• 1
  • 2
2019-07-07, 14:48
Moderator
Evil Eds avatar
Pluus på pluus.se är en sida med skräp till "låga" priser. Det man säljer är kopior på andra produkter men till lägre kvalitet.
Varnar er för att göra affärer med dem.

Man måste även bli medlem för att få de annonserade priserna. Medlemskapet kostar 129 kronor per månad. De flesta som beställer uppmärksammar inte detta medlemskap. Dessutom så fortsätter företaget att dra denna medlemsavgift om den ej sägs upp.

Deras tråd på Trustpilot.
https://se.trustpilot.com/review/pluus.se

Det är samma upplägg och ägare på Sayve sayve.se.
Citera
2019-07-07, 16:06
Medlem
krautbrains avatar
Det står på första sidan och även under orderbeskrivningen där du checkar ut. Dock borde dom ha med det i slutsumman så att det framgår ännu tydligare. Verkar va en riktig skitsida då knappen för att köpa heter "SE OCH KÖB". Det om något borde få varningsklockan att ringa kan man tycka.
Citera
2019-07-07, 16:24
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det står på första sidan och även under orderbeskrivningen där du checkar ut. Dock borde dom ha med det i slutsumman så att det framgår ännu tydligare. Verkar va en riktig skitsida då knappen för att köpa heter "SE OCH KÖB". Det om något borde få varningsklockan att ringa kan man tycka.

Det är ett danskt företag som heter Group Buy APS. Så danska köb har väl bra glidit med i en slarvig översättning.
De har även en sida som heter buuks.dk där de säljer böcker till "medlemspriser".

Ägren heter Rasmus Kaasgaard Kjær Andersen.

Han och halvbrodern har tidigare sysslat med bedrägerier.
https://politiken.dk/forbrugogliv/di...150.000-kroner
Citera
2019-10-18, 22:58
Medlem
fonders avatar
Är Sayve.se bluff eller är det ett pålitligt företag?

Hej

Är det här företaget bluff eller är det ett pålitligt företag? Jag frågar för att en produkt jag googlade för att köpa har mycket lägre pris hos det här företaget. Om det är ett påliitligt företag, kommer varan ändå bli dyr pga tullen eftersom adressen är Dnnmark eller finns företaget i Sverige då hela hemsidan är ju på svenska? https://sayve.se/shop/frontpage.html
Citera
2019-10-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hej

Är det här företaget bluff eller är det ett pålitligt företag? Jag frågar för att en produkt jag googlade för att köpa har mycket lägre pris hos det här företaget. Om det är ett påliitligt företag, kommer varan ändå bli dyr pga tullen eftersom adressen är Dnnmark eller finns företaget i Sverige då hela hemsidan är ju på svenska? https://sayve.se/shop/frontpage.html

Ingen tull.

Vet inte om det är en bra sida eller inte men ser ut som Wish.

Sannolikt kinesiskt skräp. Köp billiga menlösa saker så är det förmodligen valuta för pengarna. Småprylar till barn etc.

Köp inte elektronik; sannolikt piratkopierat skräp i likhet med Wish.
Citera
2019-10-18, 23:21
Medlem
Sebzors avatar
Hittade denna sidan själv när jag jämförde priser på Google. Efter att jag läst lite Trustpilot så verkade det som att du automatiskt binder dig på en medlemsavgift som du inte kan säga upp direkt, vilket gör att dem automatiskt drar pengar från ditt konto varje månad tills den är uppsagd.

Fanns två sidor som såg exakt likadana ut, båda från Danmark och båda hade denna medlemsavgift.
Citera
2019-10-18, 23:25
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Ingen tull.

Vet inte om det är en bra sida eller inte men ser ut som Wish.

Sannolikt kinesiskt skräp. Köp billiga menlösa saker så är det förmodligen valuta för pengarna. Småprylar till barn etc.

Köp inte elektronik; sannolikt piratkopierat skräp i likhet med Wish.

När jag nu för tiden köper saker från Aliexpress, ett ställe som är väldigt likt Wish så kostar tullen eller vad det nu är (ej frakt som menas här) så mycket att jag faktiskt slutat köpa på Aliexpress. Eftersom det står Danmark är jag rädd att det ska komma de där extra kostnaderna i likhet med Aliexpressbeställningar.

Det är ögonbrynsfärg som är samma produkt som alla andra butiker säljer till dubbelpris, kan ögonbrynfärgen vara en fejkkopia av den riktiga?
Citera
2019-10-18, 23:32
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Hittade denna sidan själv när jag jämförde priser på Google. Efter att jag läst lite Trustpilot så verkade det som att du automatiskt binder dig på en medlemsavgift som du inte kan säga upp direkt, vilket gör att dem automatiskt drar pengar från ditt konto varje månad tills den är uppsagd.

Fanns två sidor som såg exakt likadana ut, båda från Danmark och båda hade denna medlemsavgift.

Menar du så som det står bredvid den här produkten? Medlemspris: Köp för medlemspriser och få gratis leverans. De första 30 dagarna är medlemskapet gratis (därefter 89,00 kr/mån.). Läs mer om medlemsfördelarna- Gratis frakt på alla beställningar- Lägre priser
https://www.luxplus.se/produkt/refec...-1-black-15-ml
Citera
2019-10-18, 23:41
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Menar du så som det står bredvid den här produkten? Medlemspris: Köp för medlemspriser och få gratis leverans. De första 30 dagarna är medlemskapet gratis (därefter 89,00 kr/mån.). Läs mer om medlemsfördelarna- Gratis frakt på alla beställningar- Lägre priser
https://www.luxplus.se/produkt/refec...-1-black-15-ml

Liknande Luxplus ja. Inte riktigt samma villkor tror jag, läste bara snabbt men du kunde inte säga upp dig första månaden exempelvis.

