2019-07-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Polisen kanske kan grilla korv med barnen, då kanske de börjar respektera ordningsmakten och andra människor.

Får vanliga ungjävlar som mina ocxkså dessa satsningar och korvgrillning samt kanske åka polisbil och prova sirener??
Eller måste dom kvala in och ha rätt sorts föräldrar och uppföra sig illa?
Citera
2019-07-08, 19:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Jag har varit i Afghanistan och det vore en ypperlig plats för avskummen, förlåt, muslimerna att börja om på!
Men då måste man klä det i en fin PK mässig skepnad, så alla svenskar och européer blir nöjda.
Med bakgrunden att dom eg. mest vill hem, dom vill vara i sin egen kultur. Dom är här på flykt och vi hjälper dom.
Kanske jag skulle bli politiker ett tag för att finslipa planen.
Citera
2019-07-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
De svenska ungarna måste lära sig att hålla ihop och agera samfällt. Enda lösningen. Och initiativet måste vara föräldrarnas.
Nej, det är inte lösningen. Detta handlar om barn från 8 till 12 års ålder. Även de svenska barnen lär vara i samma ålder. Det är föräldrarna som har ansvaret, inte barnen. Lösningen är att föräldrarna till barnen som blivit utsatta kontaktar de andra barnens föräldrar. Om dessa inte talar svenska finns det garanterat någon som kan tolka. Jag vet av lång erfarenhet att det är ganska vanligt att utländska föräldrar - särskilt som inte lärt sig svenska - inte har någon aning om vad deras barn håller på med när de leker ute. Ibland är barnen dessutom uppfostrade med förtryck i form av aga och hårda ord vilket gör att de agerar på samma sätt när de får chansen. Om det inte hjälper att tala med föräldrarna bör man kontakta socialen.
Citera
2019-07-08, 19:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
För att bila opinion måste du synas, media vill inte medverka till det eftersom det är stämplat som att sprida rasism av svenska folket. Andra partier plockar dessutom PK poäng i samma veva de öppnar truten. Kanske de har gjort bedömningen att det är bästa att ligga lågt eller lyckas de inte göra sig hörda.
Eller ser du någon lågt hängande frukt där de kan sprida sitt budskap?
Till att börja med så hade de kunnat upplysa det svenska folket om att MENA-människorna som redan befinner sig i landet förökar sig i en mycket snabbare takt än oss vita och Sverige därför kommer att bli ett kalifat inom hundra år och att alla utom de rödgröna kommer bli obsoleta inom svensk politik mycket snabbare än så. Om SD hade kört stenhårt på det mantrat varje tillfälle som ges hade det blivit fart på nationalismen i landet. Nu har man istället övergett nationalismen och implicit accepterat det kommande kalifatet, allt för att eventuellt få vara med och leka regering i några år.
Citera
2019-07-08, 19:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, det är inte lösningen. Detta handlar om barn från 8 till 12 års ålder. Även de svenska barnen lär vara i samma ålder. Det är föräldrarna som har ansvaret, inte barnen. Lösningen är att föräldrarna till barnen som blivit utsatta kontaktar de andra barnens föräldrar. Om dessa inte talar svenska finns det garanterat någon som kan tolka. Jag vet av lång erfarenhet att det är ganska vanligt att utländska föräldrar - särskilt som inte lärt sig svenska - inte har någon aning om vad deras barn håller på med när de leker ute. Ibland är barnen dessutom uppfostrade med förtryck i form av aga och hårda ord vilket gör att de agerar på samma sätt när de får chansen. Om det inte hjälper att tala med föräldrarna bör man kontakta socialen.

De har begått brott. Det är ett polisiärt ärende.
Citera
2019-07-08, 19:34
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortoped
så hur många svenska barn gör motstånd ? 1 av 10 ? det är föräldrarna det hänger på under de åren.
0 av de som tittat på statliga Lilla Aktuellt. Där får man lära sig att aldrig kämpa emot. Det ska börjas i tid.
Citera
2019-07-08, 19:41
Medlem
adaxs avatar
Jag har inte sett något namn på vårdnadshavarna. Vad heter dom?
Ut med namnet så dom får ta konsekvenserna av sin vanvård. Detta måste få ett slut nu.
Citera
2019-07-08, 19:43
Medlem
Arkiaters avatar
Hur väl kartlagt är problemet med dessa barn? Rör det sig om 5, 10, 20 eller flera? Vad gör de vuxna i Grums? Varför går de inte ut och patrullerar, och ingriper när något händer? Hur kan de komma sig att de blir ägda av minderåriga barn, om man får tro det som skrivits hitintills?
Citera
2019-07-08, 19:49
Medlem
Mubutus avatar
Kan tänka mig att situationen som förälder i denna situation är betydligt svårare än vissa här i tråden vill påvisa. Som t.ex gå ut och ge ungarna en rejäl utskällning samt örfil.

Skulle du som påstår det verkligen våga IRL? Menar det är lätt att snacka..

Vad är du upp emot? Möjligen radikala muslimer, du KAN utsätta dig själv och din familj för livsfara!

Självklart skulle jag agera om de rörde mina ungar, men man måste fundera över konsekvenserna av sitt agerande när man har med sådana människor att göra..

Är varken fegis eller cuck, men som sagt, detta är svåra tider, och om du får en eller flera rabiata muslimer efter dig och din familj?
Citera
2019-07-08, 19:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Det enda man bör göra är att lära sina barn att slå ner svartingarna. Sen löser det mesta sig självt.
Citera
2019-07-08, 19:50
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström

Kan spä på rasismen
Enligt barnpsykologen Åsa Landberg är det ovanligt att barn blir så här våldsamma.

– I regel har vuxna ett mer våldsamt beteende än barn. Att barn gör så här är ovanligt. Då är det något allvarligt som ligger bakom.

Monica Ekström, distriktsordförande för Rädda Barnen i Värmland, varnar för att situationen kan spä på rasism.

Faschinerande och ack så talande om situationen på den politiska åsiktskartan ... barn misshandlas och hotas, även vuxna skräms av ett fruktansvärt grovt och vulgärt språk och beteende och Rädda Barnens varnar för att det kan spä på rasism! Men visst självklart borde dom ha manifestationer mot rasism och främlingsfientlighet där i Grums så att alla kan känna sig bättre. Fler tolkar behövs nog också om inte föräldrarna till de stackars missförstådda barnen inte förstår svenska.
Citera
2019-07-08, 19:55
Medlem
Zilvios avatar
Citat:

Det är säkert jobbigt i början för de svenska barnen där men ser man nyktert på det så är de ju priviligerade då de tidigt integreras i det nya sverige och kommer att ha fördelar gentemot svenskar som inte får "fördelen" att integreras i så unga år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in