• 1
  • 2
2019-07-12, 00:26
Medlem
Detta kanske låter som att det faller in i kategorin ”mode och stil” men jag undrar helt ärligt om optiker använder glasögon som marknadsföring vare sig de har synfel eller inte. För jag tror helt ärligt aldrig att jag klivit in i en glasögon butik där någon arbetar utan glasögon. Kan vara slumpen eller att alla i mitt område är blinda men är jag helt ute och cyklar? Skulle dock vara ett smart sätt att marknadsföra sina bågar.
Citera
2019-07-12, 00:30
Bannlyst
Du drar alltså en korrelation mellan blindhet och glasögon, samtidigt som du bara drar slutsatsen att exakt alla optiker i Sverige har glasögon då just optikerna i ditt område har det.

Ja, det kan handla om marknadsföring, faktiskt något jag aldrig tänkt på innan. Men om de nu bär dem för att de inte har en sämre synskärpa så bär de troligtvis glasögon utan linser.
Citera
2019-07-12, 00:32
Medlem
OleYellers avatar
Troligen för att de förstår sitt behov på ett tidigt stadie, till skillnad från oss andra.
Citera
2019-07-12, 00:38
Medlem
Sambandet kan vara att folk med synfel i högre grad väljer att bli optiker.
Citera
2019-07-12, 00:42
Medlem
Pallestroms avatar
Reklam
Citera
2019-07-12, 00:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Har också lagt märke till detta fenomen så ts är inte ensam om dessa funderingar.
Tror att det är för att invagga kunden att säljaren är på samma sida...
Citera
2019-07-12, 01:09
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Dom e fake
Citera
2019-07-12, 01:34
Medlem
hegoballs avatar
Det är bara för syns skull..
Citera
2019-07-12, 01:36
Medlem
Onanikrems avatar
Eftersom det är deras yrke och de kan prova synen antagligen kostnadsfritt på sitt jobb så kollar de nog synen mycket oftare än vanliga Flashbackare.
Har folk i min bekantskapskrets som har ungefär samma syn som en död mullvad, men intefan går de till optikern för det.
-För dyyyrt
-Gör det sen.
-Jag behöver inte glasögon/linser.
-Glasögonen/linserna skaver och jag ser utvecklingsstörd ut med de på.
Citera
2019-07-12, 09:08
Medlem
Arkiaters avatar
För att marknadsföra glasögonbågar.
Citera
2019-07-12, 09:50
Medlem
Det är för att göra reklam men det kan ju också vara så att många som själva har synfel väljer att utbilda sig till optiker.
Citera
2019-07-12, 10:22
Medlem
Nu kan jag inte svara för alla men efter att regelbundet besökt optiker under drygt 50 år kan jag bara hålla med om TS observation.
Sen råkar jag känna några optiker och anställda hos optiker(Alla som jobbar hos en optiker är inte själva optiker finns en del assistenter och övrig butikspersonal).
Av de Optiker jag känner har faktiskt 100% synfel(Så jag gissar att intresset kanske har börjat med sina egna erfarenheter) Men jag känner ett antal övrig anställde som inte har synfel men som bär glasögon på jobbet för att smälta in och troligtvis visa upp lämpliga bågar i reklamsyfte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in