Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Håller med till 100% om att han är en bra talare. Klart bäst i regel. Och nästan värd att lyssna på enbart i det avseendet.
Men sen är det ju tvärstopp och nästan det enda han faktiskt är bra på.
Jag förstår inte alls hur du kan tycka att Ulf och Jimmie är klara med vad dom vill och hur det ska gå till.
Båda två är mästare på att rota fram fel hos dom andra. Helt rätt.
Det brukar låta något i stil med:
Folk skjuts på öppen gata i ×××, rån, bilbränder, kriminella ligor, överfall mitt på dagen osv oav
- Vad gör vår regering och Lövfen då, jo dom låter berätta att Sverige aldrig varit tryggare och att vi inte ska oroa oss.
Applåder.
Sen fortsätter det: under Lövfens regering har xxx ökat med xxx och xxx minskat med xxx
Lövfen gör ingenting, vår regering sitter helt handlingsförlamad
Applåder
Osv osv osv
Sen har det i regel gått 25 minuter och man har alltid samma kvarvarande känsla när Kristersson och framförallt Jimmie framträtt:
Vad ska dom själva göra då?
Hur ska dom kunna trolla fram massa poliser?
Vem ska betala dom?
Vad ska Åkesson göra mer för att få ordning i förorten, bara för att han kan konstatera att Lövfen misslyckas betyder det inte med automatik att han kommer att lyckas.
Helt obegripligt att du kan tycka att han är klar med vad han (och kristersson) vill göra och åstadkomma med Sverige.
Jag hör aldrig något som ens liknar konkreta åtgärder eller handlingsplaner från deras sida.
Om så är fallet, berätta gärna vad Åkessons lösning är för att komma till rätta med dom som springer runt och skjuter på varandra just nu och för att säkra att inte nya tillkommer?
Vad är det konkret han ska göra åt detta??
Lösningen är självklar:
Utvisning, vid Svenskt Medborgarsskap återtagning av detta och sen utvisning till FjällKumla, Sveriges eget Gulag MÅNGA mil i minusgrader från allt.
Dit skickar vi också etniskt Svenska gängfittor.
Alltså: Haffa/Skjut, Åtala, Utvisa.
Någon politiker KOMMER våga för det är detta som behövs, Jimmie vet nog att tiden inte är helt mogen än men just utvisning av ickesvenskar som är grovt kriminella eller utövar terror har han egentligen HELA lagliga Sverige i ryggen.
Det hade också tagit ett stort bett ur gängkakan redan utan att medborgarskap behöver börja dras tillbaka.