2019-07-01, 16:10
Medlem
Hej.

Ngon som sett nya serien Blood & Treasure?

Verkar vara en Indiana Jones liknande serie och det r i min typ av filmer/serier.

CBS har redan sagt innan ens ssong 1 snts frdigt att ssong 2 r p gng och ska spelas in.
Citera
2022-03-29, 18:54
Medlem
Trollmias avatar
Blood & Treasure
IMDB: https://www.imdb.com/title/tt7712598/
IMDB-rating: 6,7

Det r en blandning av Indiana Jones och typ Relic Hunter (Kultjgarna p svenska).

Det r dock mer koncentrerat runt just artefakter som tagits frn Kleopatras och Marcus Antonius gemensamma grav. Det r mycket hoppande mellan rtal vilket kan gra avsnitten lite virriga ibland om man inte hnger med. Men det r en arkeolog-nrdig f.d. FBI-agent McNamara som blir inhyrd av en mega-rik snubbe (John Larroquette) att leta reda p en kidnappad arkeolog. Till sin hjlp har McNamara en mstertjuv och f.d. lskarinna. Tillsammans sker de svaren efter de frsvunna skatterna och sarkofagerna av Kleopatra och Marcus Antonius innan de blir slda av en terrorist som vill ha pengarna fr att finansiera sina terrorbrott.

Mycket folk r inblandat t hger o vnster. Det tillkommer ven historier frn Nazi-Tyskland.

Inga gonbryns-hjande grejor n s lnge, men s har jag bara sett 4 avsnitt av frsta ssongen. Men det har sin charm om man gillar serier som Warehouse 13, Kultjgarna och The Librarians (i vilken John Larroquette ven finns med)... Ltt-tittat utan strre verraskningar n s lnge.

I stil med tiden - tuffa tjejer, nrdiga grabbar (dock inte verdrivet nrdiga, de r tuffa ocks)...

Denna trollkrring ger n s lnga 2,8 trollhattar av 5..

Jag terkommer nr jag sett fler avsnitt.
Senast redigerad av Trollmia 2022-03-29 kl. 19:02.
Citera
2022-07-27, 21:20
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tycker den r okej inne p ep06 frsta ssongen. Hittade till den pga att det dykt upp en ssong 2.
Hittills har nstan allt varit filmat i Europa vilket r sknt, att slippa alla Las Vegas miljer i staterna. Bra tempo.
Sofia Pernas (Lexi Vaziri) tuttar framhvs ganska ordentligt i alla kldselval, snt fr pong direkt.
Den fr mig tidigare helt oknda svenska skdisen Katia Winter spelar Agent Karlsson och har krt nn replik p svenska. Hon verkar ha arbetat i mnga hollywoodprodutioner, The Boys, Dexter m,m samt varit med i Svenska Solsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in