Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Jag blir verkligen provocerad av den här lågintelligenta personen. Han är SÅ korkad! Lyssnar inte på vad personen han intervjuar säger, utbrister saker som "åh shit asså" och är direkt respektlös. Har plågat mig igenom några avsnitt endast för att jag är intresserad av personerna han intervjuar. Skämskudde. Mamman som förlorat sin dotter. "Hjärnforskaren" Katarina Gospic (som för övrigt också är lågintelligent). Dessutom tror jag att det är han själv som startat tråden som heter "är Alexander Pärleros en människa" (el liknande. Noll självinsikt. Hans fru verkar normalbegåvad, undrar om hon inte skäms för honom. Eller är pengar allt.

En riktigt plågsam lyssning är avsnittet med Leif Silbersky från minut 43.30. Han beskriver insiktsfullt och ödmjukt en av de jobbigaste händelserna i sin karriär där han citerade Stig Dagerman i Engla-rättegången. Går vidare till att prata om hur det är att försvara Eklund som är hatad

Pärlan: ”det var ju Engla då, det var otroligt hemskt, han tog henne, försökte strypa henne, försökte slänga in henne i den här röda bilen, hon sprang iväg, han sprang efter, ströp henne till döds. Sen drog han iväg och käkade pizza, sen eh åkte han hem igen ja. Och drog en kaffe och sen funderade han lite eh på vad han skulle göra med kroppen. Hur var det att träffa honom?”

HUR kan denna idiot ha nått framgång genom en intervjupod? Han kan inte föra ett normalt samtal? Silbersky måste ha varit helt paff. Snälla lyssna vill inte va ensam om denna upplevelse mer!
Citera
2022-04-06, 22:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Lyssnade på avsnittet med mamman vars dotter dog. Det var plågsamt att höra den här mannen (som absolut inte kan vara journalist någonstans) tafatt "intervjua" henne. Förstår inte någonstans hajpen kring denna tragiska podcast.

Om den här poden är topp i Sverige undrar jag vad annat skit som människor frivilligt misshandlar sina hjärnor med?

Pärleros misshandlar även sitt intervjuobjekt genom att känslokallt flika in förnumstiga kommentarer om att det behövs tid att ”läka” i relationen till föräldrarna. En relation med så gravt narcissistiska föräldrar behöver klippas av, för alltid, ju förr desto bättre. Först ta död på barnbarnet, sedan lägga skulden på modern. Saknar ord ...

Pärleros överskattar sin förmåga å det grövsta.
Citat:
Dunning–Kruger-effekten är en felaktig självbild (kognitiv bias) som innebär att den som inte har kunskap också är oförmögen att förstå att han eller hon överskattar sin kunskap och/eller förmåga. Samtidigt tenderar personer med hög kompetens att underskatta sin relativt höga kompetens gentemot andra, vilket leder till antagandet att det som är lätt för den kompetente också är lätt för andra.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger-effekten

E.
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
En riktigt plågsam lyssning är avsnittet med Leif Silbersky från minut 43.30. Han beskriver insiktsfullt och ödmjukt en av de jobbigaste händelserna i sin karriär där han citerade Stig Dagerman i Engla-rättegången. Går vidare till att prata om hur det är att försvara Eklund som är hatad

Pärlan: ”det var ju Engla då, det var otroligt hemskt, han tog henne, försökte strypa henne, försökte slänga in henne i den här röda bilen, hon sprang iväg, han sprang efter, ströp henne till döds. Sen drog han iväg och käkade pizza, sen eh åkte han hem igen ja. Och drog en kaffe och sen funderade han lite eh på vad han skulle göra med kroppen. Hur var det att träffa honom?”

HUR kan denna idiot ha nått framgång genom en intervjupod? Han kan inte föra ett normalt samtal? Silbersky måste ha varit helt paff. Snälla lyssna vill inte va ensam om denna upplevelse mer!

Enda förklaringen är väl att Pärleros har de rätta kontakterna?
Senast redigerad av skoputs 2022-04-06 kl. 22:10.
Citera
2022-04-07, 05:12
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Enda förklaringen är väl att Pärleros har de rätta kontakterna?
Tror snarare han är bra på att sälja in sig samt att intervjuobjektet vet att det inte kommer några svåra frågor. De känner sig inte så hotade.

