2019-07-11, 13:14
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det har jag redan skrivit, lär dig läsa istället för att fråga.

https://www.youtube.com/watch?v=FLX-zkncojc

Åsikt?

Du skrev innan att man ska ta hjälp av Karlstad. Tycker du Karlstad har lyckats bra överlag?
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-11 kl. 13:33.
Citera
2019-07-11, 14:06
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Iranierna som kom hit på 80-talet berodde ju på att de inte ville leva under Khomeinis förtryck. Där de flesta inte ville bli påtvingade att bära burka m.m. Så jag vet och förstår att de flesta lyckats.

Jag är helt emot att barn blir påtvingade att beslöja sig!

Exakt min mening också att tex. en mamma som sitter hemma o kan knappt svenska, blir så klart deprimerad! Det är inte lätt för barnen som får tolka åt henne heller. De allra flesta vill arbeta och göra rätt för sig.
Att hjälpa några som VILL komma ut i samhället och bli en del av oss är faktiskt ganska lätt. Prata med de som har svårt med svenska språket, de lär sig otroligt snabbt, tycker jag.

Där du skriver blabla ...mina kollegor är precis som vilka svenskar som helst, trots att ett fåtal har en liten sjal runt håret. Även deras barn får ha jeans , kjol eller vad de vill.

https://nyhetsbyran.org/2019/01/21/iran-fyrtio-ar-av-islamism/

Jag som bor i GBG, som är Sveriges näst största stad, ser ju hur islamismen breder ut sig.
Alla islamister är verkligen inte dåliga människor, onda eller så. Jag vill betona det. Det handlar inte om att angripa en viss person. Det finns säkert islamister som är hur snälla som helst.

Däremot ser man hur väldigt många invandrartjejer som växer upp i förorten beslöjas, man ser dagligen beslöjade 3 åringar i GBG. En stor del av ungdomarna ute i förorten, speciellt från länder som Somalia och Irak, går i slöja och långa klänningar/dräkter som är en förlängning av slöjan där man ska dölja sina "sexiga ben och sin kropp". Detta är väldigt omfattande och utbrett i GBG. Det är ju ett stort problem. För mig är det islamism och klä sig på det viset, det är väldigt radikalt. Det är ideologin som sådan jag angriper och inte människorna. När man ser ungdomar på stan så är det ofta
grupperingar. Folk/tjejer som klär sig väldigt islamistiskt umgås nästan alltid bara med andra tjejer som klär sig likadant. Det är väldigt segregerat och det är därför inte konstigt att det skapas motsättningar, att folk hyser agg mot varandra. Det blir en ond cirkel av allt.

Dessa islamistiska familjer och allt det där märker ju att svenskarna, sekulära invandrare och att majoritetssamhället inte vill ha med de att göra, att de får onda blickar eller att folk tittar snett på de. Det finns ju till och med folk som drar av slöjan eller spottar på beslöjade kvinnor. Det leder till polarisering och motsättningar, till att folk som växer upp ute i förorten känner agg gentemot svenskar, att de känner ett mindervärdeskomplex. Givetvis inte ALLA, men en del och tillräckligt många för att det ska bli som det blivit i Grums exempelvis.

Jag tycker man måste prata om detta. Det görs aldrig det i den svenska debatten.
Citera
2019-07-11, 15:08
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Jag som bor i GBG, som är Sveriges näst största stad, ser ju hur islamismen breder ut sig.
Alla islamister är verkligen inte dåliga människor, onda eller så. Jag vill betona det. Det handlar inte om att angripa en viss person. Det finns säkert islamister som är hur snälla som helst.

Däremot ser man hur väldigt många invandrartjejer som växer upp i förorten beslöjas, man ser dagligen beslöjade 3 åringar i GBG. En stor del av ungdomarna ute i förorten, speciellt från länder som Somalia och Irak, går i slöja och långa klänningar/dräkter som är en förlängning av slöjan där man ska dölja sina "sexiga ben och sin kropp". Detta är väldigt omfattande och utbrett i GBG. Det är ju ett stort problem. För mig är det islamism och klä sig på det viset, det är väldigt radikalt. Det är ideologin som sådan jag angriper och inte människorna. När man ser ungdomar på stan så är det ofta
grupperingar. Folk/tjejer som klär sig väldigt islamistiskt umgås nästan alltid bara med andra tjejer som klär sig likadant. Det är väldigt segregerat och det är därför inte konstigt att det skapas motsättningar, att folk hyser agg mot varandra. Det blir en ond cirkel av allt.

