2019-07-15, 23:37
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Uppemot 20 000 personer per år dör i cancer trots att de vänder sig till den etablerade vården med cellgifter och förstör kroppen.

Undrar vem det är som är charlatan?

Samtidigt är det vetenskapligt bevisat att en kost med frukt och grönt kan förebygga cancer.

Detta är pborlemet dock, att ingen jävel orkar förebygga, ligga i framkant och vara nyttig ifall att.
Citera
2019-07-15, 23:39
Medlem
dialektikers avatar
Inte förvånad. Hela den alternativmedicinska rörelsen har ju fullständigt exploderat på nätet.
Det blir en religion.

Exakt samma sekt som "jorden är platt"/flat earth- https://sv.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society -sällskapen.

De lyckas tuta i människor på nätet att ALLT inom den beprövade läkarvetenskapen är bluff.

De använder sig av termen "politisk korrekthet" om de som inte vill legitimera galenpannornas ideer.

Detta uttryck har jag sett även "alternativmedicinarna" använda om de som har skepsis om den ena vansinnigare iden än den andra.

Har inte sekter och sådant minskat de senaste decennierna? Jag tror att detta kan vara en förklaring till att tron på alternativmedicin exploderat så enormt.
Och det fungerar säkerligen på folk som har mer diffusa åkommor med allehanda "inte vetenskapligt bevisat" metoder, kosttillskott, dieter, undvikande av allt i tillvaron (allt är gift. Allt är farligt) etc därför att människor tror på det. Precis som folk "blir helade" inom en religiös sekt, genom handpåläggning av någon predikant, så kan folk med mer diffusa åkommor "bli friska" på grund att de tror på allt nonsens inom alternativmedicin?

Men illa är det när de med allvarliga sjukdomar går på oseriösa "metoder" och alternativmedicin och utesluter vanlig läkarvård helt.

Dock i den utsträckning jag har sett hur folk testar hej vilt med alternativ behandling "som enligt rykten på nätet" är excellent,
så förstår jag hur långt även folk med allvarliga sjukdomar är beredda att gå.
Citera
2019-07-15, 23:40
Medlem
kaerakels avatar
Att cancervården i Sverige skulle vara ”bristande” är pinsam myt och propaganda. Gratis och världsledande.
Citera
2019-07-15, 23:48
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Hur många är det procentuellt och hur många procent av de som vänder sig till alternativa behandlingar dör? Det finns ingen läkare som säger sig kunna bota alla cancersjukdomar. Många har också oupptäckt cancer länge och när de väl kommer under vård är det för sent. Eller så kan det gå som för min vän - 8 månader från diagnos till döden, en väldigt aggressiv sort som de inte ens kunde säga vad det var riktigt.

Charlatan är till exempel den som säger sig kunna bota cancer med nergrävda koskallar, silvervatten eller distanshealing - allt som inte har bevisad effekt.
Ja, eller att inte röka, äta kött osv. Vad har det med saken att göra? Det här handlar ju om människor som redan fått cancer.

Allt som är giftigt och skadligt, strålning, cellgifter, osv anses "vetenskapligt"
Allt som är grönt och naturligt anses "ovetenskapligt" trots att detta lätt kan motbevisas.

Så fort någon blir frisk genom alternativmedicin kolloidialt silver exempelvis, så bortförklaras det med att: "ja, men cancer kan ju försvinna av sig självt" eller något.

Cellgifter botar inte i de flesta fall, personen får bara några år mer att leva, det är därför 20 000 personer per år dör av humbug vetenskap.

Men det räcker tydligen för idioter, att förlänga livet med svåra skador på kroppen och vips tror alla dårar att de har en vetenskapligt bevisat effekt på cancer.
Citera
2019-07-15, 23:53
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Inte förvånad. Hela den alternativmedicinska rörelsen har ju fullständigt exploderat på nätet.
Det blir en religion.

Exakt samma sekt som "jorden är platt"/flat earth- https://sv.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society -sällskapen.

De lyckas tuta i människor på nätet att ALLT inom den beprövade läkarvetenskapen är bluff.

De använder sig av termen "politisk korrekthet" om de som inte vill legitimera galenpannornas ideer.

Detta uttryck har jag sett även "alternativmedicinarna" använda om de som har skepsis om den ena vansinnigare iden än den andra.

Har inte sekter och sådant minskat de senaste decennierna? Jag tror att detta kan vara en förklaring till att tron på alternativmedicin exploderat så enormt.
Och det fungerar säkerligen på folk som har mer diffusa åkommor med allehanda "inte vetenskapligt bevisat" metoder, kosttillskott, dieter, undvikande av allt i tillvaron (allt är gift. Allt är farligt) etc därför att människor tror på det. Precis som folk "blir helade" inom en religiös sekt, genom handpåläggning av någon predikant, så kan folk med mer diffusa åkommor "bli friska" på grund att de tror på allt nonsens inom alternativmedicin?

