2019-07-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
haha du är alltså en såndär mes som sätter tilltro till att nån ansiktslös myndighet som drunknar i papper ska skipa rättvisa när din unge blivit mördad utav nån nyanländ apa. Ingen kommer tacka din heder och 2000-tals moral när både du och din unge ligger 2 meter under jorden bara för ni föröskte spela efter defekta regler som inte tog i beaktnnig vi skulle massimportera 3e världen en dag.
Du är en helt ologisk person, som inte förstod ett enda ord av vad jag skrev. Du är fan lika smart som ungarna i Grums. Du litade förmodligen inte på den polismakten ens under goda tider, eftersom min gissning är att du även då ville bestämma allt själv, med dina grova nävar.
Citera
2019-07-10, 14:00
Medlem
Det är så jävla lamt så man tror inte det är sant! Vad händer med vårt land? Finns det inte en enda vuxen individ i Grums som fått nog? Jag skulle blivit galen och aldrig kunnat hålla tyst om mina egna barn blev utsatta för sån skit! Och jag är kvinna! Vart är alla stora starka karlar som borde gå ihop tillsammans och reda ut ett och annat? Otroligt!! I ett års tid!! My god!
Citera
2019-07-10, 14:06
Medlem
Annacondas avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7260650
Polisen uttalar sig:
Citat:
Det ska handla om barn som är i åtta till tolvårsåldern som kastat sten eller slagits med pinnar och även hotat och skrikit grova saker.
– Jag tycker att det har fått oproportionerligt stort medialt intresse, för ett sånt jätteproblem är det inte, säger Lennart Hynynen, kommunpolis i Grums kommun.
Citat:
– Det här handlar om barn mellan åtta och tolv år som håller på med busstreck, men allvarliga busstreck. De förstår troligtvis inte vad de ställer till med, säger han.
Citat:
– Man har sagt att det är gäng, det är det inte. Det handlar om enskilda händelser med ungdomar.

.
Citera
2019-07-10, 14:38
Medlem
Tänk en händelse av krig ingen har energi till att försvara Grums helt enkelt ingen bryr sig
Citat:
Ursprungligen postat av Superduper72
Det är så jävla lamt så man tror inte det är sant! Vad händer med vårt land? Finns det inte en enda vuxen individ i Grums som fått nog? Jag skulle blivit galen och aldrig kunnat hålla tyst om mina egna barn blev utsatta för sån skit! Och jag är kvinna! Vart är alla stora starka karlar som borde gå ihop tillsammans och reda ut ett och annat? Otroligt!! I ett års tid!! My god!
Citera
2019-07-10, 14:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7260650

Det här argumentet känner man igen:

Citat:
– Det här handlar om barn mellan åtta och tolv år som håller på med busstreck, men allvarliga busstreck. De förstår troligtvis inte vad de ställer till med, säger han.

"busstreck"... Han verkar vara inspirerad av Jerzy Sarnecki...

Det är klart att barnen (i 8-12 års åldern) förstår vad de håller på med. Speciellt de som närmar sig 12-års åldern. Såvida inte de är utvecklingsstörda.

Citat:
Hon berättar att andra barn har kommit hem med strypgrepsmärken runt halsen, blivit jagade med kniv och fått stenar kastade på sig.
Citat:
De slåss med pinnar och rör, tar stryptag, kastar sten, och uttalar mycket grova ord. De säger att de ska ”sexa”, våldta. De skriker ”jag ska döda dig” till barn i deras egen ålder.
Citat:
– En förälder berättade att hon blev spottad på när hon sa ”låt bli min dotter”, berättar Kajsa Sohlberg.

De här beteendet brukar de behålla tills de blir tonåringar. Men då rånar de och använder riktiga vapen istället. Och begår riktiga gruppvåldtäkter istället för:

Citat:
– En dag kom min dotter hem och grät, hon var rädd. Hon berättade att det var ett helt gäng som stod och skrek på henne, samtidigt tar en kille i gänget av sig sina byxor. Skrek att han skulle sexa henne naken, säger hon.
Citera
2019-07-10, 15:18
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här argumentet känner man igen:

"busstreck"... Han verkar vara inspirerad av Jerzy Sarnecki...