Luxplus för övrigt ändrade villkoren lite fult för att lura kunder. När man handlat på samma ställe flera gånger kanske man inte riktigt läser villkoren gång efter gång, så när man klickade i "Godkänn" så gick du med på att betala medlemsavgift. För frugan tog det 3-4 månader innan hon insåg att Luxplus drog pengar från henne gång på gång.
Citera
2019-10-19, 09:12
Medlem
Citat:
När jag nu för tiden köper saker från Aliexpress, ett ställe som är väldigt likt Wish så kostar tullen eller vad det nu är (ej frakt som menas här) så mycket att jag faktiskt slutat köpa på Aliexpress. Eftersom det står Danmark är jag rädd att det ska komma de där extra kostnaderna i likhet med Aliexpressbeställningar.

Det är ögonbrynsfärg som är samma produkt som alla andra butiker säljer till dubbelpris, kan ögonbrynfärgen vara en fejkkopia av den riktiga?

Kan vara så att de har sina lager utanför EU och beställer direkt därifrån till dig, då kan du åka på tullen. De agerar bara agent i så fall. Men det bör i så fall stå tydligt angivet under villkor, annars är de inte seriösa.

Vet för lite om ögonbrynsfärg för att uttala mig tyvärr. Skulle kunna vara en bra deal. Kan tänka mig att Åhléns och dylika har enorma prispåslag på sina produkter och allt tillverkas ju ändå utomlands.

Men köper du till exempel en kniv eller yxa från t ex Wish så är större delen av metallen återvunnet skräp eller dåliga legeringar som går sönder när man skär i smör. Smycken har oftast hög grad av nickel i sig.

Kan smink blandas ut med skräpingredienser som kan vara hälsovådliga? I så fall kanske man ska vara försiktig.

Men tror som sagt att svenska butiker lägger på en hiskelig marginal på sina varor.

Följer tråden med intresse, önskar jag hade riktig info om just sayve att delge. Men aldrig hört talas om dem.
Citera
2019-10-19, 13:35
Medlem
boskapsgardens avatar
de här djävla danska grisarna stal 129 kr från mitt konto..... jag var tvungen att spärra mitt kort för att bli av med dessa tjuvar........ akta er för dessa företag, om du gör en sökning på google som t ex
köksvåg och väljer det då kommer du direkt till varans sida och där står det ingenting om att medlemskapet kosta 129 kr i månaden....... det står lite gömt och diskret på deras start sida att medlemskap kostar 129 kr varje månad....... det är gamla kriminella och tjuvar som står bakom dessa företag............ akta er !
Citera
2019-10-19, 16:37
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Liknande Luxplus ja. Inte riktigt samma villkor tror jag, läste bara snabbt men du kunde inte säga upp dig första månaden exempelvis.

Luxplus för övrigt ändrade villkoren lite fult för att lura kunder. När man handlat på samma ställe flera gånger kanske man inte riktigt läser villkoren gång efter gång, så när man klickade i "Godkänn" så gick du med på att betala medlemsavgift. För frugan tog det 3-4 månader innan hon insåg att Luxplus drog pengar från henne gång på gång.

I Luxplus medlemsvillkor står det att man kan när som helst säga upp medlemskapet och det tänkte jag säga upp direkt efter beställningen så de inte hinner köra sina fula spel med mig, tror du att jag då skyddar mig eller kommer de ändå göra annat fult med att de har ens kortuppgifter? Får ett företag i SVERIGE vara så där oseriöst?

Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Kan vara så att de har sina lager utanför EU och beställer direkt därifrån till dig, då kan du åka på tullen. De agerar bara agent i så fall. Men det bör i så fall stå tydligt angivet under villkor, annars är de inte seriösa.

Vet för lite om ögonbrynsfärg för att uttala mig tyvärr. Skulle kunna vara en bra deal. Kan tänka mig att Åhléns och dylika har enorma prispåslag på sina produkter och allt tillverkas ju ändå utomlands.

Men köper du till exempel en kniv eller yxa från t ex Wish så är större delen av metallen återvunnet skräp eller dåliga legeringar som går sönder när man skär i smör. Smycken har oftast hög grad av nickel i sig.

Kan smink blandas ut med skräpingredienser som kan vara hälsovådliga? I så fall kanske man ska vara försiktig.

Men tror som sagt att svenska butiker lägger på en hiskelig marginal på sina varor.

Följer tråden med intresse, önskar jag hade riktig info om just sayve att delge. Men aldrig hört talas om dem.

Den där tullgrejen vill jag faktiskt inte riskera, jag vet inte om det är tull eller vad det är. Det är avgifter som kom till efter den där diskussionen om att Kina inte betalar och fortfarande behandlas som det fattiga landet de en gång varit. Det var i samband med den diskussionen som beställningar blev så dyra på vägen även om beställningen i sig inte var särskilt dyr. Sist hade jag beställt massa örhängen för ca 90 kr och paketet var mindre än en näve och då ville de på tullen eller vad det är 90 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in