Men illa är det när de med allvarliga sjukdomar går på oseriösa "metoder" och alternativmedicin och utesluter vanlig läkarvård helt.

Dock i den utsträckning jag har sett hur folk testar hej vilt med alternativ behandling "som enligt rykten på nätet" är excellent,
så förstår jag hur långt även folk med allvarliga sjukdomar är beredda att gå.

Det finns människor som går till pseudoläkaren, kvacksalvaren på vårdcentralen och får - noll hjälp men tycker sig ändå ha fått bra hjälp.

Snacka om att tro på tomten.

Har hört så många historier om idioter som får höra från läkaren att "gå hem och avvakta" så ska du se att det går över".

20 000 dödsfall per år och den stora fårskocken tycker sig att vår primtiva pseudoläkekonst är i "världklass".

Tänk om jag skulle vara med i en sekt där 20 000 personer (idioter) tar livet av sig varje år, vad skulle det kallas? Jo, självmordssekt, skulle det kallas.
Citera
2019-07-15, 23:59
Medlem
dialektikers avatar
Folk har ju fått för sig att kosttillskott och örter är så himla bra för att det är naturligt.
Bara för att man köper det på hälsokost-affären betyder det inte att det är naturligt och ofarligt. Enda skillnaden är att den medicinen inte är testad. Och då är det naturligtvis vanskligt om man testar överdrivet på sig själv. Jag fattar inte att folk är benägna att ta till så mycket hälsokostprodukter och använda sig själv som försökskaniner, där ingen har koll på biverkningarna vid brukandet av medlet.

Folk med diffusa åkommor blir ibland mycket sämre av brukandet av kosttillskott och örter, och då tror de att det är hälsotillståndet som var från början, har blivit värre.
och så tar de till ännu mer hälsoknep genom att gå på strikta dieter, utesluta allt i kosten,
undvika vardagligt liv (för var de än går stöter de på gifter i tillvaron)
och experimenterar med den ena flummigare än den andra alternativmedicinska behandlingen.

Precis som Flat earth-sällskapet har fått för sig att hela vetenskapssamhället är en stor konspiration, har dessa människor fått för sig att hela läkemedelsindustrin är en stor konspiration.

Läkemedelsindustrin vill bara tjäna pengar, tror de om precis all medicinsk behandling.

Samtidigt så öser de som svalt allt inom alternativmedicin pengar över hälsokostindustrin. Denna är VERKLIGEN intresserade av att folk går på deras rykten, om att deras produkter är bäst och om några vill tjäna pengar så är det dom.
Citera
2019-07-16, 00:00
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Vad tycker du är en rimlig metod för att bota cancer när man väl fått den? Inte kan man väl enbart fortsätta att äta sina plommon och salladsblad?

Kolloidialt silver ska användas, det botar cancer. Maskroste kan också bota cancer.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Om alternativ medicin bevisas fungera så heter det medicin. De flesta läkemedel vi har är derivat av något vi hittat i ett djur eller en växt.

Jag citerar wikipedia:

"Alternativmedicin – ett samlingsbegrepp för behandlingar av åkommor och sjukdomstillstånd som inte har prövats vetenskapligt"

"Medicin (vetenskap) – en vetenskap och praktik som ägnar sig åt att förhindra, diagnostisera och behandla sjukdomar"

Det enda som skiljer sig är vetenskapligheten. Alltså att man lyckats bevisa att något är effektivare än placebo eller ingen behandling.

Det där är pesudovetenskap. Wikipedia skriver inte sanningen, så här borde det stå:

Alternativmedicin: Allt som gör att läkemedelsmaffian förlorar pengar.

Medicin: Allt giftigt skräp som lättlurade idioter går på att inmundiga som förstör kroppen, orsakar skador och leder till livslångt läkemedelsberoende för att gynna en korrupt läkemedelsindustri.
Citera
2019-07-16, 00:07
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Folk har ju fått för sig att kosttillskott och örter är så himla bra för att det är naturligt.
Bara för att man köper det på hälsokost-affären betyder det inte att det är naturligt och ofarligt. Enda skillnaden är att den medicinen inte är testad. Och då är det naturligtvis vanskligt om man testar överdrivet på sig själv. Jag fattar inte att folk är benägna att ta till så mycket hälsokostprodukter och använda sig själv som försökskaniner, där ingen har koll på biverkningarna vid brukandet av medlet.

Folk med diffusa åkommor blir ibland mycket sämre av brukandet av kosttillskott och örter, och då tror de att det är hälsotillståndet som var från början, har blivit värre.
och så tar de till ännu mer hälsoknep genom att gå på strikta dieter, utesluta allt i kosten,
undvika vardagligt liv (för var de än går stöter de på gifter i tillvaron)
och experimenterar med den ena flummigare än den andra alternativmedicinska behandlingen.

Precis som Flat earth-sällskapet har fått för sig att hela vetenskapssamhället är en stor konspiration, har dessa människor fått för sig att hela läkemedelsindustrin är en stor konspiration.

