2019-07-16, 04:51
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Desperata människor tar till desperata handlingar.
Lägg därtill den dåliga sjukvården.

Korkade, inte bara desperata.

Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Uppemot 20 000 personer per år dör i cancer trots att de vänder sig till den etablerade vården med cellgifter och förstör kroppen.

Undrar vem det är som är charlatan?

Samtidigt är det vetenskapligt bevisat att en kost med frukt och grönt kan förebygga cancer.

Det är även vetenskapligt bevisat att någon med cancer som går till läkare har en oerhört större chans att överleva än en som inte gör det. Du är väl inte så korkad att du tror att man är immun mot cancer för att man äter grönt (evidens visar även snarare att frukt och grönt inte har någon koppling överhuvudtaget för risken att få bröstcancer)? Det är även oftast en talan om några få procents skillnad; det vill säga om du har en 4% livstids risk att få en viss sorts cancer utan frukt och grönt så har du i stället en risk på 3,8%, så en skillnad på fem procent.

Folk dör av cancer för att det är en dödlig sjukdom, och ofta upptäcks den när den redan har spridit sig.

Dårar som du som sprider sådan skit till andra borde sitta i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Inte förvånad. Hela den alternativmedicinska rörelsen har ju fullständigt exploderat på nätet.
Det blir en religion.

Exakt samma sekt som "jorden är platt"/flat earth- https://sv.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society -sällskapen.

De lyckas tuta i människor på nätet att ALLT inom den beprövade läkarvetenskapen är bluff.

De använder sig av termen "politisk korrekthet" om de som inte vill legitimera galenpannornas ideer.

Detta uttryck har jag sett även "alternativmedicinarna" använda om de som har skepsis om den ena vansinnigare iden än den andra.

Har inte sekter och sådant minskat de senaste decennierna? Jag tror att detta kan vara en förklaring till att tron på alternativmedicin exploderat så enormt.
Och det fungerar säkerligen på folk som har mer diffusa åkommor med allehanda "inte vetenskapligt bevisat" metoder, kosttillskott, dieter, undvikande av allt i tillvaron (allt är gift. Allt är farligt) etc därför att människor tror på det. Precis som folk "blir helade" inom en religiös sekt, genom handpåläggning av någon predikant, så kan folk med mer diffusa åkommor "bli friska" på grund att de tror på allt nonsens inom alternativmedicin?

Men illa är det när de med allvarliga sjukdomar går på oseriösa "metoder" och alternativmedicin och utesluter vanlig läkarvård helt.

Dock i den utsträckning jag har sett hur folk testar hej vilt med alternativ behandling "som enligt rykten på nätet" är excellent,
så förstår jag hur långt även folk med allvarliga sjukdomar är beredda att gå.

Särskilt kvinnor har alltid hållit på med diverse fjantiga huskurer och annan smörja. Hur länge har det varit populärt med "detox" bland innerstadstjejer? Det är dessutom främst kvinnor som är totalt uppslukade av tarot och stjärntecken och annan skit.
Senast redigerad av Fojos 2019-07-16 kl. 05:12.
Citera
2019-07-16, 06:30
Medlem
Säkert nån kvacksalvare som säljer magiskt pulver till dem..

Kvinnorna gick ju på allt med invandring så de går väl på allt annat också.
Citera
2019-07-16, 06:54
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Såg på SVT igår om problematiken med vissa kvinnor som väljer bort traditionell behandling och istället söker sig till alternativa behandlingar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...lternativ-vard

Hur fan tänker man, varför?
De tänker på ungefär samma sätt dom när de går och röstar.
Citera
2019-07-16, 07:37
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Det är även vetenskapligt bevisat att någon med cancer som går till läkare har en oerhört större chans att överleva än en som inte gör det.

Hur har man bevisat det?
Har du någon studie som backar upp ditt påstående?
Bara nyfiken.
Citera
2019-07-16, 08:23
Medlem
Lätt att tro att folk på flashback skulle vara mindre får än andra svenskar men först och främst måste man fråga sig varför i helvete folk som uppenbart saknar all form av ens medicinsk utbildning överhuvudtaget uttalar sig? Hur hjärntvättad får man bli?

