Jag skrev redan under konserten:
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Åkte förbi stadion på eftermiddagen då var det redan en massa fjortisar, mest med svensk nedärvd essens som höll på att bo in sig där.
Jag antar att han spelar nu och att svensk polis kommer att "prata lite" med honom när konserten slutar.
Jag antar att Stadionkonserter måste sluta före kl 22.00 för att överklassgrannarna gnäller, så "slut" kl 21.45 och sen ett "spontant" extranummer innan fyrverkerierna.
Jag litar på att svensk polis gör jobbet efter konserten.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Inte en chans!
På stadion gäller knäpptyst efter 22.00 utan undantag.
Jag pratade med en kvinna på Öfre Östermalm nyss och konserten tog slut prick 21.25!
Inget jubel och inget "planerat" extranummer.
Tydligen inget fyrverkeri heller enligt min bekant som av en händelse inte är nysvensk men bor vid Stadion i alla fall.
Hoppas att det blir en ny Assange, men afghanen var väl inte så villig att anmäla. ASAP Kinky verkar vara en rekordelig looser, men då polisen inte har BOs anmälan och inte kan forcera fram en analys av filmen från NFC så kan nog "världsartisten" lämna landet och skratta åt fansen som inte ens fick ett extranummer eller fyrverkeri.
Kanske Svensk polis bommar den här gången också, men en ny "Assange" kunde varit lite kul.
ASAP Rocky på Burundis ambassad i några år hade gjort oss alla gott.
Jag vet inte men jag gissar att åklagaren ansåg att flyktrisken var minimal före konserten.
Dessutom var han tvungen att få ASAP Rocky att själv bekräfta att det var han i videon.
Sedan kunde det glada bajskastandet i arresten börja.
Jag tycker det var bra agerat av åklagare och polis och ser inget konstigt i det.
Dessutom har jag inte sett några videosnuttar på åklagaren när han fattade beslutet som tyder på någon annan bevekelsegrund.
ASAP Rocky sitter bra där han sitter ingallrad i väntan på rättegång.