• 1
  • 2
2019-07-16, 14:38
Medlem
"I en livsmedelsbutik i Eskilstuna hittades 40 kilo ruttet kött vid en inspektion i ett kylrum.
Det var kött från bland annat får och lamm, samt högrev, skriver Eskilstuna-Kuriren."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...hittat-i-butik

Någon som vet vilken butik det rör sig om? Att det är lamm samt högrev får mig direkt att fundera på om det är en butik som inte har gris, och därmed någon muslimsk handlare. Ingen information?
Citera
2019-07-16, 14:52
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Får och lamm, ingen flintastek ger vissa vibbar. Låt kunderna äta upp det.
Citera
2019-07-16, 15:11
Medlem
Flufffens avatar
Förstår inte varför man håller butikens identitet hemlig. Jag tror att man gärna vill veta om köttbiten man har hemma är köpt från butiken i fråga. Vill man ge butiken en andra chans eller vad är det frågan om? Tur att man inte bor i Eskilstuna.
Citera
2019-07-16, 15:41
Medlem
Min första kommentar hamnar här men jaja, när jag först fick notisen från Aftonbladets app så stod de "en ica-butik", sen om det var fel eller att dom valde att dölja det senare har jag ingen aning om.
Citera
2019-07-16, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av Scysik
Min första kommentar hamnar här men jaja, när jag först fick notisen från Aftonbladets app så stod de "en ica-butik", sen om det var fel eller att dom valde att dölja det senare har jag ingen aning om.

...ICA som är en av de största, om inte den största, av alla annonsköpare ringde väl sonika och bad dem klä butiksnamnet i dimslöjor. Mammon är en kraftfull gud.

På samma sätt som ni snart kommer se både TV4 och en hoper tidningar börja ondgöra sig över marknadsföringsbegränsningarna avseende spel och dobbel, de nyss införda. De hejade ivrigt på dessa innan de nu förstått hur stor reklamintäkt dessa utgör och som nu gått förlorad. Inte minst Aftonbladet förefaller ha fått bita i det sura intäktsäpplet sedan en tid tillbaka. De vill gärna rida på sina höga moraliska hästar redaktionellt men när de kryper till korset så lever de av de "svenskar" de gärna misskrediterar och som lever vanliga enkla liv och av spel-, rese-, och konsumtionsreklam.
Citera
2019-07-16, 15:51
Medlem
Citat:

Snusk-Ica igen då förmodligen.

Det förvånar ju inte med tanke på deras historia av försäljning av otjänligt kött.

Märkligt att dom fortfarande får hantera någon form av livsmedel.
Citera
2019-07-16, 15:53
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Välkommen! Och bra span.

Oväntat det är Ica igen. Den kedjan verkar ju ha någon fabläs för att fuska
Citera
2019-07-16, 15:55
Medlem
kameravinkels avatar
Ändå lite sjukt att de inte går ut direkt med vilken butik det är så folk vet vad man ska undvika.
Citera
2019-07-16, 15:57
Medlem
Gillar hur de redan hade blivit förbjudna sälja kött med utgånget datum, verkar inte så noga i den där butiken.
Citera
2019-07-16, 15:59
Medlem
[quote=fuska|68120646

Oväntat det är Ica igen. Den kedjan verkar ju ha någon fabläs för att fuska[/QUOTE]

Kommer ihåg när deras kött-snusk uppmärksammades i större skala sits.

Tror samtliga var registrerade för en, två eller tre fejjaji. Kåkar för +20 miljoner etc.

Bedrövligt att man då ändå är så gniden att man försöker prångla ut gammalt kött.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-07-16 kl. 16:26.
Citera
2019-07-16, 16:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
"I en livsmedelsbutik i Eskilstuna hittades 40 kilo ruttet kött vid en inspektion i ett kylrum.
Det var kött från bland annat får och lamm, samt högrev, skriver Eskilstuna-Kuriren."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...hittat-i-butik

Någon som vet vilken butik det rör sig om? Att det är lamm samt högrev får mig direkt att fundera på om det är en butik som inte har gris, och därmed någon muslimsk handlare. Ingen information?
Den gröna vågen, och vi skall vara tacksamma över att butiken inte slänger gångbara produkter. Jag tycker att butiken skall offentliggöras så att alla mina bröder och systrar med klimatångest äntligen får reda på en butik som tagit klimatoron till sig

En butik i sann Greta-anda!
Citera
2019-07-16, 16:15
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tror samtliga var registrerade för en, två eller tre fejajji. Kåkar för +20 miljoner etc.

Vill du översätta det där till svenska tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in