Citat:
Ursprungligen postat av
over-unity
Fel, alternativmedicin har testats under tusentals år. Den är det mest vetenskapligt bevisade vi har, endast foliehattar tror den inte fungerar.
Men i media tar man bara upp fall där människor valt fruktansvärt fel. Fall där människor blir lyckligt botade av alternativmedicin har ingen plats i massmedia som bara lättlurade stollar tror på.
Och när du hämtat ut din örtmedicin, så litar du fullständigt på det som står på förpackningen då det gäller doseringen, samt på rykten på nätet hur det fungerar eller vad någon flummig örtterapeut sagt?
Det brukar inte stå med något om biverkningar på örterna man köper heller.
Allt får man testa sig fram med.
Hälsokostindustrin jublar över allt du tror att deras medicin ska verka mot.
Ibland får man se på hälsoforum på nätet där folk som följer strikta örtprotokoll (utformat av någon oseriös new age alternativmedicin- "läkare") hjälplöst säga "jag märker ingenting. Jag har kämpat med de här örterna i månader men jag märker ingen förbättring".
Jag måste säga att beprövad medicin brukar ha lite mer enhetlig effekt på folks sjukåkommor.
Kommer du undvika medicinen mot Parkinson också ifall du får det?
Folk som är sålda på allt inom alternativmedicin, brukar göra avsteg när de drabbas av en verklig sjukdom och tar då emot beprövad vård.
Fast sen finns det ju de, som har fått en totalt snedvriden syn i sin "new age"-tillvaro och ratar den vanliga vården även om de får en allvarlig sjukdom. Som i fallet i trådstarten.
För dessa är hela den vanliga läkarvården en enda stor konspiration som vill tjäna pengar.
Men att hälsokostindustrin, healare, alternativ medicin-terapeuter
jublar över alla pengar de får på grund av att folk ratar den vanliga vården, det glömmer dessa alternativ medicin-människor bort.
Hur
korrupt är inte hälsokostindustrin (i och med nätet har de fått guldläge att sprida rykten om hur verkningsfull deras naturmedicin är)?