I Tyskland, Israel, Schweiz etc är man betydligt mer liberala gällande alternativa metoder eftersom det finns mängder av bevis för tex örter med anti angeiogeniska effekter på tumörer. De är till och med starkare än många läkemedel och därmed omöjliga att patentera. Persilja till exempel.

https://m.youtube.com/watch?v=OjkzfeJz66o

Ca 80% av all cancer orsakas av metabola tillstånd och 1931 tilldelades Otto Warburg nobelpriset för att visa att cancerceller inte kan överleva i basiska miljöer. Sura miljöer skapas av bla raffinerade kolhydrater, långa fettkedjor och överskott av proteiner. Resterande 10-15% orsakas av andra orsaker tex rökning, 5% av ökad genetisk känslighet.

Om cancer vore genetiskt skulle knappast antalet insjuknade i cancer stiga allt eftersom åren går. Det finns vissa folkgrupper där cancer knappt varit förekommande där de efter att ha tillämpat västerländsk kost blivit sjukare och sjukare, tex Okinawa.

Vidriga svt är så jävla hjärntvättat och korrupt så man bara vill spy. Mycket starka intressen inom läkemedelsbranschen lobbar för denna censur så att åtminstone sätta sig in i frågan än att bara haspla ur sig ”för hon är efterbliven duuuuuuuh” kan ju vara intressant om man ändå ska vara nyttig idiot.

http://www.svaradoktorn.se/

https://anthropocene.live/2019/07/03...iv-behandling/

https://m.youtube.com/watch?v=KqJAzQe7_0g
Citera
2019-07-16, 08:33
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Lätt att tro att folk på flashback skulle vara mindre får än andra svenskar men först och främst måste man fråga sig varför i helvete folk som uppenbart saknar all form av ens medicinsk utbildning överhuvudtaget uttalar sig? Hur hjärntvättad får man bli?

I Tyskland, Israel, Schweiz etc är man betydligt mer liberala gällande alternativa metoder eftersom det finns mängder av bevis för tex örter med anti angeiogeniska effekter på tumörer. De är till och med starkare än många läkemedel och därmed omöjliga att patentera. Persilja till exempel.

https://m.youtube.com/watch?v=OjkzfeJz66o

Ca 80% av all cancer orsakas av metabola tillstånd och 1931 tilldelades Otto Warburg nobelpriset för att visa att cancerceller inte kan överleva i basiska miljöer. Sura miljöer skapas av bla raffinerade kolhydrater, långa fettkedjor och överskott av proteiner. Resterande 10-15% orsakas av andra orsaker tex rökning, 5% av ökad genetisk känslighet.

Om cancer vore genetiskt skulle knappast antalet insjuknade i cancer stiga allt eftersom åren går. Det finns vissa folkgrupper där cancer knappt varit förekommande där de efter att ha tillämpat västerländsk kost blivit sjukare och sjukare, tex Okinawa.

Vidriga svt är så jävla hjärntvättat och korrupt så man bara vill spy. Mycket starka intressen inom läkemedelsbranschen lobbar för denna censur så att åtminstone sätta sig in i frågan än att bara haspla ur sig ”för hon är efterbliven duuuuuuuh” kan ju vara intressant om man ändå ska vara nyttig idiot.

http://www.svaradoktorn.se/

https://anthropocene.live/2019/07/03...iv-behandling/

https://m.youtube.com/watch?v=KqJAzQe7_0g

Är dessa ”alternativa behandlingar” gratis?
Citera
2019-07-16, 08:45
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Är konventionell cancerbehandling gratis?
Är branschen för cellgifter och strålning olönsam eller en multimiljardindustri?
Citera
2019-07-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy

Att plocka maskrosrötter, odla rödbetor undvika socker etc är gratis så vitt jag kan minnas.

Grannens cellgiftbehandling betalar du däremot för. Lovar dig att cytostatika är betydligt dyrare än tex örter, mineraler mm
Citera
2019-07-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Desperation över vår icke-fungerande vård. Naiva och går på lockelser från dom som lovar mer än vad vården kan göra. Typ så.

Vad får dig att tro att cancervården är dålig? Jag har nyligen genomgått cancervård och kan säga att den var utomordentligt snabb och fungerande. Känner dessutom flera andra som fått genomgå samma vård och har bara bra saker att säga. Jag har varit på andra avdelningar också, akuten och VC var absolut värst. Men återigen så fick jag snabbt vård då mina symtom faktiskt var allvarliga till skillnad från de flesta idioter som går dit med ingenting.

Visst finns det fall där vård har varit dålig, men alla jag vet har snabbt fått hjälp och ingått i SVF där det fungerar väl. Det här är snarare folk som löser online och inte kan skilja på fakta skulle min gissning vara.

Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Är konventionell cancerbehandling gratis?
Är branschen för cellgifter och strålning olönsam eller en multimiljardindustri?

Ja, för patient så ingår det i högkostnadsskyddet som du utan tvekan redan uppnått vid cancer. För sjukhuset och samhället? Givetvis inte.
Citera
2019-07-16, 09:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag hade nog också provat några sista desperata försök med alternativ om jag skulle dö.

I just fallet med bröstcancer så screenas alla kvinnor sedan 1980-talet till en kostnad av någon miljard kronor. Och all statistik visar att inte en enda kvinna räddas av detta, dödligheten är precis lika stor nu som på 1970-talet innan screening. Forskningen är oklar varför det är så, kanske hittas och opereras bara kvinnor med cancer som ändå hade överlevt. Dvs hela det medicinska konceptet med screening och strålning eller operation är kvacksalveri. Så det är inte alltid så att läkarvetenskapen gör rätt.
Citera
2019-07-16, 11:14
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag hade nog också provat några sista desperata försök med alternativ om jag skulle dö.

I just fallet med bröstcancer så screenas alla kvinnor sedan 1980-talet till en kostnad av någon miljard kronor. Och all statistik visar att inte en enda kvinna räddas av detta, dödligheten är precis lika stor nu som på 1970-talet innan screening. Forskningen är oklar varför det är så, kanske hittas och opereras bara kvinnor med cancer som ändå hade överlevt. Dvs hela det medicinska konceptet med screening och strålning eller operation är kvacksalveri. Så det är inte alltid så att läkarvetenskapen gör rätt.
En äldre vän till mig har fått cancer. Hon var i hyfsad form tills nyligen då hon började med strålning. Nu är hon mycket svag och nedsatt vi befarar att hennes tid blivit ännu kortare.
Eftersom man inte gör dubbelblindstudier (aldrig gjorts på cellgifter finns ingen sådan studie - alls!!) så kan vi alltså inte veta huruvida det verkligen räddar mer än stjälper med cellgifter och strålning. Vi kan heller inte veta om det skulle vara sämre med kostomläggning och alternativ behandling eftersom den typen av cancerbehandling är förbjuden att utöva annat än som komplement.
Det lustiga är att alla som spyr galla över alternativa behandlingar av cancer som inte lett till tillfrisknande aldrig säger ett pip om att väldigt många tillfrisknar aldrig från strålning och cellgifter utan dör. Så att dö efter att läkarna strålat skurit bränt och förgiftat kroppen är vackert och uppburet. Men om man dör trots råsaft och masrosblad så är det skamligt korkat och själviskt.
På samma vis vill man ogärna ens lyssna på dem som botat sin cancer på alternativ väg.
My way or the highway liksom.
Citera
2019-07-16, 11:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
En äldre vän till mig har fått cancer. Hon var i hyfsad form tills nyligen då hon började med strålning. Nu är hon mycket svag och nedsatt vi befarar att hennes tid blivit ännu kortare.
Eftersom man inte gör dubbelblindstudier (aldrig gjorts på cellgifter finns ingen sådan studie - alls!!) så kan vi alltså inte veta huruvida det verkligen räddar mer än stjälper med cellgifter och strålning. Vi kan heller inte veta om det skulle vara sämre med kostomläggning och alternativ behandling eftersom den typen av cancerbehandling är förbjuden att utöva annat än som komplement.
Det lustiga är att alla som spyr galla över alternativa behandlingar av cancer som inte lett till tillfrisknande aldrig säger ett pip om att väldigt många tillfrisknar aldrig från strålning och cellgifter utan dör. Så att dö efter att läkarna strålat skurit bränt och förgiftat kroppen är vackert och uppburet. Men om man dör trots råsaft och masrosblad så är det skamligt korkat och själviskt.
På samma vis vill man ogärna ens lyssna på dem som botat sin cancer på alternativ väg.
My way or the highway liksom.
Jo, samtal om nuvarande läkaretik där man vaccinerar, screenar, opererar och strålar till höger och vänster är mer tabu att ha trådar om än om alternativ medicin. Jag tror båda är odugliga under vissa omständigheter, det som gör en människa snabbast frisk är att hon är positiv och tror på medicineringen.

I själva verket tror jag det är oerhört många fler i just detta fall bröstcancer som lider för att de lyssnar på läkarvetenskapen, som har väldigt lite på fötterna i detta fall. Jag tycker statistiken antyder att det inte skulle vara sämre för dödligheten att ta bort all screening och ersätta med Blutsaft.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-07-16 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in