Dessa islamistiska familjer och allt det där märker ju att svenskarna, sekulära invandrare och att majoritetssamhället inte vill ha med de att göra, att de får onda blickar eller att folk tittar snett på de. Det finns ju till och med folk som drar av slöjan eller spottar på beslöjade kvinnor. Det leder till polarisering och motsättningar, till att folk som växer upp ute i förorten känner agg gentemot svenskar, att de känner ett mindervärdeskomplex. Givetvis inte ALLA, men en del och tillräckligt många för att det ska bli som det blivit i Grums exempelvis.

Jag tycker man måste prata om detta. Det görs aldrig det i den svenska debatten.
Snyggt försök, men man kan inte kritisera ideologin utan att automatiskt också kritisera människorna. Så till vida man inte menar att det finns någon slags magisk kraft som planterar ideologin i huvudet på människorna. Ideologi är egentligen inget annat än en produkt av DNA.
Citera
2019-07-11, 15:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Vilken fegis du är. Vi mot dem?
Våga möta en medmänniska!

Hur kul är det att möta spottande och fräsande främlingar med kuken i handen? Vi kommer snart behöva apartheidlagar.
Citera
2019-07-11, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur kul är det att möta spottande och fräsande främlingar med kuken i handen? Vi kommer snart behöva apartheidlagar.

Hej Helge!
Det är fint väder. Gå ut och få lite sol på tallkottkörteln så ska du se att du övelever det här också!

Till er andra porslinsdockor i tråden, ingen av er hade överlevt första delen av 1900-talet och bakåt. Stackars ängsliga trygghetsnarkomaner. Era förfäder spyr på er ynklighet!
Citera
2019-07-11, 17:13
Medlem
Sven2s avatar
Det kan bli löst bara med svensk barngäng som kan utföra vald mot den här blattar gäng. Föräldrar, kommun och polis kan göra ingenting.
Citera
2019-07-11, 17:49
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Och så ska dessa ungjävlar belönas med aktiviteter som tack för att de satt skräck i ett helt bostadsområde
Javisst, självklart ska de åtnjuta skattemedel som bättre behövande äldre skulle kunna få ta del av. Har tyvärr erfarenhet av att en arbetande och skattebetalande svensken bjuds in som siste man att åtnjuta inkomna skattemedel. Hellre öser man pengar över invandrare än tar hand om sina. Detta gäller både gamla, sjuka och barn. Man öser miljontals kronor på ensamkommande, "paralyserade krigsoffer",- från Afghanistan istället för att erbjuda 90-åriga Agda som arbetat hela livet en värdig sista tid i livet.

Sverige 2019.
SD ska vinna valet om 4 år!
Citera
2019-07-11, 18:17
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
https://www.youtube.com/watch?v=FLX-zkncojc

Åsikt?

Du skrev innan att man ska ta hjälp av Karlstad. Tycker du Karlstad har lyckats bra överlag?

Filmen du länkar till är ju helt jävla fuckad!

Som sagt, det kommer nog inte dröja speciellt länge förrän någon som inte har så mycket att förlora tar fram lämpligt tillhygge och gör processen kort med sådana avskum och skulle det hända skulle jag inte sörja det minsta av invandrarjävlarna.😈
Citera
2019-07-11, 18:55
Medlem
Citat:
Jag tycker du får läsa vad jag skrivit! Trots att jag är kvinna och inte storväxt heller så hade jag gått ut på gården i Grums redan för 1 år sen!! Hade det inte hjälpt, så hade jag ANMÄLT TILL SOCIALA!!

Jag hade inte det låtit fortgå i över 1 år och sen KONTAKTA HYRESGÄSTFÖRMEDLINGEN!!Detta tycker jag är helt galet!

När ni ser barn bråka spelar ingen roll om det är på skolgård, i centrum, utanför ert hus m.m ..blir du helt handlingsförlamad då??

Va faan han jag skrivit att INGEN invandrare hatar svenskar??

Jag känner inte ALLA INVANDRARE, men de vänner jag har, gör inte det!

Du är ingen god människa iallafall , som vill att jag ska DRABBAS OCH MYCKET HÅRT!

