2019-07-17, 17:06
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
För övrigt är ditt inlägg så förvirrande att man kan tror att du är påtänd. Du menar alltså att frånvaron av bevis är bevis?

Min poäng är att det inte går att utesluta tillhyggen bara för att det inte syns på klippet att någon använder något.

Det är svinbra att du inte heller gillar hans musik
Citera
2019-07-17, 17:12
Medlem
Citat:
Trams och falsk ryktesspridning, det syns inga tillhyggen som används mot afghanerna. Dags för er att besöka speccsavers.
MGM bär på flaskor strax innan misshandeln. BO får skärskador och sys på sjukan. Det är inte ryktesspridning utan omständigheter som pekar på mer än skrubbsår och blånader.
Citera
2019-07-17, 17:39
Medlem
Citat:
Du menar alltså att frånvaron av bevis är bevis?
Så vitt jag vet så är de enda bevis som hittills är kända de videoklipp som cirkulerat. Med dem så är problemet att det finns tidsluckor i dem, inte minst i slutskedet. Frånvaron av ett bevis är så klart inte ett bevis i sig, men mycket talar för att polisen och åklagaren sitter på mer fakta än den som är publicerad. Bland annat vet man gissningsvis vilka skador som finns och inte finns på de olika inblandade personerna. Uttalandet om sydda skador kommer så vitt jag vet från åklagaren, och i brist på fakta som talar emot det så ser jag inte vilket skäl han skulle ha att ljuga om det. När det väl kommer till rättegång måste det ju ändå styrkas, och jag ser inte varför han skulle vara betjänt av att påstå något i det här läget, om det inte skulle vara sant. Det är ju inte en tolkningsfråga; antingen har målsäganden fått skador som sytts, eller så har han inte - det kan inte gärna vara något däremellan.
Citera
2019-07-17, 17:47
Medlem
absolut-justices avatar
Kommer ni ihåg följande inlägg (nedan) från den 3/7, först nu idag den 17/7 (!) vågar AB gå ut med att chefsåklagaren tog ett "tvångsbeslut att förhöra Asap" kl 19:41 den 2/7. Sen fegade både han och Norrmalmspolisen så att Rocky fick genomföra konserten och först därefter vågade man utföra förhöret.

Hade åklagaren och polisen följt gällande riktlinjer hade Rocky tagits in FÖRE konserten, men det hade då medfört en inställd konsert/pengarna tillbaka till en jäkla massa människor och en överhängande risk att en del ungdomsgäng hade gått ut på Östermalm och börjat tutta eld på diverse bilar.

Så summan nu efter 2 veckor är att först fegade chefsåklagaren och polisen mot Rocky, för att sen göra tvärtom efteråt och dessutom tillsätta en fjolla som skulle använda alla till buds stående medel för att sätta Rocky på pottan. Att sen även svensk media mörkade detta skit visar hur illa det var.

Artiklar idag som har 2 veckors fördröjning i adekvat juridik och nyhetsrapportering:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/vQ8AMj/darfor-fick-asap-rocky-genomfora-konserten--trots-tvangsbeslut-fran-a

https://www.expressen.se/noje/darfor-fick-asap-rocky-upptrada-pa-stadion/

Vi vet idag genom olika videos att Rocky nämndes i namn i TMZ videon, så vittnena som polisen skrev upp den 30/6, bör redan då ha uppgett vem gärningsmannen var.

Gamla tråden från den 3/7 !
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det här "överfallet" stämmer inte kronologiskt sett!

ASAP Rocky anges ha kommit in till Stockholm under eftermiddagen söndagen den 30/6.
Samma kväll kommer han i slagsmål någonstans utanför hamburgerhaket Max på Norrmalm.
Sen går hela måndagen den 1/7 utan någon reaktion.
Sen på tisdag kväll uppträder han på Stadion, och runt 01 på natten morgonen mot idag onsdag blir han alltså häktad.

Om nu afghanen låg kvar och det fanns vittnen borde polisen ha fått tag i denna kända snubbe redan på söndag natt/måndag förmiddag. Om alla knata iväg inklusive afghanen och sen släppte en mobilvideo under sö kväll eller må morgon borde han då blivit häktad måndag kväll eller senast tisdag förmiddag.

I stället sys han in efter konserten med åklagarens ursäkt att det fanns risk att han skulle "fly "landet.
Tacka fan för att han skulle "fly"-han är för i helvete på turne, enligt nätet skulle han vidare till Dublin.

Det här pekar på att polisen med flit lät bli att ta honom direkt utan inväntade att konserten skulle ta slut, för att inte få stora ungdomsgäng att börja bråka på Östermalms stadion.
Det fattas minst 1 1/2 dag i polisens arbete som ingen har lyft på ännu och det här är fan värre än när DN och polisen mörkade afghhanövergreppen på We are Stockholm enligt den kända koden 291.

Vet någon vad som hände i kulisserna mellan söndag kväll och tisdag eftermiddag innan konserten började...?
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-17 kl. 17:50.
Citera
2019-07-17, 17:56
Medlem
dialektikers avatar
Vi har ju jätteproblem med det omvända här i Sverige, afghaner som med tillhyggen ger sig på svenskar, utan att få något som helst straff.
De kör fegt våld, med knivar och sånt, eftersom de inte är för små och beniga för att köra en regelrätt fajt som ASAP utövade ( jag är emot allt våld med och det är skitäckligt med sparkar, men det är mer farligt när vapen blandas in).

