2019-07-09, 17:35
Medlem
Skruttolfs avatar
Jag anlitar ibland städerskor för att städa mitt kök. Det tar typ 2 timmar o man får dra av det på RUT-avdrag. Först kom en tjurig jävel, som först frågade vad jag hade sprutor o kanyler till som hon tydligen hittat bland mina mediciner fast jag sa åt henne att inte röra min medicinhög.
-Jag har ett helt apotek hemma, man kan behöva lokalbedövning! (Jag missbrukar inte nått). Vet inte om hon trodde på det... Sen hittade hon en burk med kattmynta, som såg ut som marijuana, så hon frågade: -Vad är detta!?
-Kattmynta som jag ger till mina katter. Så tjurig var hon.

Sen kom det en som var jättebra som jag kunde prata normalt med o då är det roligare att vara med o städa. Men hon fick efter ca 7-8 ggr ett nytt jobb.

Sen kom en till som tyckte jag var bortskämd, jag betalade henne för att städa mitt kök, medans jag själv typ satt vid datorn. Hon skyllde på allt möjligt för att slippa komma o städa hos mig!

Jag är sjuk o har svårt att städa själv, jag sköter hygienen, badrummet o katterna. Men jag har en bra sjukersättning, så jag har råd att anställa folk (kanske inte privata läkare eller advokater), men städerskor i.a.f.

Varför är de så tjuriga när de kommer hem till mig o vill städa?
Citera
2019-07-09, 17:38
Medlem
Luxuss avatar
Antagligen är du väl äcklig?
Citera
2019-07-09, 17:40
Medlem
olasvenssons avatar
Byt städbolag.
Citera
2019-07-09, 17:45
Medlem
Skruttolfs avatar
Äcklig o äcklig, det är väl mest att det är rörigt i köket o allt, spis, vask, fläkt behöver rengöras. Inte så att det ligger en massa ruttna eller mögliga saker.

Ska kolla vilka städbolag här finns.
Citera
2019-07-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttolf
Jag anlitar ibland städerskor för att städa mitt kök. Det tar typ 2 timmar o man får dra av det på RUT-avdrag. Först kom en tjurig jävel, som först frågade vad jag hade sprutor o kanyler till som hon tydligen hittat bland mina mediciner fast jag sa åt henne att inte röra min medicinhög.
-Jag har ett helt apotek hemma, man kan behöva lokalbedövning! (Jag missbrukar inte nått). Vet inte om hon trodde på det... Sen hittade hon en burk med kattmynta, som såg ut som marijuana, så hon frågade: -Vad är detta!?
-Kattmynta som jag ger till mina katter. Så tjurig var hon.

Sen kom det en som var jättebra som jag kunde prata normalt med o då är det roligare att vara med o städa. Men hon fick efter ca 7-8 ggr ett nytt jobb.

Sen kom en till som tyckte jag var bortskämd, jag betalade henne för att städa mitt kök, medans jag själv typ satt vid datorn. Hon skyllde på allt möjligt för att slippa komma o städa hos mig!

Jag är sjuk o har svårt att städa själv, jag sköter hygienen, badrummet o katterna. Men jag har en bra sjukersättning, så jag har råd att anställa folk (kanske inte privata läkare eller advokater), men städerskor i.a.f.

Varför är de så tjuriga när de kommer hem till mig o vill städa?

Antagligen är de tjuriga för att de har en extremt låg lön som det knappt går att leva på, du har antagligen en högre sjukersättning än vad de har i lön, det kan nog vara därför de är tjuriga.
Citera
2019-07-09, 17:46
Avstängd
ms18s avatar
Hur mycket betalar du? Skulle själv vara sugen på att anlita då köket jag har inte kan skötas utav mig.
Citera
2019-07-09, 17:54
Medlem
anlita män de ser arbete på ett annat sätt.
Citera
2019-07-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Antagligen är de tjuriga för att de har en extremt låg lön som det knappt går att leva på, du har antagligen en högre sjukersättning än vad de har i lön, det kan nog vara därför de är tjuriga.

Det är inte TS som har skapat systemet, det är oproffsigt att ha känslor när man arbetar.
Citera
2019-07-09, 18:02
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
anlita män de ser arbete på ett annat sätt.

Skulle aldrig låta män komma och städa, känns sjukt konstigt. Och män som arbetar inom detta känns skumma. Och nej jag skulle inte bara välja kvinnor för att jag tror det komme sluta som en porrfilm. Men Agda 54 känns som ett bättre kort.
Citera
2019-07-09, 18:22
Medlem
Du har alltså det som i folkmun kallas förtidspension?

Antar att du är psykiskt sjuk...

Du kanske överanalyserar situationen? Kanske så att de inte vill prata med dig utan enbart städa och sen börjar du prata med ditt psykiskt sjuka babbel och då vill de inte städa hos dig?

Kan du inte ansöka om hemtjänst eller boendestöd eller nått från kommunen? Om en 5-åring kan städa hemma kan väl du också göra det, eller är du så störd?
Citera
2019-07-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Skulle aldrig låta män komma och städa, känns sjukt konstigt. Och män som arbetar inom detta känns skumma. Och nej jag skulle inte bara välja kvinnor för att jag tror det komme sluta som en porrfilm. Men Agda 54 känns som ett bättre kort.
Du har dock inte handikapp som gör att ts blir tvungen att anlita hjälp.
Citera
2019-07-09, 18:43
Medlem
Flytta till thailand, kambodja eller nån stans i närheten.

Min polare har en maid som kommer på morgonen och lagar frukost åt honom och sedan städar hela huset.

Kostar honom kanske någon tusenlapp eller två i månaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in