Det är klart att barnen (i 8-12 års åldern) förstår vad de håller på med. Speciellt de som närmar sig 12-års åldern. Såvida inte de är utvecklingsstörda.

De här beteendet brukar de behålla tills de blir tonåringar. Men då rånar de och använder riktiga vapen istället. Och begår riktiga gruppvåldtäkter istället för:

"busstreck"

Ok. Vi tar det igen. Bus-streck.

Stryptag, hot om våldtäkt, bli slagen blodig spottat på.

Det brukar inte vara busstreck som gör att barn sitter hemma och gråter och inte vågar gå ut.

När man inte tror de kan göra det värre så lyckas de...
Citera
2019-07-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte för att vara den som är den, men AfS är ett politiskt parti (som jag röstar på).

Vill man ha ut något i realiteten av sitt medlemskap får man nog söka sig till NMR.

Bra där AFS står för fina värdegrunder, inget daltande utan handling!
Instämmer i vad du skriver!
Citera
2019-07-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyx
Frågan som kommer mig i tanke är

Hur stoppar man dessa barngäng i Grums?

Jag tror mig ha en lösning.

Barnen samt deras familjer skall dokumenteras, fotograferas och logg-föras i ett misskötsel-register. Sedan skall man sätta stor press på föräldrarna att uppfostra sina avkomlingar. T ex med hjälp av hot om indragna bidrag, eller annat som spelar stor roll för familjen.

Ifall inte detta fungerar skall barnen omhändertas och skickas till uppfostringsläger tills de fyllt 18 år.
Uppfostringslägret skall lägga fokus på 3 saker.
1. Uppförande
2. Skola och bildning
3. Ansvar

Vid deras examen, om det fortfarande anses behövas uppföljning. Skall fortsatt passiv övervakning och uppföljning i 7 år ske efter deras lägerexamen. Detta för att underlätta polis och övriga samhällsfunktioner.

Denna åtgärd hjälper även båda sidorna. De barn som sköter sig slipper bli plågade av plågoandarna. Plågoandarna uppfostras till att bli skötsamma medborgare.
Vem skall anordna och betala för allt detta?
Hur bra kommer det att fungera?
Sveriges folk hade senaste valet en chans att rösta på ett parti, som ville ha ett återvandringsverk.
Dom fick ungefär 500 röster. Det är bara att konstatera, en brutalt övervägande del av folket vill ha det såhär.
Citera
2019-07-10, 19:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Så jävla sjukt!
Det finns ingen lösning på detta problem. Om de inte klarar uppföra sig enligt regler och normer här har de ingenting här att göra.
Jag kan precis tänka mig vilka vidriga svin detta är, och deras föräldrar är likadana. En enda chans till förbättring sen utvisning.
Citera
2019-07-10, 19:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Rätt rejält störda barn verkar det vara:

https://www.expressen.se/gt/malin-31-och-hennes-dotter-terroriserade-av-barnganget/

Än mer obegripligt att vuxna inte slagit till skitungarna.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2019-07-10 kl. 19:47.
Citera
2019-07-10, 19:46
Medlem
Nu tar man i med hårdhandskarna:

"– Barnen förstår nog inte helt proportionerna av detta och tycker inte att det har varit fullt så illa som det beskrivits. Vi har förklarat för dem att de inte får hota eller bete sig dumt när man träffar andra, säger fältassistenten Lennart Andersson till NWT."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3ad8E/grums-kommun-moter-utpekade-barngangets-foraldrar
Citera
2019-07-10, 19:52
Medlem
Apexpredators avatar
Vi är några år bort från interneringsläger fortfarande. För övrigt hur kan männen i bostadsområdet var så utan stake att de låter de egna barnen bli trakasserade på det där viset, häpnadsväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in