Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-04, 21:37
Medlem
Lyssnade på avsnittet med mamman vars dotter dog. Det var plågsamt att höra den här mannen (som absolut inte kan vara journalist någonstans) tafatt "intervjua" henne. Förstår inte någonstans hajpen kring denna tragiska podcast.

Om den här poden är topp i Sverige undrar jag vad annat skit som människor frivilligt misshandlar sina hjärnor med?
Citera
2021-12-12, 23:06
Medlem
TompaOs avatar
Yxskaftet Pärlan tror alltså att Viktor Leksells låt Svag uttalas Swag
Citera
2022-01-26, 18:07
Medlem
Pågår en del intressanta diskussioner nu på hans Instagram rörande insamling som inte redovisats.
Citera
2022-01-27, 04:36
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Pågår en del intressanta diskussioner nu på hans Instagram rörande insamling som inte redovisats.
Hoppla. Var tog diskussionen sin början? Vem är denna Micke som pengarna skulle gå till? Hans historia stämde inte överens med allas våran Pärla, hade någon kommenterat.
Citera
2022-02-02, 20:52
Medlem
Nu har Pärleros blivit vaccinexpert också och ifrågasätter vaccinet mot covid.

Att ifrågasätta modellen att alla ska vaccineras eller att det är så många rapporter om biverkningar är en sak men Pärleros ifrågasätter till och med vaccinets effektivitet.

https://sverigesradio.se/artikel/framgangspodden-ifragasatter-vaccinet-och-anklagar-regering-for-att-morka
Citera
2022-02-03, 01:45
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid

Att ifrågasätta modellen att alla ska vaccineras eller att det är så många rapporter om biverkningar är en sak men Pärleros ifrågasätter till och med vaccinets effektivitet.

https://sverigesradio.se/artikel/framgangspodden-ifragasatter-vaccinet-och-anklagar-regering-for-att-morka

Väldigt intressant samtal.
Citera
2022-02-04, 12:32
Medlem
Yrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid

Ja herregud. Lyssnade på tio första minuterna. Sen började dom prata om att den absoluta vs relativa riskreduktion vid vaccination. Jag är ingen statistiker (och dessutom ingen påhejare av vaccinationsprogrammet) men tom en tredjeklassare borde kunna skjuta ner argumentationen i denna podcast. Det här är ju som JRE för dagisbarn!
Citera
2022-02-04, 21:24
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Vart är den omtalade videon där han pratar om pandemin med en forskaren som inte är en hjärntvättad marionett? Hittar den inte på Pärleros youtubekanal. Säg inte att den är borttagen
Citera
2022-02-05, 21:51
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Vart är den omtalade videon där han pratar om pandemin med en forskaren som inte är en hjärntvättad marionett? Hittar den inte på Pärleros youtubekanal. Säg inte att den är borttagen

Jo den är borttagen av YouTube. Du kan lyssna på avsnittet via tex https://play.acast.com/s/framgangspodden/555-katarina-gospic-den-censurerade-pandemin-original

Gissningsvis brände Katarina Gospic upp alla broar till SVT och SR som fanns. Möjligtvis får hon sommarprata igen runt 2035.
Citera
2022-02-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missmermaid
Han åkte inte i samma ambulans som dottern har jag för mig att hon sagt på sin instagram eller i en annan podd.

Mamman låg på bb och han ringde henne och berättade att det var illa med flickan . Hon flyttade sig från bb för att ta sig dit isolde låg och ta farväl .
Citera
2022-02-13, 11:39
Medlem
Lyssnade på avsnittet med Agnes Wold.
Hon säger klart och tydligt att har du haft covid så har du lika skydd som två doser av vaccinet. Så när hon fick en fråga om en person som har haft covid två gånger måste vaccinera sig, så blev det- nej det behöver hon inte.

Vet inte vad det är med denna dam, men hon känns inte trovärdig alls och känns mer som en gammal tant som pratar nonsens när hon propagerar för vaccinet så hårt, men vänder snabbt att man inte behöver om man haft infektionen (själv-vaccinerat sig som hon sa) och påpekar gärna att hon är akademiker emellanåt. Känns som en opålitlig akademiker det här enligt min mening.
Citera
2022-03-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Lyssnade på avsnittet med mamman vars dotter dog. Det var plågsamt att höra den här mannen (som absolut inte kan vara journalist någonstans) tafatt "intervjua" henne. Förstår inte någonstans hajpen kring denna tragiska podcast.

Om den här poden är topp i Sverige undrar jag vad annat skit som människor frivilligt misshandlar sina hjärnor med?
Jag blir verkligen provocerad av den här lågintelligenta personen. Han är SÅ korkad! Lyssnar inte på vad personen han intervjuar säger, utbrister saker som "åh shit asså" och är direkt respektlös. Har plågat mig igenom några avsnitt endast för att jag är intresserad av personerna han intervjuar. Skämskudde. Mamman som förlorat sin dotter. "Hjärnforskaren" Katarina Gospic (som för övrigt också är lågintelligent). Dessutom tror jag att det är han själv som startat tråden som heter "är Alexander Pärleros en människa" (el liknande. Noll självinsikt. Hans fru verkar normalbegåvad, undrar om hon inte skäms för honom. Eller är pengar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in