Nä, han är värdelös. Urtypen av platt människa med rumstemperatur-IQ.
Citera
2022-04-17, 11:06
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Jag blir verkligen provocerad av den här lågintelligenta personen. Han är SÅ korkad! Lyssnar inte på vad personen han intervjuar säger, utbrister saker som "åh shit asså" och är direkt respektlös. Har plågat mig igenom några avsnitt endast för att jag är intresserad av personerna han intervjuar. Skämskudde. Mamman som förlorat sin dotter. "Hjärnforskaren" Katarina Gospic (som för övrigt också är lågintelligent). Dessutom tror jag att det är han själv som startat tråden som heter "är Alexander Pärleros en människa" (el liknande. Noll självinsikt. Hans fru verkar normalbegåvad, undrar om hon inte skäms för honom. Eller är pengar allt.

Pärleros är en självuppblåst lågbegåvad nolla!
Citera
2023-06-27, 07:04
Medlem
Det stönande fejkskrattet är ändå helt otroligt!
Citera
2023-07-08, 15:36
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Det stönande fejkskrattet är ändå helt otroligt!
Pärlemos innehar utan tvekan det mest obehagliga skrattet som regelbundet tillåts yppas offentligt
Citera
2023-08-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hennes mamma är ett skolboksexempel på narcissistisk personlighetsstörning. Precis allt hon berättar om mamm...
.....

Fick föräldrarna inte någon rättslig påföljd, oaktsamhet eller vållande till annans död? I den länkade inspelningen hör vi bara en sida i ett oerhört tragiskt fall. Tragiken spelar youtube inspelaren på och den rubrik han valt; "Mina föräldrar orsakade min dotters död" antyder föräldrarnas skuld. Inspelningen har renderat 250.000 klick (17kr per tusen klick, 4.250kr, länk 1).

En reporter bör väl försöka ge perspektiv i ett reportage. Belysa alla sidor. Men, inspelaren i det här fallet utger sig inte för att vara reporter utan "entreprenör, influenser, föreläsare och grundare .. av Nordens största intervjupodd". Så, man får kanske ta inspelningen med en nypa salt.

Från FB perspektiv vore det dock bra att se FUP för att möjliggöra ett sakligt perspektiv och inte påstå att folk är psykiskt sjuka innan vi vet fakta. Någon som således har dylika dokument att dela?

+++++++++++++++++++
länk 1: https://www.quora.com/How-much-money-is-250k-views-on-YouTube
"I have a channel on YouTube and earn about $1.70 per 1,000 views." 17 x 250 = 4250kr
Senast redigerad av fokuserapafakta 2023-08-09 kl. 20:14.
Citera
2023-08-12, 00:28
Medlem
Marabouoreos avatar
Någon som vet om han någonsin lyft och adresserat kritiken han får, härifrån bland annat?
Citera
2023-08-22, 00:02
Medlem
Marabouoreos avatar
Precis hört senaste avsnittet med läkaren Mikael Tiger. Ett oavbrutet upprepande av FELAKTIGA TERMER från Alexanders håll!! PsykadeLISKA säger han, trots att Mikael gör det tydligt att det heter psykadeLIKA.

Blev enormt irriterad, kunde knappt slutföra
Citera
2023-11-19, 11:32
Medlem
Såg precis hans intervju med Mats Qviberg.

Det känns som att ett barn intervjuar en vuxen, man skäms ibland när Alexander öppnar munnen.
Citera
2023-11-19, 11:34
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Usel. Det går inte att ta ifrån honom hans driftighet, men tyvärr har han inte hjärnan för att kunna föra ett framgångsrikt samtal med många av intervjupersonerna i min mening. Han missförstår ofta och lyckas inte få ett djup i konversationerna som jag personligen hade önskat. Ett bra exempel på detta är podcasten med Leif GW där de är på helt olika nivåer. Den intervjun är dock inte den enda, jag skulle snarare säga att det snarare är regel än undantag att problemet lyser igenom.

Inget ont om Alexander annars. Han verkar snäll och driven som sagt, men hans podcast är inget för mig.

Inte för att vara sådan men det finns väl knappt någon som är bra på att driva en podcast?
Citera
2023-11-19, 11:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad är egentligen Alexander Pärleros känd för? Är han en så kallad youtuber?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in