Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
Intressant. Men dras du också med i tidens "stora kränkningar" som Hata SD, Trump, Feminism o s v? Eller håller du dig stringent till den typen av ämnen du nämnde?
Jag tänker att de som jag stött på som liknar dig, såsom du beskriver det, är inte riktigt de jag avser. Har bekanta som ständigt postar om hur staten drar in för handikappade barn, för de har handikappat barn, det postar dock sällan eller aldrig om den konforma godheten, eller "heja SD" som är den andra aktivistpostningen man också ser.
Förstår du vad jag menar?
Vet inte om jag fattat riktigt, men jag gör ett försök ändå.
Så här ser jag på det: jag har ett gäng principer. De är grundpelare för min moraliska/etiska kompass och de är väl underbyggda av ett gäng decenniers finslipning och kunskapsinhämtning av olika slag.
Exempel: Den i särklass viktigaste grundstenen för mig är rätten till den egna kroppen. Eftersom den är en så viktig del av min etik-/moralnavigering så ökar mitt engagemang i takt med de strömningar som ansätter min princip. På så sätt blir jag mer åsiktskorridorig ju större motstånd jag stöter på. Jag har många andra principer och de funkar likadant. Mina åsikter tillskrivs ofta epitetet PK (utan att hänsyn tas till att vad som är PK obönhörligen ändras genom tiderna) . PK är en
point of view. Det tycker jag inte att vi ska glömma. Som det ser ut nu undrar jag om inte min synvinkel kommer att vara den som räknas som
woke innan jag dör. Min poäng är att mina principer inte rubbas av något annat än ny kunskap. Har jag fel ändrar jag mig. Lite som vetenskapen. Jag går aldrig på magkänsla.
Sen har jag självklart ett gäng lösa åsikter och tankar också, men det försöker jag vara noga med att framhålla - att jag fortfarande försöker bilda mig en uppfattning i frågan.