Läkemedelsindustrin vill bara tjäna pengar, tror de om precis all medicinsk behandling.

Samtidigt så öser de som svalt allt inom alternativmedicin pengar över hälsokostindustrin. Denna är VERKLIGEN intresserade av att folk går på deras rykten, om att deras produkter är bäst och om några vill tjäna pengar så är det dom.

Fel, alternativmedicin har testats under tusentals år. Den är det mest vetenskapligt bevisade vi har, endast foliehattar tror den inte fungerar.

Men i media tar man bara upp fall där människor valt fruktansvärt fel. Fall där människor blir lyckligt botade av alternativmedicin har ingen plats i massmedia som bara lättlurade stollar tror på.
Citera
2019-07-16, 00:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Medicin: Allt giftigt skräp som lättlurade idioter går på att inmundiga som förstör kroppen, orsakar skador och leder till livslångt läkemedelsberoende för att gynna en korrupt läkemedelsindustri.

Det är inte mer "naturligt" och ogiftigt för att det är örter eller kosttillskott.

Det kan ge lika starka biverkningar som vanlig medicin uttagen på ett Apotek.
Den enda skillnaden är att det som köps på hälsokost inte har genomgått ordentliga tester och kontroller.

Naturligtvis kan man "testa på sig själv" om det fungerar.

Men mycket saker som folk slänger pengar på inom hälsokostmedicin är placebo och egentligen verkningslöst. Men TRON på att man blir bättre av det, betyder mycket för att man ska känna sig piggare.
Citera
2019-07-16, 00:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Fel, alternativmedicin har testats under tusentals år. Den är det mest vetenskapligt bevisade vi har, endast foliehattar tror den inte fungerar.

Men i media tar man bara upp fall där människor valt fruktansvärt fel. Fall där människor blir lyckligt botade av alternativmedicin har ingen plats i massmedia som bara lättlurade stollar tror på.

Och när du hämtat ut din örtmedicin, så litar du fullständigt på det som står på förpackningen då det gäller doseringen, samt på rykten på nätet hur det fungerar eller vad någon flummig örtterapeut sagt?

Det brukar inte stå med något om biverkningar på örterna man köper heller.

Allt får man testa sig fram med.

Hälsokostindustrin jublar över allt du tror att deras medicin ska verka mot.

Ibland får man se på hälsoforum på nätet där folk som följer strikta örtprotokoll (utformat av någon oseriös new age alternativmedicin- "läkare") hjälplöst säga "jag märker ingenting. Jag har kämpat med de här örterna i månader men jag märker ingen förbättring".

Jag måste säga att beprövad medicin brukar ha lite mer enhetlig effekt på folks sjukåkommor.

Kommer du undvika medicinen mot Parkinson också ifall du får det?

Folk som är sålda på allt inom alternativmedicin, brukar göra avsteg när de drabbas av en verklig sjukdom och tar då emot beprövad vård.

Fast sen finns det ju de, som har fått en totalt snedvriden syn i sin "new age"-tillvaro och ratar den vanliga vården även om de får en allvarlig sjukdom. Som i fallet i trådstarten.
För dessa är hela den vanliga läkarvården en enda stor konspiration som vill tjäna pengar.

Men att hälsokostindustrin, healare, alternativ medicin-terapeuter jublar över alla pengar de får på grund av att folk ratar den vanliga vården, det glömmer dessa alternativ medicin-människor bort.

Hur korrupt är inte hälsokostindustrin (i och med nätet har de fått guldläge att sprida rykten om hur verkningsfull deras naturmedicin är)?
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-16 kl. 00:44.
Citera
2019-07-16, 01:00
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Allt som är giftigt och skadligt, strålning, cellgifter, osv anses "vetenskapligt"
Allt som är grönt och naturligt anses "ovetenskapligt" trots att detta lätt kan motbevisas.

Så fort någon blir frisk genom alternativmedicin kolloidialt silver exempelvis, så bortförklaras det med att: "ja, men cancer kan ju försvinna av sig självt" eller något.

Cellgifter botar inte i de flesta fall, personen får bara några år mer att leva, det är därför 20 000 personer per år dör av humbug vetenskap.

Men det räcker tydligen för idioter, att förlänga livet med svåra skador på kroppen och vips tror alla dårar att de har en vetenskapligt bevisat effekt på cancer.
Du kan ju blaja på hur mycket du vill, men kan du svara på min fråga?
Citera
2019-07-16, 02:14
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Upplysta amerikaner brukar ju åka till Mexico för cancerbehandling för att den fungerar.
https://youtu.be/4sx9D46aa_8

Dr. Antonio Jimenez om Vitamin B17 Laetrile/Amygdalin utvunnet ur aprikoskärnor.
https://youtu.be/pZwJJxIvNos

Nu ska jag trotsa Livsmedelsverkets rekommendationer och knapra i mig ett gäng bittra aprikoskärnor och sova gott 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in