Citat:
Ursprungligen postat av
Skruttolf
Jag anlitar ibland städerskor för att städa mitt kök. Det tar typ 2 timmar o man får dra av det på RUT-avdrag. Först kom en tjurig jävel, som först frågade vad jag hade sprutor o kanyler till som hon tydligen hittat bland mina mediciner fast jag sa åt henne att inte röra min medicinhög.
-Jag har ett helt apotek hemma, man kan behöva lokalbedövning! (Jag missbrukar inte nått). Vet inte om hon trodde på det... Sen hittade hon en burk med kattmynta, som såg ut som marijuana, så hon frågade: -Vad är detta!?
-Kattmynta som jag ger till mina katter. Så tjurig var hon.
Sen kom det en som var jättebra som jag kunde prata normalt med o då är det roligare att vara med o städa. Men hon fick efter ca 7-8 ggr ett nytt jobb.
Sen kom en till som tyckte jag var bortskämd, jag betalade henne för att städa mitt kök, medans jag själv typ satt vid datorn. Hon skyllde på allt möjligt för att slippa komma o städa hos mig!
Jag är sjuk o har svårt att städa själv, jag sköter hygienen, badrummet o katterna. Men jag har en bra sjukersättning, så jag har råd att anställa folk (kanske inte privata läkare eller advokater), men städerskor i.a.f.
Varför är de så tjuriga när de kommer hem till mig o vill städa?
Antagligen är de tjuriga för att de har en extremt låg lön som det knappt går att leva på, du har antagligen en högre sjukersättning än vad de har i lön, det kan nog vara därför de är tjuriga.