2007-10-19, 08:44
Medlem
Watchmens avatar
Ngn som har mer info om huset på Brahegatan?
Citera
2007-10-19, 15:06
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Jag läste någon annanstans att han är adopterad från Ceylon/Sri Lanka och det är kanske adoptivfamiljens efternamn som han bär? De kan ju vara juggar.

Ok, ja så kan det ju vara. Jag tvivlar dock på det, inte för att vara fördomsfull men juggar verkar inte vara de mest adoptivglada folket. Någon får gärna motbevisa.

Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas

Efternamnet och smeknamnet "Vimal Kamel" för inte tankarna till Sri Lanka/Indien direkt. Är han alltså både fläckfri, skicklig och verkar utan att synas?
I sådana fall tycker jag att vi öppnar upp för en större invandring från Sri Lanka.

Vimal är ju ett vanligt indiskt/hindi namn. Kovac förstår jag däremot att det ställer till lite. Huruvida han är osynlig eller ej vet jag inte. Minns "mail från min VD" som Alex postade på sin blogg på stureplan.com. I dessa verkade inte V som världens gulligaste direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf

Rykten om att spyan skulle vara driven av jugge maffian...

Driver i vilken bemärkelse? Har ett finger med i spelet absolut, men menar du att det sitter maffiamedlemmar i Stureplansgruppens styrelse?
Citera
2007-10-19, 22:00
Medlem
asdfasdfs avatar
prettygirl... vet inte alls hur det ligger till...

det jag hörde för många herrans år sedan av folk som jobbade i krogsvängen var att det var jugge maffian som låg bakom eller stod bakom spyan, kommer inte ihåg exakta formuleringar, det är många herrans år sedan som sagt (innan B kändisar som Linda Rosing o dyl började hänga där) och det sades i samband med ganska ordentligt med champagne, rejäl krogrunda med besök till bla spyan, stälde inga följdfrågor om saken.
Citera
2007-10-19, 22:01
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Ok, ja så kan det ju vara. Jag tvivlar dock på det, inte för att vara fördomsfull men juggar verkar inte vara de mest adoptivglada folket. Någon får gärna motbevisa.

Han är adopterad. Föräldrarna svensk/tyskar.

Citat:
Vimal är ju ett vanligt indiskt/hindi namn. Kovac förstår jag däremot att det ställer till lite. Huruvida han är osynlig eller ej vet jag inte. Minns "mail från min VD" som Alex postade på sin blogg på stureplan.com. I dessa verkade inte V som världens gulligaste direkt.

Dessa var fejk.

Citat:
Driver i vilken bemärkelse? Har ett finger med i spelet absolut, men menar du att det sitter maffiamedlemmar i Stureplansgruppens styrelse?

Trams. Stureplansgruppen är tvärtemot. Deras styrka ligger i deras förmåga att lisma in sig hos myndigheterna.
Citera
2007-10-19, 22:21
Bannlyst
22 år när han startade SpyBar ???
Citera
2007-10-20, 17:35
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I

Dessa var fejk.

Trams. Stureplansgruppen är tvärtemot. Deras styrka ligger i deras förmåga att lisma in sig hos myndigheterna.

Ja det var det intrycket jag fick efter att ha läst intervjun med Vimal där uttrycker sig negativt vad gäller smusslande, därför blev jag lite förvånad när juggemaffian nämndes i samband med Stureplansgruppen.

Berätta mer om fejkbreven.
Citera
2007-10-20, 23:49
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I

Dessa var fejk.

Att dom var fejk stämmer väl inte riktigt, däremot var det rätt grov sarkasm i det Vimal skrev.
Citera
2007-10-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Att dom var fejk stämmer väl inte riktigt, däremot var det rätt grov sarkasm i det Vimal skrev.

Jo då, det stämmer visst, Alex skrev dem själv.
Citera
2010-01-20, 16:10
Medlem
Citat:
Just den krogbranchen är ett jättetvätteri med svarta pengar. Genom att äga en krog så är det lätt att tvätta in t.ex rånpengar genom att spendera dem på den egna krogen.. Visst försvinner det en hel del i skatt, men en vit krona är värd många svarta. Svara med citat

Shit, hur mycket ska dom behöva sitta o supa upp av sina miljoner på egna krogen (mot kostnaden av alla konsumerade varor) för att tvätta dom? Och om dom är tvättade så är dom väl beskattade vilket betyder att dom ingår i den reovisade omsättningen vilket betyder att dom fick bara plocka ut 5-10% av sitt bankrån om man betänker att 5-10% nettovinst på omsättningen brukar vara normalt för en standard, fungerande krog. Imponerande.
Citera
2010-01-20, 16:38
Medlem
JackArrows avatar
Vet inte om har skulle vara svensk/tysk biologiskt sett. Om han nu är adopterad och han har Vimal Kovac som för- och efternamn tippar jag på att han är kroat.
Citera
2010-01-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridstuppen
Shit, hur mycket ska dom behöva sitta o supa upp av sina miljoner på egna krogen (mot kostnaden av alla konsumerade varor) för att tvätta dom? Och om dom är tvättade så är dom väl beskattade vilket betyder att dom ingår i den reovisade omsättningen vilket betyder att dom fick bara plocka ut 5-10% av sitt bankrån om man betänker att 5-10% nettovinst på omsättningen brukar vara normalt för en standard, fungerande krog. Imponerande.

Jo fast då får du ju även tänka på att de inte har några utgifter för de pengarna. Utan de går helt enkelt in på nettovinsten direkt(efter skatt)?
Citera
2010-01-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Jo fast då får du ju även tänka på att de inte har några utgifter för de pengarna. Utan de går helt enkelt in på nettovinsten direkt(efter skatt)?

Det har dom ju...dom måste förbruka alla produkter dom redan har köpt in en gång för gamla pengar bara för att få använda sina nya pengar. För varje hundring dom använder från sitt rån måste dom tydligen svepa en shot som kostar dom 30:- i inköp först. Kan just se Vimal o grabbarna efter sitt 4de värdetransportsrån med 10m på köksbordet sucka..."ok grabbar, ni vet gången, vi måste supa upp dom här 10m på Spyan innan vi kan röra dom. Abbe, tro inte att för att du e muslim att du slipper undan här. För att det inte ska se märkligt ut föreslår jag att vi delar upp det på 2 helger"
Senast redigerad av Stridstuppen 2010-01-20 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in