• 1
  • 2
2019-07-12, 16:50
Medlem
En man har skadats i en skottlossning vid en Ica-butik i Västerås.

Två gärningsmän flydde platsen på moped.

– Vi jobbar med ett flertalet patruller, säger Lars Sundin på polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tik-i-vasteras

Någon som vet mer?

Off topic,

När är det dags att skicka in militär som kan hålla span och underlätta för den redan tungt belastade polisen?
Citera
2019-07-12, 16:51
Bannlyst
Vallby ett område där mycket folk runt "Kurdmaffian" hänger.
Citera
2019-07-12, 16:55
Medlem
thenotsogoodguys avatar
ingen skräll att det skedde på Vallby av alla områden.. bara babbar som bor där i princip
Citera
2019-07-12, 17:00
Bannlyst
Skjuten inne på "tobaksbutiken"
Skjuten i magen och är vid liv.
Citera
2019-07-12, 17:00
Medlem
Nya uppgifter kom precis in.....

33-åring skjuten vid matbutik i Västerås
Den skottskadade jobbar på en Ica-butik. Stor polisinsats.0

Det var vid 16-tiden på fredagen polisen larmades om en skottlossning vid Vallby Centrum i Västerås.

På platsen anträffade en 33-årig man som är skottskadad.

"Oklara skador lastad i ambulans och förd till Centrallasarettet i Västerås", skriver polisen i sin händelserapport.

Enligt Aftonbladet ska mannen ha skjutits vid en i Ica-butik i staden, varefter två gärningsmän flytt platsen på moped.

– Jag vet bara att man arbetar i en Ica-butik, men jag vet inte om själva skjutningen ägt rum utomhus eller inomhus, säger Lars Sundin, befäl på polisens ledningscentral, till tidningen.

Polisen har nu satt in en stor sökinsats för att hitta förövarna. Ingen gärningsman är i nuläget gripen.
Citera
2019-07-12, 17:04
Medlem
liarsenics avatar
Ledaren för "kurdmaffian" i stan är väl 33år? Eller så är det högra handen till ledaren som är 33år?

Kan det vara han som är skjuten? Hoppas verkligen inte det för då blir det krig i stan.
Citera
2019-07-12, 17:11
Medlem
Kom precis hem och noterade att det var avspärrat.
Bor i fastigheten och det är endast kiosken och delar av parkeringen utanför som är avspärrade och har svårt och se att detta har något med ICA-affären att göra, såvida det inte är någon anställd som varit där.

Dock så är det highlife på polishelikoptern som åker fram och tillbaka över Vallby, Brottberga och kringområdena.

Andra gången på 11,5 år som jag har bott här som det händer något här.
Men det är många skumma typer som hänger vid kiosken även om det har varit lugnt under sommaren.
Var bättre med tidigare ägare.
Citera
2019-07-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos-Locos
Kom precis hem och noterade att det var avspärrat.
Bor i fastigheten och det är endast kiosken och delar av parkeringen utanför som är avspärrade och har svårt och se att detta har något med ICA-affären att göra, såvida det inte är någon anställd som varit där.

Dock så är det highlife på polishelikoptern som åker fram och tillbaka över Vallby, Brottberga och kringområdena.

Andra gången på 11,5 år som jag har bott här som det händer något här.
Men det är många skumma typer som hänger vid kiosken även om det har varit lugnt under sommaren.
Var bättre med tidigare ägare.
Kan det handla om att 33 åringen lämnat det kriminella fått ett arbete och sedan har hans "bröder" skickat springpojkarna på han med hoppet om att om dom dödar offret så får dom pengar, kärlek och beskydd?

Det förvånar mig inte om där finns flertalet mördare på dom svenska gatorna som har begått mord i omgångar utan att åka fast.
Citera
2019-07-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Kan det handla om att 33 åringen lämnat det kriminella fått ett arbete och sedan har hans "bröder" skickat springpojkarna på han med hoppet om att om dom dödar offret så får dom pengar, kärlek och beskydd?

Det förvånar mig inte om där finns flertalet mördare på dom svenska gatorna som har begått mord i omgångar utan att åka fast.

Inte en susning, men tidigare så brukade det vara en hel del folk utanför och de kommer inte från några skidåkande nationer.

Men då jag har balkongen en bit ovanför så har det alltid varit lugnt även om man ser vissa suspekta element som hänger där, dock så har det som jag skrivit tidigare varit lugnt och ganska folktomt.

Det sistnämnda kan ju att göra med det taskiga vädret eller om ägarna sagt till dem att sluta häcka utanför, kan vara så att grannar gnällt och tidigare så hade kiosken några bord utanför.
Citera
2019-07-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Ledaren för "kurdmaffian" i stan är väl 33år? Eller så är det högra handen till ledaren som är 33år?

Kan det vara han som är skjuten? Hoppas verkligen inte det för då blir det krig i stan.
Hur tänkte du här??? Tv visar bara repriser i sommar så bästa nöjet vore ju att få följa ett gängkrig i media och på nätet!!!
Citera
2019-07-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ba-ahllah-petit
Kanske dags för en varmkorv för en sketen femma
att hala ner i idyllen?

Kanske det, var en civilsnut som precis åkte så det verkar inte vara någon större rusch där nere.
Han kanske var inne där en kvart.
Även om det också står i tidningen så har detta hänt inne i kiosken, utanför lallar de bara runt.

Börjar samlas ett gäng utanför, tippar att de var bekanta med personen som blev skjuten.
Så stalltipset är de som gjorde detta torde åka fast inom kort, börjat komma flera bilar med folk.
Citera
2019-07-12, 17:43
Medlem
Någon som hållit sig undan så de tog honom på jobbet, eller urspårat rån? Fingrat för hårt på avtryckaren kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in