsekåt slyna. Ska hon då även få betalt för det? Gissar på att hon dessutom klätt upp sig för händelsen!
Citera
2019-07-16, 23:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon gillade det ju och satte sig så nära det gick. Bekräftelsekåt slyna. Ska hon då även få betalt för det? Gissar på att hon dessutom klätt upp sig för händelsen!
Men hade hon givit samtycke uttryckligen?

Känns lite som TS fabulerar för övrigt.
Citera
2019-07-16, 23:40
Medlem
så jäkla häftig man får vara att man vågar skrive slyna åt någon som filmar en sån sak med mobilen för att ha som bevis men ja ja du skulle säkert säga samma sak om det va en flicka han gjorde de emot också va ?

ja det fins inga förmildrande omständigheter för sånt här beteende men jag antar att du skulle sätta dig i hans knä å åka "hiss" va ? eftersom att du verkar tycka att det är helt normalt beteende

fatta va skadad i huvudet man måste vara för att bete sig som du gör
Senast redigerad av Broke-N-Code 2019-07-16 kl. 23:43.
Citera
2019-07-16, 23:44
Medlem
Zer0Shits avatar
Upp med filmen här så hans liv blir förstört.

z
Citera
2019-07-16, 23:55
Medlem
Självklart ska det anmälas. Varför skulle man inte? Jag skulle inte tveka en sekund.

Åtminstone till bussbolaget.

Vill hon eskalera så går hon till polis för att hon känner sig ofredad. Vill hon skämma ut honom så gå till media på orten.
Citera
2019-07-17, 01:05
Medlem
Ska man verkligen anmäla? Ska vi inte bara acceptera att detta är del av den nya svenska kulturen?

De flesta, framför allt kvinnor, har ju trots allt röstat för att få fler kvinnoförtryckare till Sverige.

Anmälan kommer med stor sannolikhet dessutom läggas ner. Även detta, ett överbelastat rättssystem, har det i det närmsta rådit koncensus om att vi ska ha.

...men alvarligt talat, lägg upp videon online och skicka länk till bussbolaget och media istället. Sen kan ni polisanmäla. Då får han sparken och om media skriver om det har anmälan något större chans till att inte läggas ner. Lycka til.
Citera
2019-07-17, 01:05
Medlem
kalkryggars avatar
För att göra det enkelt för sig så kan hon höra av sig till bussbolaget och visa filmen för dom. Efter det så säger hon att "vi kan lösa det enkelt. Ni ger föraren ett lämpligt straff och mig ett skadestånd på 30 000 kr, så slipper vi polis".

Testa kan man alltid göra. Alla samtal hon har med bussbolaget spelar hon in.
Citera
2019-07-17, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Upp med filmen här så hans liv blir förstört.

z

Hans ansikte syns inte på filmen, bara hans runkade i byxan.
Citera
2019-07-17, 20:49
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hans ansikte syns inte på filmen, bara hans runkade i byxan.
Du trollar bra😁
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in