Jag har provat att internetdela min smartphone (Motorola G6 Plus med Android) via USB-kabel till den stationära datorn och det fungerar överlag helt okej att surfa då. Dock får jag inte Netflix att fungera. Jag vet att min mobil saknar ett visst stöd för överföring (kommer inte på vad det heter just nu), men frågan är om det kan vara det som gör att det inte fungerar!? Öppnar jag Netflix-appen i datorn är det jättesegt att få upp filmförslagen, och när dessa väl är uppe fungerar det inte att välja något av dessa filmförslag. Någon idé om vad det kan vara som felar?
Jag har provat att internetdela min smartphone (Motorola G6 Plus med Android) via USB-kabel till den stationära datorn och det fungerar överlag helt okej att surfa då. Dock får jag inte Netflix att fungera. Jag vet att min mobil saknar ett visst stöd för överföring (kommer inte på vad det heter just nu), men frågan är om det kan vara det som gör att det inte fungerar!? Öppnar jag Netflix-appen i datorn är det jättesegt att få upp filmförslagen, och när dessa väl är uppe fungerar det inte att välja något av dessa filmförslag. Någon idé om vad det kan vara som felar?
Vilken hastighet får du på ditt utdelade "bredband" med telefonen i usb uttaget? https://www.speedtest.net/
Får du bara 2.7mbit så har du nog problemet där att netflix inte fungerar.
Har samma problem med mitt mobil abb som är begränsat till 1 mbit, testat på både PC och iPad, dock inte android.
Måste vänta typ 1 min efter sidan ser färdigladdad ut och jag fått upp filmvalen, sen ytterligare 1 min för att trycka play i filmen för att det ska fungera. Efter det fungerar det dock ganska bra att titta på den valda filmen
Kopplar jag upp samma enhet mot snabbare mobilt bredband eller wifi så fungerar netflix bra.
dock bra fråga varför du b ara får ut 2.7 mbit.
Testa köra speedtest på telefonen med för att se om du får dålig hastighet där med.
Netflix i android kanske inte är lika känsligt för kass bandbredd.
Verkar dock vara ett ganska vanligt problem att sk USB thetering går långsamt, på diverse android telefoner.
Som föreslagits, kör WiFi Hotspot i telefonen istället, men har du inte WiFi i PCn så är det nog lättast att köpa ett WiFi nätverkskort till den och sluta bråka med USB kabeln.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!