Citat:
Ursprungligen postat av
bespottad
Det är bara absurt om du ser det som absurt. Jag personligen hatar dessa tillställningar men jag är också fullständigt medveten om att det ligger till 90% hos mig själv och inte i själva tillställningen.
Hade jag träffat dig på den där festen så hade vi kunnat sitta i ett hörn och diskuterat hur absurt det är med fester av denna typen. Efter den diskussionen hade jag troligtvis velat gå meta och lagt fram hur absurt det är att observera andras beteenden för att kunna påtala hur absurda allas beteenden är. Efter metadiskussionen hade jag lämnat hörnet med en känsla av att det var en autentisk upplevelse. Det hade väl varit absurt om något?
Nej, det ÄR tillställningen i sig som är det inautentiska och det hör du ju på ordet "tillställning". Vad är det vi firar? Du kan välja att se på saken och diskutera vad du vill men grunden till festen kommer alltid vara ytlighet eftersom det inte är baserat på någonting annat.
Om målet med festen helt plötsligt blir en öl-hävar-tävling och vi hamnar i samma lag så har vi plötsligt ett syfte och det blir naturligt att lära känna varandra.