• 1
  • 2
2019-07-08, 14:50
Medlem
Har en kille som vill sälja en fake swish app åt mig, har testat den och det är precis som riktiga swish.

Undrar hur fan ska man göra pengar på detta? Vill helst inte möta folk på stan typ och fakeswisha.
Citera
2019-07-08, 15:16
Medlem
temys avatar
Du vill alltså göra pengar men inte bedra folk på stan genom det som appen går ut på? Då är den väll ganska meningslös då syftet just är att fake-swisha!
Blir svårt att utföra på något annat sätt eftersom de får notis om du swishat vilket de kollar upp om du gör det per telefon eller dylikt
Citera
2019-07-08, 15:34
Bannlyst
Vadå för app?

Mottagaren kommer inte se någon swish. Det enda hans app gör är att visa att han har swishat pengarna. Normal begåvad person kollar sin mobil om man har mottagit swish eller ej och hur mycket.

Appen har två sidor. Skriva belopp och namn. Klicka swish. Appen visar att man har swishat och till vem (detta är bara en bild eller animation inget mer) det är det man visar upp när man har "swishat". Motagaren får ingen notifikation eller swish.

Sämst.

Hur du gör pengar på detta? Säljer appen till någon som vill köpa den. Kan förekomma att folk inte kollar sin swish och då kan appen funka.

Hur du säljer appen? Du säger till dina polare, du jag vill köpa din penna för 5000 kr. Han kommer säkert gå med på det. Du swishar honom med din app och kollar hur han reagerar. Han kommer säkert bli intresserad av appen och då säger du till han kostar 500 kr kontant.
Senast redigerad av oXAXo 2019-07-08 kl. 15:45.
Citera
2019-07-08, 18:31
Medlem
ziffles avatar
Fan vilken värdelös app, jag hade ju kollat om jag fått en swish innan jag går/lämnar saken...
Citera
2019-07-08, 20:12
Medlem
Som folk säger, vilken skit-app. Men tack för varningen!
Citera
2019-07-08, 22:34
Medlem
TheHmms avatar
Gå på marknad, knallarna kollar aldrig sin swish och du kan äta hur mycket brända mandlar du vill!
Citera
2019-07-09, 00:45
Medlem
Om du inte vill blåsa privatpersoner så finns det en hel del affärer som tar emot swish-betalningar.
Citera
2019-07-09, 02:20
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Om du inte vill blåsa privatpersoner så finns det en hel del affärer som tar emot swish-betalningar.
Fast då vill de väl även se att betalningen kommit, så där faller det.

OnT: Kanske går att lura någon enstaka person men de flesta är inte så lättlurade.
Citera
2019-07-09, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Fast då vill de väl även se att betalningen kommit, så där faller det.

OnT: Kanske går att lura någon enstaka person men de flesta är inte så lättlurade.
nej jag har betalt med swish på pizzeria flera gånger o bara visat min swishskärm. riktiga då jag blåser ingen.
Citera
2019-07-09, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
nej jag har betalt med swish på pizzeria flera gånger o bara visat min swishskärm. riktiga då jag blåser ingen.

Ja det stämmer. Köpte en limpa cigg med swish. Visade bara min skärmen sen var det klart.

Man går in och handlar nåt man vill ha och kollar hur personalen kontrollerar swishen. Sen kommer man tillbaka dagen efter och fejk swishar.
Citera
2019-10-14, 17:34
Medlem
Vill du verkligen stå där vid de tillfällen då mottagaren faktiskt kollar betalningen?

”Ahem... måste vara något fel med min uppkoppling!”

Klart dom förstår att du försöker dig på en blåsning. Tror diverse torgknallare skulle slå en skiftnyckel över dina tänder för mindre.
Citera
2022-05-17, 16:21
Medlem
cateatdogs avatar
Har eget och sista veckan har det använts någon fejk-swish-app, flera betalningar.
Någon som vet något mer?
Hittar inte något på Google om detta 🤔
Senast redigerad av cateatdog 2022-05-17 kl. 16:28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in