Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Klart det hade med ditt inlägg att göra. Du försöker blanda bort korten i immigrationsfrågan genom att enbart omtala immigrantgrupper som har obefintlig kulturinverkan.
Jag satte in det i kontexten med Mobergs tal och ett återkommande tema från SD som handlar om att inte "känna igen sig i sitt egetn land". Där pekade jag på parallellen mellan att tycka att nazisthotet (Moberg) respektive hotet med stor immigration från MENA (Åkesson) utgör ett existentiellt hot mot landets kulturella karaktär och arv (Moberg återigen) från förfäderna.
Det kan hända att detta resonemang helt enkelt gick över huvudet på dig men å andra sidan finns det ju fler som läser än enbart den man svarar så jag tyckte ändå det fyllde ett syfte och det hade definitivt med ämnet att göra.
Fast det hade det ju inte, hur mycket du brinner för dina fantasier om befolkningsutbyte eller inte.
Inte ens Mobergs tal eller SD:s återkommande tema hade något med saken att göra.
Om du nu inte anser att det, baserat på immigration, finns 3 miljoner "undermänniskor" här utan att räkna in finnar, danskar, norrmän eller andra européer?
Gör du det och i så fall hur får du ihop det?
Det var nämligen det som var det ursprungliga påståendet och exakt bara det jag svarade på, inget annat.
Man behöver inte direkt försöka blanda bort något för att sticka hål på den bräkningen.