2019-07-12, 12:58
Medlem
Jag har provat att internetdela min smartphone (Motorola G6 Plus med Android) via USB-kabel till den stationära datorn och det fungerar överlag helt okej att surfa då. Dock får jag inte Netflix att fungera. Jag vet att min mobil saknar ett visst stöd för överföring (kommer inte på vad det heter just nu), men frågan är om det kan vara det som gör att det inte fungerar!? Öppnar jag Netflix-appen i datorn är det jättesegt att få upp filmförslagen, och när dessa väl är uppe fungerar det inte att välja något av dessa filmförslag. Någon idé om vad det kan vara som felar?
Citera
2019-07-12, 13:12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekingebon
Jag har provat att internetdela min smartphone (Motorola G6 Plus med Android) via USB-kabel till den stationära datorn och det fungerar överlag helt okej att surfa då. Dock får jag inte Netflix att fungera. Jag vet att min mobil saknar ett visst stöd för överföring (kommer inte på vad det heter just nu), men frågan är om det kan vara det som gör att det inte fungerar!? Öppnar jag Netflix-appen i datorn är det jättesegt att få upp filmförslagen, och när dessa väl är uppe fungerar det inte att välja något av dessa filmförslag. Någon idé om vad det kan vara som felar?
Vilken hastighet får du på ditt utdelade "bredband" med telefonen i usb uttaget?
https://www.speedtest.net/
Citera
2019-07-12, 13:20
Medlem
Ta dig en titt här och se om du får fram nåt.
https://forum.xda-developers.com/t/moto-g6-plus
Citera
2019-07-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vilken hastighet får du på ditt utdelade "bredband" med telefonen i usb uttaget?
https://www.speedtest.net/

Riktigt usel hastighet. Gjorde några mätningar efter varandra och fick 2,7 mbit/s i snitt.

Ska sägas att jag har 4G+ här och har inga som helst problem att titta på Netflix direkt i smartphonen.
Senast redigerad av Blekingebon 2019-07-12 kl. 15:09.
Citera
2019-07-12, 15:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Testat att dela som hotspot istället?
Citera
2019-07-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Testat att dela som hotspot istället?

Hur gör jag det? :-)

Jag har aktiverat Wi-Fi surfzon i mobilen, men hur aktiverar jag den stationära datorn med Windows 10?
Senast redigerad av Blekingebon 2019-07-12 kl. 15:24.
Citera
2019-07-21, 20:24
Medlem
Får du bara 2.7mbit så har du nog problemet där att netflix inte fungerar.

Har samma problem med mitt mobil abb som är begränsat till 1 mbit, testat på både PC och iPad, dock inte android.
Måste vänta typ 1 min efter sidan ser färdigladdad ut och jag fått upp filmvalen, sen ytterligare 1 min för att trycka play i filmen för att det ska fungera. Efter det fungerar det dock ganska bra att titta på den valda filmen

Kopplar jag upp samma enhet mot snabbare mobilt bredband eller wifi så fungerar netflix bra.

dock bra fråga varför du b ara får ut 2.7 mbit.
Testa köra speedtest på telefonen med för att se om du får dålig hastighet där med.
Netflix i android kanske inte är lika känsligt för kass bandbredd.

Verkar dock vara ett ganska vanligt problem att sk USB thetering går långsamt, på diverse android telefoner.
Som föreslagits, kör WiFi Hotspot i telefonen istället, men har du inte WiFi i PCn så är det nog lättast att köpa ett WiFi nätverkskort till den och sluta bråka med USB kabeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in