När ska dessa våldsutövande afghaner få något straff? Det händer ju ingenting när mellanöstern-ligister misshandlar folk säger de som blir utsatta för det. Men det kanske är när det är minderåriga otäckingar som håller på som de inte blir straffade?
Och sen vågar väl folk inte vittna heller?

Det är därför de inte får straff för misshandel, eller?

Det verkar som att det kommer utdelas hårdare straff mot ASAP och hans fotograf, bara för att de är i blickfånget?
Hade det här skett ute i förorten så hade det bara gått förbi, och ingenting hade hänt.

Vad brukar vara normalt straff för det våld som ASAP utövade, om gärningsmän blir påkomna
(om vi alltså bortser ifrån förföljelsen och misshandeln som ASAP och entouraget blev utsatta för innan som domstolen MÅSTE ta hänsyn till ifall det blir åtal)?
Citera
2019-07-17, 18:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad brukar vara normalt straff för det våld som ASAP utövade, om gärningsmän blir påkomna
(om vi alltså bortser ifrån förföljelsen och misshandeln som ASAP och entouraget blev utsatta för innan som domstolen MÅSTE ta hänsyn till ifall det blir åtal)?

Rent straffrättsligt vid misshandelsärenden så kan domstolen ta med i bedömningen både om GM utsatts för provokation samt själv varit hotad, så som jag har förstått det?

Jag tycker verkligen detta fall är ett specialfall (som även åklagaren insett), och jag tycker också man ska ta hänsyn till att det kan vara extra riskabelt för en världskändis att bli förföljd av en galning.
Citera
2019-07-17, 18:27
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vi har ju jätteproblem med det omvända här i Sverige, afghaner som med tillhyggen ger sig på svenskar, utan att få något som helst straff.
De kör fegt våld, med knivar och sånt, eftersom de inte är för små och beniga för att köra en regelrätt fajt som ASAP utövade ( jag är emot allt våld med och det är skitäckligt med sparkar, men det är mer farligt när vapen blandas in).

När ska dessa våldsutövande afghaner få något straff? Det händer ju ingenting när mellanöstern-ligister misshandlar folk säger de som blir utsatta för det. Men det kanske är när det är minderåriga otäckingar som håller på som de inte blir straffade?
Och sen vågar väl folk inte vittna heller?

Det är därför de inte får straff för misshandel, eller?

Det verkar som att det kommer utdelas hårdare straff mot ASAP och hans fotograf, bara för att de är i blickfånget?
Hade det här skett ute i förorten så hade det bara gått förbi, och ingenting hade hänt.

Kan någon peka på några fall där afghaner inte fått något straff där de misshandlat svenskar? Gärna några fall som är likt detta där den anfallne försvarat sig mot afghaner och dessutom blivit fälld.
Citera
2019-07-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det var 15.000 åskådare på hans spelning.
Ja det var det 15089 st på en stadion för 40 000
Dvs I stort sätt öde
Är man världsstjärna så fyller du minst scandinavium min 50 000
Om asap har epitetet världstjärna
Vad är då Bruce Springsteen
Eller Metallica
Metallica säljer ut Madison square garden
Tre dagar i rad 75 000 Jay z ska försöka göra samma sak helgen efter. resultat
8000 dag 1 5000 dag 2 dag 3 inställd
Ungefär så
Citera
2019-07-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
MGM bär på flaskor strax innan misshandeln. BO får skärskador och sys på sjukan. Det är inte ryktesspridning utan omständigheter som pekar på mer än skrubbsår och blånader.
Det har väl ingen betydelse. Hazarerna provocerar fram en fight och får pisk. Vad är problemet? Afghanerna fattade nog när det började svida på kinderna. Sluta va såna bögar.
Citera
2019-07-17, 18:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Kan någon peka på några fall där afghaner inte fått något straff där de misshandlat svenskar? Gärna några fall som är likt detta där den anfallne försvarat sig mot afghaner och dessutom blivit fälld.

Jag tänker på reportagen från t ex byhålor där ensamkommande misshandlar ungdomar (till och med grovt) men där föräldrarna vittnar om att ingenting händer överhuvudtaget trots polisanmälningar.

Sen lägger ju invandrare ut filmen på nätet där de förnedrar svenskar (såg någon tråd om en svensk som fått en pistol i munnen) och jag misstänker att inget händer med dessa brottslingar trots att de lägger ut filmer på nätet?

Men du kanske vet bättre och har fakta om där afghaner fått straff?
Jag är inte hemma på den biten. Länka till fall i så fall.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-17 kl. 18:48.
Citera
2019-07-17, 18:49
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Snickersson
Ja det var det 15089 st på en stadion för 40 000
Dvs I stort sätt öde
Är man världsstjärna så fyller du minst scandinavium min 50 000
Om asap har epitetet världstjärna
Vad är då Bruce Springsteen
Eller Metallica
Metallica säljer ut Madison square garden
Tre dagar i rad 75 000 Jay z ska försöka göra samma sak helgen efter. resultat
8000 dag 1 5000 dag 2 dag 3 inställd
Ungefär så

Du skrev okänd. Det ska till legendarer som i dina exempel för att dra mer publik.
Drar en amerkansk artist 15.000 i Sverige är denne att betraktas som världsstjärna oavsett om Metallica drar mer folk.
Förövrigt kan du inte ens knöka in 15k i Scandinavium.
Citera
2019-07-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det har väl ingen betydelse. Hazarerna provocerar fram en fight och får pisk. Vad är problemet? Afghanerna fattade nog när det började svida på kinderna. Sluta va såna bögar.
Skadebilden är givetvis av betydelse i ett rättsligt perspektiv. Sedan om vissa tycker att BO förtjänar stryk rent moraliskt är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in