Har jag FÖRNEKAT ATT DET FINNS VÅLD?!
I grums handlar det om 7-11 åriga barn.!!!
Jag vet inte var det står att man väntat ett år med att kontakta Hyresgästföreningen. Det står att denna förening efter ett år kontaktat socialen och polisen. Under interna möten tidigare framgår att många inte trodde det var lönt att kontakta polisen. Jag hade själv haft den uppfattningen, medan jag för 4-5 år sedan absolut hade kontaktat polisen. Så mycket har ändrats under dessa år, samtidigt som det från många håll (bla ditt) bagatelliseras, samt att MSM och politiker i 7K så uttryckligen uttryckt sitt förakt mot de som berättar vad alltfler nu inser är sanningen.

Jag skulle aldrig misshandla någon, det är så långt från min natur, men varje gång jag läser om våldtagna och misshandlade svenskar, så njuter jag till viss del av tanken på att det till 80% är någon som till viss mån förtjänar det. Nu tillhör inte alla 80% de som öppet bagatelliserar krisen, för dessa förtjänar allt förakt jag kan uppbåda.
Citera
2019-07-11, 19:14
Medlem
Påminner om "skateboard"gängen på 90talet. Små killar som provocerade allt och alla, polaren tog tag i en sån och kasta honom rakt upp i luften så han landade på nacken sen låg han där och resten av gänget gick hem. Det var egentligen inte så bra. Världens snällaste som lackade ur.
Det visade sig vara rätt trasiga själar med dåliga hemförhållanden.
Antar att ledaren där har haft det förjävligt och borde få någon form av psykiatrisk hjälp.
Typiskt gängbeteende en eller två som är kaxig. Gör dom inga åtgärder kan de leda till svår kriminalietet. Kan förstå att socialen och kommunen försöker fånga upp dom.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag vet inte var det står att man väntat ett år med att kontakta Hyresgästföreningen. Det står att denna förening efter ett år kontaktat socialen och polisen. Under interna möten tidigare framgår att många inte trodde det var lönt att kontakta polisen. Jag hade själv haft den uppfattningen, medan jag för 4-5 år sedan absolut hade kontaktat polisen. Så mycket har ändrats under dessa år, samtidigt som det från många håll (bla ditt) bagatelliseras, samt att MSM och politiker i 7K så uttryckligen uttryckt sitt förakt mot de som berättar vad alltfler nu inser är sanningen.

Jag skulle aldrig misshandla någon, det är så långt från min natur, men varje gång jag läser om våldtagna och misshandlade svenskar, så njuter jag till viss del av tanken på att det till 80% är någon som till viss mån förtjänar det. Nu tillhör inte alla 80% de som öppet bagatelliserar krisen, för dessa förtjänar allt förakt jag kan uppbåda.
Citera
2019-07-11, 19:24
Medlem
Citat:
Iranierna som kom hit på 80-talet berodde ju på att de inte ville leva under Khomeinis förtryck. Där de flesta inte ville bli påtvingade att bära burka m.m. Så jag vet och förstår att de flesta lyckats.

Jag är helt emot att barn blir påtvingade att beslöja sig!

Exakt min mening också att tex. en mamma som sitter hemma o kan knappt svenska, blir så klart deprimerad! Det är inte lätt för barnen som får tolka åt henne heller. De allra flesta vill arbeta och göra rätt för sig.
Att hjälpa några som VILL komma ut i samhället och bli en del av oss är faktiskt ganska lätt. Prata med de som har svårt med svenska språket, de lär sig otroligt snabbt, tycker jag.

Där du skriver blabla ...mina kollegor är precis som vilka svenskar som helst, trots att ett fåtal har en liten sjal runt håret. Även deras barn får ha jeans , kjol eller vad de vill.

https://nyhetsbyran.org/2019/01/21/iran-fyrtio-ar-av-islamism/

Hur skulle de kunna lära sig språk "otroligt lätt" när medel-IQ:n i dessa länder ligger runt 80?
Citera
2019-07-11, 19:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej Helge!
Det är fint väder. Gå ut och få lite sol på tallkottkörteln så ska du se att du övelever det här också!

Till er andra porslinsdockor i tråden, ingen av er hade överlevt första delen av 1900-talet och bakåt. Stackars ängsliga trygghetsnarkomaner. Era förfäder spyr på er ynklighet!

Vad menar du? Du får utveckla ditt resonemang. Pratar du om politiskt korrekta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in