2019-07-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. Men får inte. Lika bra det.

Nä, De partiet jag röstade in i riksdagen för några år sedan med rätt sunda åsikter, är nu ett minneblott
Citera
2019-07-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Håller med till 100% om att han är en bra talare. Klart bäst i regel. Och nästan värd att lyssna på enbart i det avseendet.

Men sen är det ju tvärstopp och nästan det enda han faktiskt är bra på.

Jag förstår inte alls hur du kan tycka att Ulf och Jimmie är klara med vad dom vill och hur det ska gå till.

Båda två är mästare på att rota fram fel hos dom andra. Helt rätt.

Det brukar låta något i stil med:

Folk skjuts på öppen gata i ×××, rån, bilbränder, kriminella ligor, överfall mitt på dagen osv oav

- Vad gör vår regering och Lövfen då, jo dom låter berätta att Sverige aldrig varit tryggare och att vi inte ska oroa oss.

Applåder.

Sen fortsätter det: under Lövfens regering har xxx ökat med xxx och xxx minskat med xxx

Lövfen gör ingenting, vår regering sitter helt handlingsförlamad

Applåder

Osv osv osv

Sen har det i regel gått 25 minuter och man har alltid samma kvarvarande känsla när Kristersson och framförallt Jimmie framträtt:

Vad ska dom själva göra då?

Hur ska dom kunna trolla fram massa poliser?

Vem ska betala dom?

Vad ska Åkesson göra mer för att få ordning i förorten, bara för att han kan konstatera att Lövfen misslyckas betyder det inte med automatik att han kommer att lyckas.

Helt obegripligt att du kan tycka att han är klar med vad han (och kristersson) vill göra och åstadkomma med Sverige.

Jag hör aldrig något som ens liknar konkreta åtgärder eller handlingsplaner från deras sida.

Om så är fallet, berätta gärna vad Åkessons lösning är för att komma till rätta med dom som springer runt och skjuter på varandra just nu och för att säkra att inte nya tillkommer?

Vad är det konkret han ska göra åt detta??

Lösningen är självklar:
Utvisning, vid Svenskt Medborgarsskap återtagning av detta och sen utvisning till FjällKumla, Sveriges eget Gulag MÅNGA mil i minusgrader från allt.
Dit skickar vi också etniskt Svenska gängfittor.

Alltså: Haffa/Skjut, Åtala, Utvisa.

Någon politiker KOMMER våga för det är detta som behövs, Jimmie vet nog att tiden inte är helt mogen än men just utvisning av ickesvenskar som är grovt kriminella eller utövar terror har han egentligen HELA lagliga Sverige i ryggen.
Det hade också tagit ett stort bett ur gängkakan redan utan att medborgarskap behöver börja dras tillbaka.
Citera
2019-07-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
För att det är 100% korrekt.

Nämn ETT fall där någon av de övriga partierna sagt att SD har rätt i sak och är villiga att ge dem någon form av makt. I någon fråga.

Varför ska jag göra det. Det här är Åkessons dag. Hans tal.

Vi har hört vad alla andra vill göra med Sverige och hur dom ska lösa problemen vi står inför.

Vad vill Åkesson?

Vad ska han göra?

Eller ska han fortsätta segla under radarn?
Citera
2019-07-07, 12:08
Medlem
Citat:
Varför ska jag göra det. Det här är Åkessons dag. Hans tal.

Vi har hört vad alla andra vill göra med Sverige och hur dom ska lösa problemen vi står inför.

Vad vill Åkesson?

Vad ska han göra?

Eller ska han fortsätta segla under radarn?

Du svarade inte på en enkel fråga.

Resten är bara snömos som vem som helst kan googla. Jävla pajas.
Citera
2019-07-07, 12:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, De partiet jag röstade in i riksdagen för några år sedan med rätt sunda åsikter, är nu ett minneblott

Finns inget annat än att rösta på. Jag tycker det är bra att SD hålls ute från Pride, men ändå vill in. Perfekt balans att vara mobbad.
Citera
2019-07-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Finns inget annat än att rösta på. Jag tycker det är bra att SD hålls ute från Pride, men ändå vill in. Perfekt balans att vara mobbad.

Jo men först ska dom reta upp abortförespråkarna och nu kommer Bögarna bli förbannade. Saknas en rödtråd nu för tiden. Stå för en åsikt och kör på de är bättre
Citera
2019-07-07, 12:48
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Jo som sagt det vet vi och har hört sen 2006.

Han är en av våra skickligaste politiker när det gäller att komma fram till hur mycket fel det är på Sverige.

Synd bara att han inte har ballar nog att, som övriga politiker, berätta vad han ska göra framåt.

Det går bra i opposition men man kan inte leda ett land genom att tala om vad andra gjort för fel.

