Citat:
Ursprungligen postat av
Annaconda
Det här argumentet känner man igen:
Citat:
– Det här handlar om barn mellan åtta och tolv år som håller på med busstreck, men allvarliga busstreck. De förstår troligtvis inte vad de ställer till med, säger han.
"busstreck"... Han verkar vara inspirerad av Jerzy Sarnecki...
Det är klart att barnen (i 8-12 års åldern) förstår vad de håller på med. Speciellt de som närmar sig 12-års åldern. Såvida inte de är utvecklingsstörda.
Citat:
Hon berättar att andra barn har kommit hem med strypgrepsmärken runt halsen, blivit jagade med kniv och fått stenar kastade på sig.
Citat:
De slåss med pinnar och rör, tar stryptag, kastar sten, och uttalar mycket grova ord. De säger att de ska ”sexa”, våldta. De skriker ”jag ska döda dig” till barn i deras egen ålder.
Citat:
– En förälder berättade att hon blev spottad på när hon sa ”låt bli min dotter”, berättar Kajsa Sohlberg.
De här beteendet brukar de behålla tills de blir tonåringar. Men då rånar de och använder riktiga vapen istället. Och begår riktiga gruppvåldtäkter istället för:
Citat:
– En dag kom min dotter hem och grät, hon var rädd. Hon berättade att det var ett helt gäng som stod och skrek på henne, samtidigt tar en kille i gänget av sig sina byxor. Skrek att han skulle sexa henne naken, säger hon.