2019-07-11, 11:40
Avslutad
Här har vi morgondagens problem för Grumsborna, efter att Nantale och övriga soc.tanter har relativiserat bort dagens problem som sandlådebråk:
Citat:
En 13-årig dotter som blir attackerad av tre invandrarbröder medan deras mor hetsar dem att fortsätta slå flickan. En son som blir sparkad på medan modern försöker skydda honom, omringad av 40 invandrare som skriver svennehora till dem. Ett område de inte kan gå ut i utan att bli hotade, förolämpade eller attackerade.

(FB) Samnytt TV: Förtvivlad mor vill fly mångkulturen 10/7 2019
Citera
2019-07-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Du svamlar runt problemet precis som vår stadsminister och hans allierade idioter som har huvudet nedkört i sanden. "Folk sitter hemma och det är så synd om de blablabla, en sjal på huvudet är helt okej blablabla".

Man blir integrerad om man vill bli integrerad. Om man vill bli integrerad så försöker man passa sin, man försöker göra saker för att ändra på tillvaron. Har man lyckats ta sig till Sverige på andra sidan jordklotet så inte fan är det några konstigheter att räkna ut vad man behöver göra för att bli en del av samhället. Det handlar om vilja. Majoriteten av alla iranier som kommit till Sverige har lyckats utan några större bekymmer. Tiotusentals flickor som växer upp i våra förorter beslöjas med tvång, får inte ens ha vanliga byxor på sig utan tvingas gå med långa klänningar som går hela vägen ner till marken, får inte umgås med pojkar, får inte välja vem de ska bli tillsammans med osv. Om föräldrarna har det synsättet så kommer de aldrig bli en del av majoritetssamhället och då skapas problem som polarisering, misstänksamhet och hat. Det kommer per automatik.
När föräldrarna lever i utanförskap så blir de deprimerade och apatiska, har ingen koll på ungarna osv. Ungarna ser att deras föräldrar inte släpps in i samhället och det skapas massa hat.

Grunden till detta handlar om att vi har tagit emot enorma mängder människor från länder, religioner och kulturer som gör det väldigt svårt för folk att bli en del av ett sekulärt modernt samhälle. En idiot kan räkna ut det. Det är inget konstigt alls.

Iranierna som kom hit på 80-talet berodde ju på att de inte ville leva under Khomeinis förtryck. Där de flesta inte ville bli påtvingade att bära burka m.m. Så jag vet och förstår att de flesta lyckats.

Jag är helt emot att barn blir påtvingade att beslöja sig!

Exakt min mening också att tex. en mamma som sitter hemma o kan knappt svenska, blir så klart deprimerad! Det är inte lätt för barnen som får tolka åt henne heller. De allra flesta vill arbeta och göra rätt för sig.
Att hjälpa några som VILL komma ut i samhället och bli en del av oss är faktiskt ganska lätt. Prata med de som har svårt med svenska språket, de lär sig otroligt snabbt, tycker jag.

Där du skriver blabla ...mina kollegor är precis som vilka svenskar som helst, trots att ett fåtal har en liten sjal runt håret. Även deras barn får ha jeans , kjol eller vad de vill.

https://nyhetsbyran.org/2019/01/21/iran-fyrtio-ar-av-islamism/
Citera
2019-07-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Här har vi morgondagens problem för Grumsborna, efter att Nantale och övriga soc.tanter har relativiserat bort dagens problem som sandlådebråk:

(FB) Samnytt TV: Förtvivlad mor vill fly mångkulturen 10/7 2019
Nantale har absolut ingenting emot att en vit 13-årig flicka överfalls, då GM är albaner. Nantale och flera andra härinne bygger hela sin existens på att dels förringa brutalitet begångna av MENA-pack och dels på att desperat leta efter brott begångna av svenskar.
Citera
2019-07-11, 12:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja, vi kan använda ordet mirakel. Att de befinner sig i farliga situationer ingår i polisyrket så det är de väl beredda på, men detta faktum att det kastas sten på dem, att de kriminella som de griper en gång varannan vecka går fria varenda gång, samt att det tydligen är helt okej att sitta och hånflina och räcka finger i rätten, det är fanimig unikt för Sverige. Och det är nånting som måste vara oerhört svårt att stå ut med som polis.

Det är precis vad jag menade med mirakel. Den svenska polisen jobbar i en krigszon i Mellanöstern varje dag. Dessa så kallade "no-go zoner" med flygande stenar är krigszonerna.
Citera
2019-07-11, 12:19
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det sänder förstås ut signalen att i Sverige kan man göra vad som helst och det blir inkörsporten till tung kriminalitet. Grattis Sverige!

