• 1
  • 2
2019-07-01, 22:18
Medlem
JackSm1ths avatar
Ge mig er lista på 3, 5, 10, 20, 50 eller 100 böcker jag borde läsa innan jag dör. Skriv också en kort förklaring på varför jag ska läsa just den boken som du rekommenderar. Vad kan jag lära mig utav den? Vad kan jag förvänta mig?

De ska finnas på svenska eller engelska. Jag läser allt, men har slut på inspiration på vad jag ska läsa.
Citera
2019-07-01, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Ge mig er lista på 3, 5, 10, 20, 50 eller 100 böcker jag borde läsa innan jag dör. Skriv också en kort förklaring på varför jag ska läsa just den boken som du rekommenderar. Vad kan jag lära mig utav den? Vad kan jag förvänta mig?

De ska finnas på svenska eller engelska. Jag läser allt, men har slut på inspiration på vad jag ska läsa.

Bibeln såklart.. annars brinner du i helvetet.
Ungefär såna här svar kommer du att få, utan glimten i ögat.
Citera
2019-07-01, 22:21
Bannlyst
Vilka genrer är du insatta i?
Citera
2019-07-01, 22:23
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Bibeln såklart.. annars brinner du i helvetet.
Ungefär såna här svar kommer du att få, utan glimten i ögat.
Bibeln finns "i min kikare".
Jag är medveten om att detta är Flashback, och jag tror mig vara kapabel att filtrerar bort trollinlägg.
Citera
2019-07-01, 22:25
Medlem
StigAllans avatar
Tärningsspelaren.
https://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4rningsspelaren
Citera
2019-07-01, 22:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Bibeln! Den innehåller nyckeln till att leva vidare i en bättre värld efter du dör.
Citera
2019-07-01, 22:28
Medlem
Carobnjaks avatar
Leta reda på Göran Häggs 1001 böcker du måste läsa innan du dör.
Citera
2019-07-01, 22:30
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tärningsspelaren.
https://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4rningsspelaren
Den har jag läst! Bra bok! Bra tips för övrigt!
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Leta reda på Göran Häggs 1001 böcker du måste läsa innan du dör.
Det ska jag göra!
Citera
2019-07-01, 22:33
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vilka genrer är du insatta i?
Lite av allt. Deckare före skräck. Självbiografier före sci-fi. Men försöker variera mig mycket.

Kan också läsa skit som "Omgiven av idioter", bara för att veta vad andra pratar om.
Psykologi är jag särskilt intresserad av. Psykologiska thrillers alltså. Spänning.
Humor är alltid kul.
Citera
2019-07-01, 22:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Wilhelm Mobergs utvandrar-serie. Den måste man läsa innan man dör. Skildrar våra förfäders tankar och känslor kring Sverige och livet så himla fint.
Citera
2019-07-01, 22:34
Medlem
Belavias avatar
Citat:

Läs allt av Fernando Pessoa(Författarnas författare), någon annan litteratur behöver man inte.
Senast redigerad av Belavia 2019-07-01 kl. 22:37.
Citera
2019-07-01, 22:35
Medlem
Historien om Sverige av Herman Lindqvist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem