Citat:
Jag blir verkligen provocerad av den här lågintelligenta personen. Han är SÅ korkad! Lyssnar inte på vad personen han intervjuar säger, utbrister saker som "åh shit asså" och är direkt respektlös. Har plågat mig igenom några avsnitt endast för att jag är intresserad av personerna han intervjuar. Skämskudde. Mamman som förlorat sin dotter. "Hjärnforskaren" Katarina Gospic (som för övrigt också är lågintelligent). Dessutom tror jag att det är han själv som startat tråden som heter "är Alexander Pärleros en människa" (el liknande. Noll självinsikt. Hans fru verkar normalbegåvad, undrar om hon inte skäms för honom. Eller är pengar allt.
En riktigt plågsam lyssning är avsnittet med Leif Silbersky från minut 43.30. Han beskriver insiktsfullt och ödmjukt en av de jobbigaste händelserna i sin karriär där han citerade Stig Dagerman i Engla-rättegången. Går vidare till att prata om hur det är att försvara Eklund som är hatad
Pärlan: ”det var ju Engla då, det var otroligt hemskt, han tog henne, försökte strypa henne, försökte slänga in henne i den här röda bilen, hon sprang iväg, han sprang efter, ströp henne till döds. Sen drog han iväg och käkade pizza, sen eh åkte han hem igen ja. Och drog en kaffe och sen funderade han lite eh på vad han skulle göra med kroppen. Hur var det att träffa honom?”
HUR kan denna idiot ha nått framgång genom en intervjupod? Han kan inte föra ett normalt samtal? Silbersky måste ha varit helt paff. Snälla lyssna vill inte va ensam om denna upplevelse mer!