2019-07-02, 21:20
Medlem
Dantexchs avatar
Hej jag fyllde 18 i år och min kompis är fortfarande 17. Tänkte kolla om någon vet nåt om Lufthansa åldersgräns på alkohol. Kommer min kompis kunna dricka? Kan jag änns dricka eller är det högre än 18?
Citera
2019-07-02, 21:25
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantexch
Hej jag fyllde 18 i år och min kompis är fortfarande 17. Tänkte kolla om någon vet nåt om Lufthansa åldersgräns på alkohol. Kommer min kompis kunna dricka? Kan jag änns dricka eller är det högre än 18?

Det är bara att du beställer in alkoholen och sen ger till han, dom har absolut ingen större koll på flyg, förutom typ Emirates och sånna arab bolag där alkohol är känsligt om man ska landa i deras länder.
Citera
2019-07-02, 21:37
Medlem
Dantexchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Det är bara att du beställer in alkoholen och sen ger till han, dom har absolut ingen större koll på flyg, förutom typ Emirates och sånna arab bolag där alkohol är känsligt om man ska landa i deras länder.
Okej!
Citera
2019-07-02, 22:31
Medlem
Pestoleras avatar
Oj jag var 16 när jag å morsan kröka loss på flyget till Cypern, ingen som undrade om nått. Fråga ? hur gick det: Svar det spårade totalt, hahahaha, men sant
Citera
2019-07-02, 23:10
Medlem
Citat:

SAS har stenkoll. Men sen är det ju SAS också. Tråkflygbolaget nummer 1.

Steward tjafsade sist om nåt med svensk alkohollagstiftning när jag var inne på min femte öl som hon tyckte var gränsen. Jag svarade att Svensk alkohollagstiftning inte gäller över spanskt luftrum. Då blev hon sur och gick.

Har säkerligen själv fel i detta då kärran nog är reggad i Sverige=svensk mark?

Dock lackade jag då jag dels var tvungen att pröjsa biran utöver biljettpris, dels att fem öl definitivt inte är 15. Särskilt inte 4,2: or
Citera
2019-07-02, 23:15
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavitation

Steward tjafsade sist om nåt med svensk alkohollagstiftning när jag var inne på min femte öl som hon tyckte var gränsen. Jag svarade att Svensk alkohollagstiftning inte gäller över spanskt luftrum. Då blev hon sur och gick.

Dock lackade jag då jag dels var tvungen att pröjsa biran utöver biljettpris, dels att fem öl definitivt inte är 15. Särskilt inte 4,2: or

Haha, har du ett dåligt ölsinne eller? har gjort X antal resor med detta bolag genom åren och har fan supit skallen av mig varje gång (jag flyger alltid packad, resan går så fort då)
Citera
2019-07-03, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavitation

De har rätt att förbjuda kopiöst drickande då de inte utan svårigheter kan slänga av dig från planet till skillnad från i en krog på fast mark. Du bryter således mot villkoren du ingick när du köpte din flygbiljett, vilket du kan straffas för i Sverige.
Citera
2019-07-03, 06:47
Medlem
Citat:
Haha, har du ett dåligt ölsinne eller? har gjort X antal resor med detta bolag genom åren och har fan supit skallen av mig varje gång (jag flyger alltid packad, resan går så fort då)

Packad var inte målet för mig men gillar öl, speciellt när jag är ledig och ja, resan går snabbare. Och ölsinnet är snarare bättre än det nyktra

Vet ej vilken flight du tog. De kanske är mindre kinkiga på transatlatiska flygningar.
Citera
2019-07-03, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
De har rätt att förbjuda kopiöst drickande då de inte utan svårigheter kan slänga av dig från planet till skillnad från i en krog på fast mark. Du bryter således mot villkoren du ingick när du köpte din flygbiljett, vilket du kan straffas för i Sverige.

Fem öl är i min mening inte kopiöst drickande. Fem öl är knappt en buzz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in