Blood & Treasure
IMDB:
https://www.imdb.com/title/tt7712598/
IMDB-rating: 6,7
Det r en blandning av Indiana Jones och typ
Relic Hunter (Kultjgarna p svenska).
Det r dock mer koncentrerat runt just artefakter som tagits frn Kleopatras och Marcus Antonius gemensamma grav. Det r mycket hoppande mellan rtal vilket kan gra avsnitten lite virriga ibland om man inte hnger med. Men det r en arkeolog-nrdig f.d. FBI-agent McNamara som blir inhyrd av en mega-rik snubbe (John Larroquette) att leta reda p en kidnappad arkeolog. Till sin hjlp har McNamara en mstertjuv och f.d. lskarinna. Tillsammans sker de svaren efter de frsvunna skatterna och sarkofagerna av Kleopatra och Marcus Antonius innan de blir slda av en terrorist som vill ha pengarna fr att finansiera sina terrorbrott.
Mycket folk r inblandat t hger o vnster. Det tillkommer ven historier frn Nazi-Tyskland.
Inga gonbryns-hjande grejor n s lnge, men s har jag bara sett 4 avsnitt av frsta ssongen. Men det har sin charm om man gillar serier som Warehouse 13, Kultjgarna och The Librarians (i vilken John Larroquette ven finns med)... Ltt-tittat utan strre verraskningar n s lnge.
I stil med tiden - tuffa tjejer, nrdiga grabbar (dock inte verdrivet nrdiga, de r tuffa ocks)...
Denna trollkrring ger n s lnga 2,8 trollhattar av 5..
Jag terkommer nr jag sett fler avsnitt.