Men det kanske blir ändring på det i årets tal.
Följer man med i politiken bara lite grann, så vet man mycket väl hur SD tänkt sej att finansiera sin politik. Dessutom finns det något som heter Partiprogram mm. Bara att gå in och läsa. Men nu är det ju tyvärr så att Svensken till stora delar är alldeles för ointresserad av detta. "You got what you get" är inte riktigt melodin här..finns andra saker som svensken tycker är viktigare..TV serier, påta i jorden, korsord etc etc..
Det absolut bästa sättet att få folk att vakna blir då att i ett första steg tala om för den slumrande befolkningen att mycket inte står rätt till längre, och att det kan få konsekvenser..
Som du nog själv märkt tar även detta tid.. i dagsläget har väl kanske 20% vaknat till liv och börjat fatta att något måste göras...
Citera
2019-07-07, 12:48
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilken parodi SD börjar bli! Inte nog att man svikit sina kärnväljare iom flera brutna löften såsom ex. Swexit och vurmande för ett samarbete med "Sjuklövern" - nu skall man även vresa upp röven för böglobbyn! De har verkligen spelat ut sin roll, om de nu någonsin haft någon - jag har röstat på dem i mången val nu, men de börjar bli en parodi på sig själva och nu får det vara nog. Det säger det mesta när ett parti såsom SD är vida överlägset det mest sunda partiet inom svensk politik...

Sverige och svenskarna förtjänar all skit vi kan få - bara dö, svennedjävel!
Citera
2019-07-07, 13:09
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Håller med till 100% om att han är en bra talare. Klart bäst i regel. Och nästan värd att lyssna på enbart i det avseendet.

Men sen är det ju tvärstopp och nästan det enda han faktiskt är bra på.

Jag förstår inte alls hur du kan tycka att Ulf och Jimmie är klara med vad dom vill och hur det ska gå till.

Båda två är mästare på att rota fram fel hos dom andra. Helt rätt.

Det brukar låta något i stil med:

Folk skjuts på öppen gata i ×××, rån, bilbränder, kriminella ligor, överfall mitt på dagen osv oav

- Vad gör vår regering och Lövfen då, jo dom låter berätta att Sverige aldrig varit tryggare och att vi inte ska oroa oss.

Applåder.

Sen fortsätter det: under Lövfens regering har xxx ökat med xxx och xxx minskat med xxx

Lövfen gör ingenting, vår regering sitter helt handlingsförlamad

Applåder

Osv osv osv

Sen har det i regel gått 25 minuter och man har alltid samma kvarvarande känsla när Kristersson och framförallt Jimmie framträtt:

Vad ska dom själva göra då?

Hur ska dom kunna trolla fram massa poliser?

Vem ska betala dom?

Vad ska Åkesson göra mer för att få ordning i förorten, bara för att han kan konstatera att Lövfen misslyckas betyder det inte med automatik att han kommer att lyckas.

Helt obegripligt att du kan tycka att han är klar med vad han (och kristersson) vill göra och åstadkomma med Sverige.

Jag hör aldrig något som ens liknar konkreta åtgärder eller handlingsplaner från deras sida.

Om så är fallet, berätta gärna vad Åkessons lösning är för att komma till rätta med dom som springer runt och skjuter på varandra just nu och för att säkra att inte nya tillkommer?

Vad är det konkret han ska göra åt detta??

Saken gäller invandringen, eller närmare bestämt asyl- och anhöriginvandringen. Det är redan tydligt vad SD vill göra. Ett helt decennium har präglats av ett skrymmande tabu kring vad SD vill göra. Alla vet vad det handlar om. SD vill minska asyl- och anhöriginvandringen. De har ganska hög trovärdighet på den punkten.

M velar mycket mer. De talar också ogärna om själva invandringen. De föredrar starkt att visa handlingskraft gällande specifika problem, men saknar trovärdighet i och med att de utelämnar en tydlig gemensam nämnare för dessa problem.

Åkesson och Kristersson befinner sig inte i liknande positioner. Du skriver mycket om ditt eget huvud och mindre om världen.
Citera
2019-07-07, 13:27
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Äntligen Sd och Jimmies dag !

Nu blir det vettigt och verkligheten som det blir tal om.

Äntligen till vaddå?
Att Sd kommer ut som ett miljöparti och dansar med i pridehysterien och accepterar islamismen i Sverige.
😣gonatt Jimmie snarare, snart är Sd passé
Citera
2019-07-07, 13:36
Medlem
MrSimpletons avatar
Streamas detta live nånstans? Äger inte hjärntvättsburk
Citera
2019-07-07, 13:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSimpleton
Streamas detta live nånstans? Äger inte hjärntvättsburk
Streamas på Svt-play samt länk lär komma upp inom kort på sr.se också.
https://www.svtplay.se/video/22577866/partiledartal-i-almedalen/partiledartal-i-almedalen-jimmie-akesson-sd-2?start=auto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in