2019-07-11, 22:35
Medlem
GubbenmedGs avatar
Citat:
Fjärranhöjderbadet i Gävle har vid många tillfällen den senaste tiden tvingats stänga vissa inomhusbassänger efter att man har funnit bajs i vattnet.

Tydligen sker det systematiskt enligt Johanna Thorsell, enhetschef Fjärranhöjderbadet:
Citat:
– Vi har polisanmält det som har händer och vi ser vissa mönster i det som händer, säger hon.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7261751

Vad kan vara syftet med att medvetet bajsa i inomhusbassänger? Och vad tror ni om GM? Är det en missnöjd badgäst, en före detta anställd, en psykiskt sjuk person, kulturberikande främlingar eller bara någon stackars motionssimmare som har svårt att hålla tätt?

Jag skulle bli sjukt äcklad om det flöt förbi en skitkorv när jag körde mina längder.
Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag såg nån krysta i poolen heller. Jag har svårt att föreställa mig det hela.
Citera
2019-07-11, 22:40
Medlem
Ja man undrar ju om det var flytkorvar eller sjunkbomber.
Citera
2019-07-11, 22:40
Bannlyst
Vidöppna fält kring en badbassäng. Som man bäddar får man ligga. Det går inte i dagens Sverige att ha sådana här platser icke inhägnade.
Citera
2019-07-11, 22:47
Medlem
Jag känner att jag borde rycka in för Sook, Praktjakt, Manskahahusvagn m.fl. detta har skett i alla tider i Sverige redan på 70-talet sket svensken på olika badplatser i Sverige! Det behöver inte vara nyinkomna och skulle de vara så kanske någon borde utbilda dom att man inte skiter i poolen där folk badar!

#Rymdkram
Citera
2019-07-11, 22:55
Medlem
-Andreas-s avatar
Vilka 'mönster' menar de att de observerat i denna skiten?
Varannan kvarlämning lös, varannan hård?
Varannan exkrement mlrkgul, varannan kolsvart? Ser fram emot fup.
Citera
2019-07-11, 22:57
Medlem
När jag var ung på 80-talet så hände det någon gång att strömbadets pool utrymdes av samma skäl, men då var det på skoj. Man kastade i en chokladbit, typ big cat som låg och guppade till någon fick syn på den. Efter några gånger blev personalen härdad så då dog det ut.

Det är ju inte säkert att det är rent sabotage, jag tror det är lika stor chans att det är ett psykfall eller någon pervers bajsbög som gör det av personliga skäl.

Det som talar emot ungdomar är väl att dom har kalsonger under badbyxorna, inte lika enkelt då.
Citera
2019-07-11, 23:32
Medlem
När jag var ung på 80-talet så var buset på badhusen bestående av plaskande och stänkande. Att skita i en bassäng skulle i alla fall i mina bekantskapskretsar betytt att man skämt ut sej.
Efter köttsunamin 2015 har väl ingen missat att de platser som drabbats värst varit badhus och bibliotek.
Gävles är tyvärr väldigt berikat. S och Mp är stora och jobbar hårt för att förstöra staden.
Det är med andra ord inget att förvånas över att det även bajsas i de kommunala baden.
Citera
2019-07-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vidöppna fält kring en badbassäng. Som man bäddar får man ligga. Det går inte i dagens Sverige att ha sådana här platser icke inhägnade.

Det finns stängsel runt om, även om det är lätt att klättra över och säkert fullt med hål.
Citera
2019-07-12, 12:43
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Jag känner att jag borde rycka in för Sook, Praktjakt, Manskahahusvagn m.fl. detta har skett i alla tider i Sverige redan på 70-talet sket svensken på olika badplatser i Sverige! Det behöver inte vara nyinkomna och skulle de vara så kanske någon borde utbilda dom att man inte skiter i poolen där folk badar!

#Rymdkram
Skönt att återväxten av PK-hjon på flashback fungerar.
Var badade du på 70-talet?
Jag badade mycket på 70-talet, både inom och utomhus men aldrig stötte jag på bajskorvar i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in