Om du vill sänka straffmyndighetsåldern så är det en annan sak och ska givetvis gälla alla, oavsett var de är födda. Eller vill du ha apartheidlagar där hudfärg avgör påföljd?
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2019-07-11 kl. 12:24.
Citera
2019-07-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Om du vill sänka straffmyndighetsåldern så är det en annan sak och ska givetvis gälla alla, oavsett var de är födda. Eller vill du ha apartheidlagar där hudfärg avför påföljd?

Istället för att ställa PK motfrågor, hur skall det lösas?
Citera
2019-07-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Vilken fegis du är. Vi mot dem?
Våga möta en medmänniska!
När jag tänker på vi och dem, så handlar det om realister mot vänsterliberalpack som du, samt flera andra i den här tråden. Det är ju ni som ser till att problemen uppstår. Jag har alltid varit snäll och omtänksam privat, men idag måste jag medge, att om jag ser en skadad människa be om hjälp, så skulle jag glatt neka, om jag var 100% säker på att det var du, eller någon av dina gelikar. Jag skulle självklart inte orsaka skadan, men glädjas litet åt den, framför allt om den var resultatet av misshandel från någon av dina medmänniskor. För några år sedan trodde jag aldrig att det skulle ske, men jag måste erkänna att det är så nu.
Citera
2019-07-11, 12:25
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Istället för att ställa PK motfrågor, hur skall det lösas?

Det har jag redan skrivit, lär dig läsa istället för att fråga.
Citera
2019-07-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det är lätt sagt, men varje inlägg du gjort i den här tråden göder hatet. Din naivitet och vad du ser som medfödd empati får mig att kräkas på riktigt. Du tror att du är den empatiska och alla vi som vill hindra förödelsen är empatilösa, medan jag hävdar motsatsen. Empati är inte att ta hit människor som aldrig någonsin kommer att få ett bra liv, till sinnessjukt höga kostnader, som långsamt försämrar tillvaron alltmer för alla i landet.

Din typ av människor är de värsta av alla, då ni faktiskt är riktigt farliga för samhället. Min högsta önskan är att du en närliggande dag kommer att drabbas av det våld du så glatt förnekar finns, eftersom inga invandrare ju hatar svenskar. Jag hoppas du drabbas mycket hårt.

Jag tycker du får läsa vad jag skrivit! Trots att jag är kvinna och inte storväxt heller så hade jag gått ut på gården i Grums redan för 1 år sen!! Hade det inte hjälpt, så hade jag ANMÄLT TILL SOCIALA!!

Jag hade inte det låtit fortgå i över 1 år och sen KONTAKTA HYRESGÄSTFÖRMEDLINGEN!!Detta tycker jag är helt galet!

När ni ser barn bråka spelar ingen roll om det är på skolgård, i centrum, utanför ert hus m.m ..blir du helt handlingsförlamad då??

Va faan han jag skrivit att INGEN invandrare hatar svenskar??

Jag känner inte ALLA INVANDRARE, men de vänner jag har, gör inte det!

Du är ingen god människa iallafall , som vill att jag ska DRABBAS OCH MYCKET HÅRT!

Har jag FÖRNEKAT ATT DET FINNS VÅLD?!
I grums handlar det om 7-11 åriga barn.!!!
Citera
2019-07-11, 12:43
Medlem
Citat:
Det har jag redan skrivit, lär dig läsa istället för att fråga.

Räcker med att ha läst dina tidigare naiva PK inlägg, du bara svävar i dina svar.
Citera
2019-07-11, 12:47
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Räcker med att ha läst dina tidigare naiva PK inlägg, du bara svävar i dina svar.

Mitt inlägg 744 är väldigt konkret, till skillnad från ditt ”recept”, men det är nog bättre att du stannar i din bubbla med konfirmationsbias så jag slipper bemöta one-liners-nonsens.
Citera
2019-07-11, 13:12
Avslutad
Citat:
Om du vill sänka straffmyndighetsåldern så är det en annan sak och ska givetvis gälla alla, oavsett var de är födda. Eller vill du ha apartheidlagar där hudfärg avgör påföljd?

För att slippa dina "apartheidlagar" så måste vi ge incitament till svenska 10-12 åringar för att begå brott i samma utsträckning som invandrarbarn. Skitsamma om vi får mer brottslighet så länge vi har jämlikhet, det är såklart viktigare än något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in