2019-07-14, 18:08
Medlem
Piloten ser lite gammal ut. Kanske drabbades piloten av hälsoproblem innan kraschen? Detta måste undersökas.
Citera
2019-07-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Klubben har en hopplista och alla medlemmar har garanterat ett telefonnummer till närmaste anhöringar.
Men herregud, du tror väl inte att klubben sätter sig och ringer runt och singlar ut dödsbud?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Skulle han vara med på planet?
Man hoppar oftast flera gånger under en hoppdag, men då alla inte får plats i planet varje lift så kan det vara så att han kanske skulle hoppa nästa lift.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Piloten ser lite gammal ut. Kanske drabbades piloten av hälsoproblem innan kraschen? Detta måste undersökas.

Något hände med planet i luften. Vittnen hörde en smäll.
Citera
2019-07-14, 18:10
Medlem
Ett vittne har tydligen sett ett tygstycke (som uppfattades som en fallskärm) hänga ut från planet.
Citera
2019-07-14, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peoplenotabigfan
Man hoppar oftast flera gånger under en hoppdag, men då alla inte får plats i planet varje lift så kan det vara så att han kanske skulle hoppa nästa lift.
Tack, det var vad jag ville veta. Undrar hur känslospelet går när man vet att man kunde ha varit med på planet, överlevnadsskuld t.o.m?
Citera
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Men herregud, du tror väl inte att klubben sätter sig och ringer runt och singlar ut dödsbud?

Självklart inte, var ett misstag att nämna telefonnummer. Det jag ville sagt är att det finns en lista på alla hoppare så det går snabbt att identifiera. Kommenterade jag kommenterade sa att det var orealistiskt att det kunde gått så snabbt.
Citera
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Man startar väl alltid med stängd dörr? Om det är en regel kan det ju vara just för att undvika scenariot med utlöst fallskärm i planet på låg höjd.
Det bör man göra, men det gör man inte alltid. Ibland tycker någon att det är skönt att det fläktar, ibland vill någon tandemfilmare filma starten med kameran ute i luften. Idiotiskt, men så är det.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinchen
Ett vittne har tydligen sett ett tygstycke (som uppfattades som en fallskärm) hänga ut från planet.

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
I stort sett alla hopp görs från 4000.

Klubben har en hopplista och alla medlemmar har garanterat ett telefonnummer till närmaste anhöringar.

Beklagar sorgen från Optand. Jämfört med denna olycka så tror jag att samtliga hoppare har en gopro (så länge de gjort över 100 hopp). Tror det kommer vara väldigt klart vad som hänt.

Jo jag hade fel. Mycket verkar ha ändrats sen jag gick min kurs.
Citera
2019-07-14, 18:13
Avstängd
Ksenia74s avatar
Flera vittnen uppger att flygplanet började spinna och att en vinge slets av i luften.

Då kan ju inte någon lyckats hinna hoppa ur
Citera
2019-07-14, 18:13
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinchen

Var får du den här information från? Issåfall borde det hänt på 4000m höjd och det tar inte lång tid att tömma planet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in