Citat:
Ursprungligen postat av
fonder
När jag nu för tiden köper saker från Aliexpress, ett ställe som är väldigt likt Wish så kostar tullen eller vad det nu är (ej frakt som menas här) så mycket att jag faktiskt slutat köpa på Aliexpress. Eftersom det står Danmark är jag rädd att det ska komma de där extra kostnaderna i likhet med Aliexpressbeställningar.
Det är ögonbrynsfärg som är samma produkt som alla andra butiker säljer till dubbelpris, kan ögonbrynfärgen vara en fejkkopia av den riktiga?
Kan vara så att de har sina lager utanför EU och beställer direkt därifrån till dig, då kan du åka på tullen. De agerar bara agent i så fall. Men det bör i så fall stå tydligt angivet under villkor, annars är de inte seriösa.
Vet för lite om ögonbrynsfärg för att uttala mig tyvärr. Skulle kunna vara en bra deal. Kan tänka mig att Åhléns och dylika har enorma prispåslag på sina produkter och allt tillverkas ju ändå utomlands.
Men köper du till exempel en kniv eller yxa från t ex Wish så är större delen av metallen återvunnet skräp eller dåliga legeringar som går sönder när man skär i smör. Smycken har oftast hög grad av nickel i sig.
Kan smink blandas ut med skräpingredienser som kan vara hälsovådliga? I så fall kanske man ska vara försiktig.
Men tror som sagt att svenska butiker lägger på en hiskelig marginal på sina varor.
Följer tråden med intresse, önskar jag hade riktig info om just sayve att delge. Men aldrig hört talas om dem.