Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-07-11, 21:09
  #97
Medlem
Shackblafs avatar
Det är helt sjukt att vältra över beslut om uppehållstillstånd på lärarna. Lärarnas Riksförbund var kritiska i sitt remissvar, men kördes som bekant över.
Citat:
"Uttolkningen av beslutad migrationspolitik, som förslagen i såväl remissen som befintlig lagstiftning handlar om, ska ligga utanför lärarnas och skolans uppdrag. Det är en uppgift som åligger Migrationsverket att sköta, och det är också Migrationsverket som ska garantera rättssäkerheten i varje enskilt ärende, inte skolan och lärarna. Det innebär konkret att eventuella uppehållstillstånd till följd av migrationspolitiska beslut ska, enligt förbundets uppfattning, avgöras och beslutas med hänsyn till asylskäl, inte med hänsyn till i vilken utsträckning en individ närvarat vid lektioner och/eller i vilken utsträckning han eller hon klarat av en utbildning."
https://www.regeringen.se/492586/con...iksforbund.pdf
Citera
2019-07-11, 21:41
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Din förbannade idiot SD har inte fått någon makt eftersom de har hållits utanför, tror du att eftersom SD är Sveriges 3:e största parti så har de varit med och skapat denna skit?

Varför har idioter som du rösträtt för?


Ja nu känner jag inte dig men de har suttit i flera år, och har vågmästareroll så dom har stort inflytande i politiken. MEn du kanske inte känner till deras historia eller partiprogram, det är allmän information om man är intresserad.
Citera
2019-07-12, 08:33
  #99
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Arma lärare. De har verkligen fått känna på mångkulturen. Tjafs, hot, våld... och lägg på detta en stadig utveckling till flumskola och fråntagande av lärare av deras auktoritet i stadig takt sedan ca 1969 (både vänstern och högern är skyldiga till detta)

Det blir ju bara kaos (kaoz) då. Detta med ”gymnasieamnestin” är så jäkla bisarrt. Skolorna har enorma problem med dessa aggressiva och respektlösa ”barn”
Citera
2019-07-12, 13:48
  #100
Medlem
TraXzmans avatar
Naturligtvis försöker skäggbarnen hazarerna utnyttja situationen till fullo att få sig betyg och behörighet ,närvaro av frånvaron med hot och våld. Helt utan att ordningsvakter och kontroll ,kamera övervakning, polisiär insats, samt riktig undervisning bedrivs som man kan kontrollera ...

En ensam stackars sk lärarinna (utan säkert relevant utbildning) är ju säkerheten rejält eftersatt i klassrummet fullt med afganer som leder bara till en sak... utpressning och ev övertalande om sex mot fullständiga betyg ...om hon är riktigt pilsk för gruppsex dubbelmacka mm ... vilket säkert vissa lärarinnor är från utlandet
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2019-07-12 kl. 13:50.
Citera
2019-07-19, 14:02
  #101
Medlem
-GGs avatar
Lärarna, som ofta är pk själva, har nog inte tänkt på hur nära många "flyktingar" har till våld, hot och mord. Johanna Möller fick en påstådd flykting+pojke att mörda för honom två helt okända personer, som dessutom var hans flickväns föräldrar. Då förstår man att det inte finns särskilt många spärrar trots att de beskriver sig själva som nödställda. Svenskar och Sverige för dem är ju något främmande och mest till för att utnyttja. Ingenting alls man känner gemenskap med eller har några djupa band till. Droger avtrubbar ännu mer. Ännu ett exempel på varför avlägsen invandring är dåligt.
Citera
2019-07-19, 20:06
  #102
Medlem
Det kan inte vara lätt att vara lärare idag. Jag skänker en tanke till folk jag kände för 15 år sedan som jag vet pluggade till läraryrket. Vi bodde i samma korridor i studenboende, undrar hur de har det nu, har de bytt yrke.

Det sista jag minns om gymnasielagen var att man lät dem stanna för att "få plugga klart". Har de ändrat det till att de får nu stanna om de får godkänt i gymnasiet?
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-07-19 kl. 20:11.
Citera
2020-01-25, 21:04
  #103
Medlem
Ursäkta språket men DJÄVLIGT JOBBIGT hur de här nysvenskarna ter sig i skolorna just nu. Köpte ett överfallslarm åt min dotter från Swedish shield. Känns fortfarande inte tryggt att skicka iväg henne ensam på hennes förbannade danslektioner om kvällarna men vad fan ska man göra
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback