Citat:
Korkade, inte bara desperata.
Citat:
Det är även vetenskapligt bevisat att någon med cancer som går till läkare har en oerhört större chans att överleva än en som inte gör det. Du är väl inte så korkad att du tror att man är immun mot cancer för att man äter grönt (evidens visar även snarare att frukt och grönt inte har någon koppling överhuvudtaget för risken att få bröstcancer)? Det är även oftast en talan om några få procents skillnad; det vill säga om du har en 4% livstids risk att få en viss sorts cancer utan frukt och grönt så har du i stället en risk på 3,8%, så en skillnad på fem procent.
Folk dör av cancer för att det är en dödlig sjukdom, och ofta upptäcks den när den redan har spridit sig.
Dårar som du som sprider sådan skit till andra borde sitta i fängelse.
Citat:
Inte förvånad. Hela den alternativmedicinska rörelsen har ju fullständigt exploderat på nätet.
Det blir en religion.
Exakt samma sekt som "jorden är platt"/flat earth- https://sv.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society -sällskapen.
De lyckas tuta i människor på nätet att ALLT inom den beprövade läkarvetenskapen är bluff.
De använder sig av termen "politisk korrekthet" om de som inte vill legitimera galenpannornas ideer.
Detta uttryck har jag sett även "alternativmedicinarna" använda om de som har skepsis om den ena vansinnigare iden än den andra.
Har inte sekter och sådant minskat de senaste decennierna? Jag tror att detta kan vara en förklaring till att tron på alternativmedicin exploderat så enormt.
Och det fungerar säkerligen på folk som har mer diffusa åkommor med allehanda "inte vetenskapligt bevisat" metoder, kosttillskott, dieter, undvikande av allt i tillvaron (allt är gift. Allt är farligt) etc därför att människor tror på det. Precis som folk "blir helade" inom en religiös sekt, genom handpåläggning av någon predikant, så kan folk med mer diffusa åkommor "bli friska" på grund att de tror på allt nonsens inom alternativmedicin?
Men illa är det när de med allvarliga sjukdomar går på oseriösa "metoder" och alternativmedicin och utesluter vanlig läkarvård helt.
Dock i den utsträckning jag har sett hur folk testar hej vilt med alternativ behandling "som enligt rykten på nätet" är excellent,
så förstår jag hur långt även folk med allvarliga sjukdomar är beredda att gå.
Det blir en religion.
Exakt samma sekt som "jorden är platt"/flat earth- https://sv.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society -sällskapen.
De lyckas tuta i människor på nätet att ALLT inom den beprövade läkarvetenskapen är bluff.
De använder sig av termen "politisk korrekthet" om de som inte vill legitimera galenpannornas ideer.
Detta uttryck har jag sett även "alternativmedicinarna" använda om de som har skepsis om den ena vansinnigare iden än den andra.
Har inte sekter och sådant minskat de senaste decennierna? Jag tror att detta kan vara en förklaring till att tron på alternativmedicin exploderat så enormt.
Och det fungerar säkerligen på folk som har mer diffusa åkommor med allehanda "inte vetenskapligt bevisat" metoder, kosttillskott, dieter, undvikande av allt i tillvaron (allt är gift. Allt är farligt) etc därför att människor tror på det. Precis som folk "blir helade" inom en religiös sekt, genom handpåläggning av någon predikant, så kan folk med mer diffusa åkommor "bli friska" på grund att de tror på allt nonsens inom alternativmedicin?
Men illa är det när de med allvarliga sjukdomar går på oseriösa "metoder" och alternativmedicin och utesluter vanlig läkarvård helt.
Dock i den utsträckning jag har sett hur folk testar hej vilt med alternativ behandling "som enligt rykten på nätet" är excellent,
så förstår jag hur långt även folk med allvarliga sjukdomar är beredda att gå.
Särskilt kvinnor har alltid hållit på med diverse fjantiga huskurer och annan smörja. Hur länge har det varit populärt med "detox" bland innerstadstjejer? Det är dessutom främst kvinnor som är totalt uppslukade av tarot och stjärntecken och annan skit.
Senast redigerad av Fojos 2019-07-16 kl. 05:12.
Senast redigerad av Fojos 2019-07-16 kl. 05:12.