2019-07-02, 23:45
Medlem
Är det bara jag som tuggar sönder portionspåsar? Eller suger på dem tills dem går sönder? Händer alltför ofta när snusen börjar avta i smaken att man lägger ner den o tuggar på den lite för att få ut den där sista smaken & den då går sönder. Är det bara jag som har denna dåliga vana?
Citera
2019-07-03, 00:11
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag snusar portion och jag brukar små-tugga lite på påsen efter att prillan legat inne en längre tid för att få ut sista tobakssmakande vätska
Citera
2019-07-03, 00:17
Medlem
Testa lös annars, hår på pungen får du på köpet.
Citera
2019-07-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps

Lös kör jag på dagligen hemma.
Citera
2019-07-03, 01:36
Medlem
Europes avatar
Jag har endast snusat när jag har slutat röka. Men när jag har snusat portionssnus, så har jag mycket riktigt tuggat lite på dem mot slutet. Speciellt som många av våra snusdosor är lite gamla och portionssnusen är ju lite mildare än lössnuset (som jag också har hemma).
Citera
2019-07-03, 04:04
Medlem
Senast jag snusade portion var 2007...då tuggade jag visst passionerat portionssnusen med framtänderna. Ej så det gick sönder, du får skärpa dig?
Citera
2019-07-03, 04:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnusarBaraEttan
Senast jag snusade portion var 2007...då tuggade jag visst passionerat portionssnusen med framtänderna. Ej så det gick sönder, du får skärpa dig?

Brukar göra samma, dvs. tugga lite försiktigt någon gång när prillan börjar "ta slut" och det snart är dags att byta. Man får ut det "sista" av snuset då.

(Själv vill jag snusa lös, men tycker det är för meckigt/är för lat samt så har jag ett kostymjobb på dagarna, kan ej se ut som drängen i "Emil"..)
Citera
2019-07-03, 06:31
Medlem
HabitueratSveriges avatar
Händer mig 24/7. De påsar som håller bäst mot tuggandet är granit original.
Citera
2019-07-03, 07:24
Medlem
rikastistorstans avatar
Det är standard här också att man tar ner den och biter lite i slutet. Är ju så satans lite nico i påsarna nuförtiden så man försöker väl krama ur det sista.
Citera
2019-07-03, 14:27
Medlem
Ortopeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps

Det finns snus med betydligt högre nikotinhalt i portionsform än vad lös har, så jag förstår inte riktigt hypen.
Citera
2019-07-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortoped
Det finns snus med betydligt högre nikotinhalt i portionsform än vad lös har, så jag förstår inte riktigt hypen.

Ligger nog en del osäkerhet bland dessa människor, vars ända chans att känna sig som en man är att snusa lös & därför trackar dem ner på portion för att förstärka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in