Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Visst hade den ursprungliga postaren (inte jag) fel i att implicit kalla 3 miljoner immigranter för "undermänniskor", vilket var det ord som användes. Och detta gäller ju faktiskt oavsett om immgranterna utgörs av européer eller utomeuropéer så frågan är då varför du valde att skriva…
…och därmed – i ditt delvis korrekta tillrättavisande – fokuserar enbart på immigranter från Europa.
Något ärende hade du ju här. Eftersom du utelämnar stora immigrantgrupper när du tillrättavisar den andre postarens användande av ordet "undermänniska".
Eftersom du avfärdat alla mina teorier om att du gjorde det för att suggerera bilden av immigration mest dominerad av européer så är det ju lika bra att du själv berättar varför du inte tyckte att syrier, irakier, somalier, thailändare m.fl. var värda att också nämna. De utgör också stora immigrantgrupper.
Jag tror inte det var finnar, norrmän, danskar eller andra européer den jag citerade främst syftade på gällande "undermänniskor", tror du?
För att komma ens närmre den oavsett felaktiga siffran gällande antalet 3 miljoner immigranter, så behöver även dessa räknas med.
Syrier, thailändare, irakier, somalier m.fl. ingår bland de som inte är finländare, norrmän, danskar eller ens européer och behöver då därmed inte nämnas, något som borde vara hyfsat uppenbart för alla normalfuntade.
Kanske kunde man ändå urskilja att du svarade nej på min enkla fråga, på ditt eget lilla svamlande bortblandningssätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Det var väl precis vad du skrev? Det var inte Moberg eller Jimpan iaf. Du är inget vidare på comebacks när du blir bortgjord.
Oj, du är t.o.m. snäppet oslugare än man kunde ana.
Du vet alltså inte vad citationstecken innebär och istället för att erkänna din monumentala okunskap gräver du dig mer förväntat ännu djupare i någon sorts infantil yttring av mindervärdeskomplex.
Bravo.